Miksi odottavat äidit tupakoi?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Koska tupakka riippuvuus on ihan yhtä hankala katkaista, kuin mikä tahansa huumeriippuvuus. Päihderiippuvuus on sairaus, jota on hyvin vaikea hallita.
Silloin sen riippuvuuden katkaisemiseksi täytyy hakea APUA! Se tupakointi on vaan saatava loppumaan, ihan niin kuin muutkin päihteet.
VAHVA PEESI
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja hanne:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mä uskon, että moni kuvittelee pystyvänsä lopettaan tupakoinnin, kunhan raskautuu ja sitten tulee se yllätys! Ei pystynykkään!
Näin kävi mulle. Pystyin kyllä lopettamaan, mutta en ihan heti. Olin kuin narkki, kaivoin ulkoroskiksesta ne katkotut röökit ja poltin paniikissa vähän jne... lopulta tapasin ihanan neuvolalääkärin, hän suunnitteli mulle nikotiinikorvaushoidon ja luojan kiitos täällä oli myös lopettamisryhmiä tupakoiville.. muuten en olisi päässyt ollenkaan eroon. Mutta enempää en viitsi kertoa, saa kuitenkin haukut niskaan.
Lisään vielä, että ennen kuin tulin raskaaksi tuomitsin erittäin kovalla kädellä kaikki tupakoivat raskaana olevat, en voinut ymmärtää sitten mitenkään. Olin varma, että pystyn lopettamaan heti kun plussa näkyy testissä.
 
Ei tupakkaa vauvoille
Sanovat mitä sanovat mutta suunnattoman TURHAA ja ITSEKÄSTÄ touhua jota ei voi puolustaa mitenkään. Turha vedota siihen että lapsi syntyy terveenä, vaikutukset saattavat näkyä vasta vuosien päästä lapsen ollessa jo aikuinen.

 
mun mielestä on kanssa täysin vanhemman itsekkyyttä tupakoida odotusaikana.
olenpa kuullut niinkin älyttömän letkautuksen millä tupakkaa on puolusteltu kuin "eipä ainakaan tarvii synnyttää mitään jättivauvaa" näin sanoi siis odottava äiti tupakka kädessä :eek:

todella rumaa,itsekästä ja lapsellista touhua.mun mielestä ihan oikein,että ihmiset katsovatkin sellaisia äitejä pitkään ja mulkoilevasti. :whistle:
 
ja
Kaikista kamalinta oli katsoa kun mentiin opintokäynnille sairaalaan ja miten ne synnyttävät äidit seisoivat ringissä siinä ovien edessä mahat pystyssä ja imivät posket lommolla röökiä "Nyt supistaa ihan helvetisti!" ...ja uutta sätkää huuleen vaan.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja Daria79:
Minä en ole polttanut raskausaikoina ollenkaan. Ennen raskautta kylläkin. Nyt siis kolmas tulossa. Ja lopettaminen ei ole ollut vaikeaa enkä ole kärsinyt vieroitusoireista. Lapset olleet normaalikokoisia.

Mies kehuu minua siinä et ajattelen lasta lopettamalla tupakoinnin.

Ensimmäinen meni viisi päivää yli (3,85 kg) ja toinen tuli neljä päivää aikaisemmin (3,55 kg). Itse olen syntynyt kaksi viikkoa etuajassa ja olin alle 3,5 kg. Äitinikään ei ole polttanut raskausaikoina (3kpl). Veljeni syntyneet myös kaksi viikkoa etuajassa ja olivat lähes 4kg.
Tiedän tylysti sanottu, mutta eikö miehesi ajattele sinua kun poltat? No eihän aikuiselle ihmiselle mitään voi, mutta itse en vain pystyisi katsomaan vierestä miten toinen tuhoaa itseään polttamalla. En pystyisi seurustella.

Tämä ei liity lainaukseen. Kun lasta aletaan miettimään, niin silloinhan jo se polttaminen pitää molempien lopettaa. Eikä odotella siihen asti kun pissataan sit plussaa.
 
mamanuudeli
ei kai ny kukaan haluu tulla kertoo tänne siitä ku siitä tulee sellanen kivitys että. Aikasemminki ollu ketjuja missä houkuteltu kertomaan ja sit kun joku on kertonu niin sitä on haukuttu monta sivua. Että siinä vastausta jos joku ihmettelee miksei kukaan halua kertoa asiasta.
 

Yhteistyössä