Miksi nykyään aina tuulee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuuli on ilmakehässä liikkuva Maapallon suuntainen ilmavirtaus. Tuulen energianlähde on Aurinko, joka lämmittää maapalloa epätasaisesti. Syntyvät lämpötilaerot saavat aikaan ilmanpaineen eroja, ilmanpaine-erot puolestaan paine-erovoiman, joka laittaa ilman liikkeelle. Tuulen nopeuteen vaikuttaa myös kitka. :D

Mä oon miettinyt tuota tuuli asiaa jo muutaman vuoden ajan. Ihan selvästi viime vuosina on tuulet lisääntyneet, samaten vesisateet. Tai sateet on jotenkin rajumpia. Ilmaston muutosta?!

Mä mietin eilen ihan samaa, ja oon miettinyt aiemminkin. Taas tänään tuulee, vaikka muuten on lämmintä. Varmaan jotain ilmastonmuutosta...

No toisaalta parempi hieman tuulisempi sää kuin semmonen kamala piinaava helle...

Jännä, eilen tein aloituksen ihan samansta aiheesta :)
No tää keskustelu sai enemmän tuulta purjeisiinsa ;-) joten jatketaanpa tästä! Itse mietin myös että johtuisko ilmstonmuutoksesta. 2 viimeistä vuotta on olleet musta hirveen tuulisia, tää kevätkin on tuullut niin että ihan oikeesti ei ulso voi kohta istuttaa mitään pitkiä tai riippuvia kukkia, koska nykyiset on jo ihan tuulen raiskaamia....

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Jännä, eilen tein aloituksen ihan samansta aiheesta :)
No tää keskustelu sai enemmän tuulta purjeisiinsa ;-) joten jatketaanpa tästä! Itse mietin myös että johtuisko ilmstonmuutoksesta. 2 viimeistä vuotta on olleet musta hirveen tuulisia, tää kevätkin on tuullut niin että ihan oikeesti ei ulso voi kohta istuttaa mitään pitkiä tai riippuvia kukkia, koska nykyiset on jo ihan tuulen raiskaamia....

Höh, no mä en ollut eilen paikalla. Mä keskustelen mielelläni sääilmiöistä yms. ;) Eikös sateetkin oo muuttuneet? Nykyään kesällä on sellasia ihmeellisiä rankkasadekuuroja?

Yhteistyössä