V
"vieras"
Vieras
Miksi pysyä tavan vuoksi kirkossa ja maksaa siitä vielä veroa. Itse luulen että pelko ,muiden mielipiteistä vaikuttaa asiaan, mutta valaiskaa?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;24301029:mä taidan olla vähemmän kuin tapakristitty, mut kuulun kirkkoon ja maksan veroja sen takia et lapseni käyttävät ko laitoksen palveluja..kerhoja ja leirejä siis.
Minä kuuluin seurakuntaan siihen asti, kun lapsia ei enää erotettu vanhempien mukana seurakunnasta. Ei siihen mielestäni liittynyt pelkoa siitä, mitä muut ajattelisivat.
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;24301074:eikö tuossa ole joku ikäraja? siis lapsilla joiden vanhemmat eroaa kirkosta..vai onko se muuttunut?
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;24301074:eikö tuossa ole joku ikäraja? siis lapsilla joiden vanhemmat eroaa kirkosta..vai onko se muuttunut?
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;24301059:ei, vaan maksan niitä verjoa sen takia et palveluita käytetään.ja käsitit muutenkin väärin, MÄ en ole siellä kerhoissa vaan lapseni, joka taas on eri ihminen kuin minä ja ajattelee ihan omilla aivoillaan..
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24301060:Pyrin siihen, etten olisi millään tavalla tapakristitty. En kuulu kirkkoon, koska vanhempani eivät kuuluneet, eikä minua ole sinne kastettu. Olen käynyt 14 vuotiaana kasteella helluntaiseurakunnassa, koska itse halusin.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24301077:Laki muuttui muutamia vuosi sitten.
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;24301096:okei, mä joskus sitä mietin, mut sit olis noi lapsetkin lähteneet ja en oo sit sen kummemmin asiaa pohtinut..mulle nyt kuitenkin se on aikalailla sama vaikka kuuluisinkin kirkkoon.
kuulun mä moneen muuhunkin ryhmään vaikken aina niin välittäis..esim ihmiskuntaan..:xmas:
Suomessa ei ole mitään vaaraa, mutta jos joku hurahtaa niin se on hänen asiansa. Oma äitini on vanhoilla päivillä pikkuisen hurahtanut, se on ihan hänen asiansa.
Ei noissa lapsia aivopestä.
Minä olin tapakristitty ennenkuin tajusin mitä vahinkoa maltillisetkin uskonnon tunnustajat välillisesti aiheuttavat. Luulin aiemmin, ettei siitä mitään haittaakaan olisi. Sinä päivänä kun rupesin oikeasti asiaa tarkemmin ajattelemaan, erosin kirkosta.
Jumalaan uskominen elämän alkuvaiheillakin oli vähän niin ja näin, vaikka ahkeraanhan tuota jeesustorttua yritetään lapsien päähän iskostaa. Hyvin elävästi on jäänyt mieleen papin pahastus pyhäkoulussa kun ilmoitin etten usko JumalaanVarhaiskypsä mukula.
Lukiko tuossa niin? Eipä tainnut, ei.