Miksi nykyaikana ei osata tehdä parempia antibioottilääkkeitä????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paskatautinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paskatautinen

Vieras
Minulle määrättiin eilen korvatulehdukseen viikon antibioottikuuri. Olen ottanut niitä vasta kaksi, toisen eilen illalla ja toisen tänään aamulla, seuraavan otan nyt noin kello 10 illalla. Lääkkeen määränneen lääkärin kanssa oli puhetta siitä, että antibioottikuuri saattaa aiheuttaa ripulia, koska antibiootit tuhoavat suoliston omia, hyviä bakteereja. Lääkepakkauksen mukana tulleessa pakkausselosteessa
lukee, että yksi yleinen haittavaikutus lääkkeellä on juuri ripuli ja että sitä esiintyy vähemmän kuin yhdellä kymmenestä kyseisen lääkkeen käyttäjistä. No tietenkin minun tuurillani minulle tuli ripuli näistä antibiooteista, vasta 2 olen niitä ottanut ja nyt jo on ripuli! Tietenkin sitä monilla ihmisillä on paljon suurempiakin vaivoja ja harmeja kuin minulla ja onhan se hyvä, että on olemassa antibiootteja ja muitakin lääkkeitä, mutta sitä minä vain ihmettelen, että kun lääketiede on jo näinkin pitkälle kehittynyttä, niin miksi ei olla kehitetty sellaista antibioottia, joka osaisi erottaa pahat tulehduksia aiheuttavat bakteerit hyvistä ja suolistolle tärkeistä bakteereista ja jättäisivät nämä suolistobakteerit rauhaan, niin ettei tulisi ripulia???

Se antibiootti kun ei osaa erotella, mitkä bakteerit pitäisi tappaa ja mitkä ei, niin siinä sivussa nyt vaan kuolee niitä hyviä, suolistoa suojaavia bakteereita.

[QUOTE="vieras";28717090]No kannattiko niitä syödä ennen vanhaan joka pikkuvaivaan? Eivät ne purekaan siksi samalla tavalla enää...[/QUOTE]

tämähän ei nyt liity asiaan mitenkään.

[QUOTE="vieras";28717090]No kannattiko niitä syödä ennen vanhaan joka pikkuvaivaan? Eivät ne purekaan siksi samalla tavalla enää...[/QUOTE]

No, minä en ainakaan ole varmasti syönyt turhia antibioottikuureja. Viimeisen parinkymmenen vuoden aikana olen syönyt ehkä kaksi tai kolme antibioottikuuria.

että oli tyhmä aloitus.. kannattaisikohan ensiksi vaikka lukea mitä antibiootit on ja mihin niiden toiminta perustuu, niin jäisi tuollaiset otsikon idioottimaiset kysymykset väliin?

Ja onhan antibiooteille vaihtoehtokin: http://fi.wikipedia.org/wiki/Bakteriofagi

Mä tajuun et sua harmittaa vatsan oireilu antibioottien yhteydessä eikä kysymuksesi sinänsä ole tyhmä:) Itseäkin harmitti kun antibioottien jälkeen vatsa oireili lähes 6kk kaikenmaailman ongelmilla ummetusta,ripulia,närästystä ja lopuksi joutu ottaa toista lääkettä hoitamaan antibiootin aiheuttamia vahinkoja. No toivottavasti tulevaisuudessa osattais kehittää täsmä antibiootti joka vaan tuhoaa pöpöt:)

Yhteistyössä