miksi olet facebookissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä facebook sinulle antaa?Miksi olet liittynyt siihen?Kuinka usein kirjoittelet sinne?

Itse en ole siellä, ainakaan vielä. Viime aikoina tosin olen monelta taholta kuullut miten sinne kannattaisi liittyä ja olen myös huomannut miten monet hoitavat asioitaan facebookin kautta ja sellaiset, jotka eivät ole siellä, jäävät auttamattomasti ulkopuolellle esim. heidät unohdetaan kutsua juhliin, koska kutsu olikin lähetetty facebookin kautta etc.

...saan halvalla tavalla pidettyä yhteyksiä kaikkiin ystäviini ja usein näkee mitä heidän elämässään on menossa...saan paljon tsemppiä ja rakkauttakin sekä huolenpitoa ystäviltän i myös sitä kautta, vaikka saan tietysti muutenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
sitä kautta on helppo pitää yhteyttä sellaisiin ihmisiin, joihin on muuten hankala pitää yhteyttä. Lähinnä ulkomailla asuviin sukulaisiin ja kavereihin.

Peesi.

Lisäksi sen kautta on helppo keskustella ryhmässä yksityisemmin kuin esim. jossain chatissa.

facebook on mielestäni aivan turha. Itse pidin sivujani 1kk:den.
Se tuntuu silti olevan monen muun suosiossa. Moni tuttuni esim. raportoi lähes jokaisen tekemisensä siellä. Tyyliin.. tänään pesin ikkunat, kävin lenkillä tmv.
Ketä kiinnostaa!
Tai no, ehkä nämä facebookin käyttäjät ovat niin kiireisiä, etteivät ehdi ystäviään tapailla joten täytyy pitää kaikki ajan tasalla, ettei vaan unohdu "tärkeät" asiat mainitsematta.

Olen Facebookissa, koska se on helppo ja ilmainen tapa pitää yhteyttä ja vaihtaa kuulumisia entisten luokkakavereiden, ystävien ja tuttujen kanssa. Viestejä voi lähettää ja niihin voi vastata oman aikataulunsa mukaan. Ei tarvitse hakea numeroita mistään finderista, vaan tuttavien haku on melko helppoa ihan nimen perusteella. Vaikkei toista heti löytäisikään, joku muu tuttu voi avittaa asiassa.

Pidän sitä vähän niin kuin päiväkirjana, blogi tavallaan. Ja kaupan päällisenä samalla pystyy pitämään yhteyttä tuttaviin. Löysin sieltä vanhoja koulukavereita yms. joita en ole nähnyt ja kuullut vuosiin. Heidän kanssaan on kiva vaihtaa kuulumisia silloin tällöin.
FB ei ole mulle mikään pakkomielle, jota on päivitettävä joka päivä. Se on ajankulu, jotenkin järkevämmän oloinen kuin tämä mitäs nyt. Siellä ajatuksia vaihdetaan tuttujen, oikeiden kasvojen kanssa, täällä pelleillään vaan nimimerkeillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Trelainen:
facebook on mielestäni aivan turha. Itse pidin sivujani 1kk:den.
Se tuntuu silti olevan monen muun suosiossa. Moni tuttuni esim. raportoi lähes jokaisen tekemisensä siellä. Tyyliin.. tänään pesin ikkunat, kävin lenkillä tmv.
Ketä kiinnostaa!
Tai no, ehkä nämä facebookin käyttäjät ovat niin kiireisiä, etteivät ehdi ystäviään tapailla joten täytyy pitää kaikki ajan tasalla, ettei vaan unohdu "tärkeät" asiat mainitsematta.

tätä mäkin oon miettinyt, että en mä ainakaan halua itse kirjoitella omasta elämästäni tähän tyyliin.

Ja vertaileeko ihmiset kenellä on enemmän kavereita jne. En mä ainakaan halua, että kaikki mahdolliset kaverin kaverit pääsee katsomaan munkin juttuja. Saahan sen jotenkin estettyä, mutta kumminkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Trelainen:
Moni tuttuni esim. raportoi lähes jokaisen tekemisensä siellä. Tyyliin.. tänään pesin ikkunat, kävin lenkillä tmv.
Ketä kiinnostaa!

Tällaisista asioista useinkin puhun kavereiden ja sukulaisten kanssa muutenkin, miksipä sitten en lukisi niistä mielelläni facebookistakin.

Yhteistyössä