Miksi nuori ei saisi tienata paljoa tai esim periä rahaa vanhemmiltaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauhistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kauhistunut

Vieras
Iltalehden sivuilla oli suuri marina juuri alle 30v tienanneista. Jonkun mielestä kukaan ei saisi saada perintöjä, toinen sanoo kuinka nämä ovat itsekkäitä ihmisiä, seuraava huutaa syyllistävästi nälänhädästä ja seuraava taas kertoo kuinka nämä rikkaat ilkimyskersat eivät tiedä elämästä mitään ja eivät osaa arvostaa kanssaihmisiä.

SIIS MITÄ? Nyt järki käteen. Onko ihminen teidän kateellisten mukaan huonompi jos sattuu jotain perimään tai tienaa itsensä huipulle? Hyi hyi kun minullakin tuet niin pienet ja joku tienaa tuollaisia summia. No tiedätte varmaan mistä kertyy edes ne pienet tuet?

Onko plussa täynnä noita marisijoita myös vai voiko täällä kauhistella ihmisten asenteita? Järkytyin miten ihmiset oikeuttaa ne rumat ja todella ilkeät sanat vain koska toinen on rikas.

• Tykkää
Reactions: Pin
Nytkö vasta olet tämän huomannut? Suomessahan vihataan kaikkia jotka tienaavat, koittavat pärjätä elämässään ja esim nauttivat aikaansaannoksistaan. Kaikkia varakkaita saa antaumuksellisesti haukkua ja vihata avoimesti täällä ja se on jopa toivottavaa.

• Tykkää
Reactions: Pin
No eiköhän kyse ole itsestäänselvästi kateudesta. Kukaan tuskin vastustais jos se perintö osuis omalle kohdalle. Omassa tuttavapiirissä on pari varakasta nuorta jotka ovat perinnöllä hankkineet talon ym( ei mitään miljonäärejä mutta varakkaita kuitenkin) ja kumpikin nuori perhe on mun mielestä ihan maanpinnalla olevia, ei ole ns noussut pissi päähän. Helppoa on kuitenkin leimata ihmisiä. Myös toisinpäin eli köyhät ovat sitä ja tätä, rikkaat tälläisiä ym ym.

Mun mielestä on hienoa, jos joku pystyy tienaamaan ison omaisuuden nuorena, koska silloin se arvostaa sitä. Mutta sitten on nämä kermaperseet jotka eivät ole eväänsäkään liikauttaneet rahojensa eteen ja sen kyllä huomaa. Elämä loppuu kun kynsi katkeaa ja rahaa käytetään johonkin turhuuteen tuhansia ja taas tuhansia ja sitten vielä väitetään että ymmärretään jostain jotain. Sitten jossainvaiheessa yleensä rahat loppuu ja ollaan kusessa kun ei osata mitään.

Mun mielestä on hienoa, jos joku pystyy tienaamaan ison omaisuuden nuorena, koska silloin se arvostaa sitä. Mutta sitten on nämä kermaperseet jotka eivät ole eväänsäkään liikauttaneet rahojensa eteen ja sen kyllä huomaa. Elämä loppuu kun kynsi katkeaa ja rahaa käytetään johonkin turhuuteen tuhansia ja taas tuhansia ja sitten vielä väitetään että ymmärretään jostain jotain. Sitten jossainvaiheessa yleensä rahat loppuu ja ollaan kusessa kun ei osata mitään.

Näin on helppo yleistää. Jotkut osaa kuitenkin säilyttää arvot kohdallaan varakkuudesta huolimatta. Luulen että noi kuvaamasi tyypit olis myös köyhinä typeriä, ei välttämättä ihan samalla tavalla mutta jotenkin. Molemmilla perinnöstä rikastuneella kaverillani on myös bisnes silmää eivätkä ole tuudittautuneet vain makaamaan laakereilla

Tällanen ei kyllä mitenkään korostu juuri rikkaiden keskuudessa, sama idioottimaisuus oikein periytyy köyhillä, pienituloisilla, keskituloisilla, suurituloisilla ja rikkaillakin. Taidat vain nähdä niiden rikkaiden avuttomuuden korostuneena. ;)
Tiedän voi niiiin monta superavutonta tuilla ikuisesti roikkuvaa elämäntapaepäonnistujaa että huhheijaa.
Ne rahankäyttötaidot ja tuhlailu vaikka varaa ei olisi todellakaan, vetää hiljaiseksi. Ei ihme kun eivät pääse ylös sieltä kuilustaan.

Yhteistyössä