miksi olen katkera, pessimistinen p*ska?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

akka

Vieras
Mä en jaksa olla iloinen kenenkään puolesta. Nauran heille jotka eron jälkeen palaa yhteen (eihän siitä oikeesti mitään tule), vihaan uudessa suhteessa olevia (joo, olet nyt niin rakastanut mutta katotaanpa tilannetta 4 vuoden päästä), väheksyn niitä jotka vauvakuumeilee (niistä mitään iloa ole, ärsyttäviä vaan lapset nimittäin), haukun raskaana olevia jotka iloitsee raskaudestaan (kesken se menee kuitenkin, on vaikeasti vammainen, tai synnytysvauriot on kropalle hirveet), halveksin naisia jotka kehuvat miestään/liittoaan (mies pettää usko vaan), itsevarmoja ihmisiä palautan maan pinnalle (et sä mikään kaunis ole, persekin liian iso) jne.

En tietenkään osaa itsekään olla onnellinen, aina löytyy jotain mistä voi valittaa, mikään ei kelpaa koska se voisi kuitenkin aina olla vielä paremmin, mitään en uskalla tehdä koska se menee kuitenkin pieleen jne.

Väsyn jo itsekin siihen kun kokoajan olen pahalla päällä ja ärtynyt.

sitten vaan uudesti asennoituminen elämään! Mulla teki sairauskohtaus sen että kun siellä sairaalassa makasin letkuissa, päätin että täällä eletään vaan kerran, ja teen sen niin että minusta on iloa muille ja heistä minulle. Kaikki turha negatiivisuus pois ja pienistä iloista opettelet nauttimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt:
sitten vaan uudesti asennoituminen elämään! Mulla teki sairauskohtaus sen että kun siellä sairaalassa makasin letkuissa, päätin että täällä eletään vaan kerran, ja teen sen niin että minusta on iloa muille ja heistä minulle. Kaikki turha negatiivisuus pois ja pienistä iloista opettelet nauttimaan.

Mutta miten? Voin teeskennellä onnellista ja optimistista mutta totuus on toinen. En oikeesti usko niihin. Se on rankkaa olla onnellinen, se pettymys tulee kuitenkin, joka kerta. Se on nähty niin monta kertaa, niin omassa kuin muiden elämässä. Olen niiiiiin vanhingoniloinen kun muilla menee huonosti, koska mähän sanoin et niin tulee käymään! Olen itsekin hyvin onneton mutta sellaista tämä elämä vaan on.

Alkuperäinen kirjoittaja akka ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Voi voi. kiehu sopassasi vaan.

Eikö sunkin pitänyt aina vaan olla niin kiltti ja kannustava? Ikinä ei ole mitään pahaa sanottavaa kenellekään? Mokomakin tekopyhä...

Tollaselle ihmiselle, joka on kaikille aina ilkeä, halveksii kaikkea, on vahingoniloinen, mulla ei oo mitään kannustusta annettavana. Kai sä itsekin tajuat, että olet omalla asenteellasi luonut ongelmasi?

Eikö sunkin pitänyt aina vaan olla niin kiltti ja kannustava? Ikinä ei ole mitään pahaa sanottavaa kenellekään? Mokomakin tekopyhä...

Tollaselle ihmiselle, joka on kaikille aina ilkeä, halveksii kaikkea, on vahingoniloinen, mulla ei oo mitään kannustusta annettavana. Kai sä itsekin tajuat, että olet omalla asenteellasi luonut ongelmasi?

Kuule rukoilijasirkka. Toinen täällä kertoo avoimesti ongelmastaan ja sinä alat aukomaan päätäsi. Asiat ei ole mustavalkoisia, yksiviivaisia- sitähän sinä jaksat jankuttaa.

Voi...
Ihan ku tää sirkka taas tietäisi mistä aapeen ongelma johtuu ja hienoa että kertoo ongelmistaan.

Katsos sirkka; kyseessä voi olla esim. ahdistus, masennus jne. eikä vaan asenneongelma. Mutta mitäpä sinä siitä tietäisit, että mitä mt-ongelmatkin voi pitkällä ajalla tehdä... kyynistää, väsyttää ja saada katkeroitumaan.

Että mitä auot päätäsi.

Aika rankkaa tekstiä;huh huh! Ihminen,joka todennäkösesti on onneton menneisyyden takia,ja sulla ei ole mitään hyvää sanottavaa? Ehkäpä just sun kaltaset täydellisyydet ovat yksi osasyy ap;n ongelmiin?

Mulla ei ole mitään kannustusta VÄKIVALTAISILLE ihmisille. kai sä tajuut, että se on asenteesta kii ku haluu turpaan vetää.

Hei ap, on ihan selvä juttu, että sulla on niin monia solmuja sisimmässä ja rankkoja kokemuksia takanasi, että tarvitsisit siihen kunnon keskusteluapua. Hakeudu juttelemaan, pidä se vaikka omana tietonasi vaan jos et halua muille kertoa. Jos ei synkkaa ekan ammattilaisen kanssa, rohkeasti vaan seuraavalle. On nimittäin tärkeää, että myös sen ammattilaisen kanssa synkkaa. Jotta oma elämänlaatusi paranee (viha ja katkeruus syövät niin paljon energiaa, jota voisit käyttää ihan muuhun!), tee itsellesi tämä palvelus! Voimia!

Yhteistyössä