Miksi nuoret on niin tyhmiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Sanoin USEIMMAT, nämä tyypit murto-osa siis,ovat hakeutuneet hoitoon joko itse tajuttuaan tai omaisien kehotuksesta.

Kannabiksen takia jos ollaan hoidossa niin syy on yleensä se, että täten päästään eroon rikosoikeudellisista seurauksista.

Monet ovat saaneet masennuksen kannabiksen käytön seurauksena ja jotkut jopa yrittäneet itsemurhaa. Sen takia joutuneet psykiatriseen sairaalaan.

Kyllä nuoristakin löytyy fiksuja tyyppejä :)

Mutta hyvin usein juuri ne fiksut alkavat käyttämään huumeita. Perusteluna se, että huumeet ovat vähemmän haitallisia, mitä alkoholi ja tupakka.

Miten kannustaa raittiuteen?

Vaikka mitä sanoisitte, niin kyllä vanhemmat minun mielestä jollain tavalla voi vaikuttaa lasten raittiuteen. Jos kotona jo pienestä pitäen opetetaan mikä on alkoholin kohtuukäyttöä saa lapsi hyvän kuvan. Esim. lasillinen viiniä ruuan kanssa ok. Mutta sit jos isä tai äiti juo korin kaljaa aina launtai-iltaisin ja örveltää, lapsi helposti luulee, että se normaalia. Ja tietty kattoo nyt vähän missä porukoissa lapset liikkuu ja itse ainakin määräisin kotiintuloajat.

Jos se olisi noin helppoa ja lapset tekis kuten vanhemmat opettaa ja antaa esimerkkiä, niin eikö täällä olisi aika paljon vähemmän nuoria jotka käyttää päihteitä? Siis ihan tilastollisesti? Aika paljon on kuitenkin perheitä joissa annetaan tervettä kuvaa päihteidenkäytöstä ja joissa puhutaan lasten kanssa asioista, mutta kun nuoren ajatusmaailma nyt vain on sellainen että se haluaa kokeilla omia rajojaan huolimatta siitä minkä tietää järkeväksi.

En mä voi muuta sanoa, että kokeilkaa sitten kannabista jos se ei mielestänne ole vaaraksi! Luulis, että aikuiset tajuaa sen, että alkoholilla, tupakalla ja kannabiksella kaikilla haittavaikutuksia ja ne heijastuu joskus myös terveyteen. Mutta menkää ihmeessä jo nyt heti lähimmäiselle diilerille hakee satsi, niin saatte sitten pössytellä illalla lasten mentyä nukkumaan!

Miksi pitää kokeilla?

Eikö se riitä, että kannabis on todettu näistä haitattomimmaksi? En kokeilisi tupakkaakaan vain tietääkseni mitä se tekee...

Sanoin USEIMMAT, nämä tyypit murto-osa siis,ovat hakeutuneet hoitoon joko itse tajuttuaan tai omaisien kehotuksesta.

Kannabiksen takia jos ollaan hoidossa niin syy on yleensä se, että täten päästään eroon rikosoikeudellisista seurauksista.

Monet ovat saaneet masennuksen kannabiksen käytön seurauksena ja jotkut jopa yrittäneet itsemurhaa. Sen takia joutuneet psykiatriseen sairaalaan.

Ja näissä tapauksissa mikään muu kuin kannabis ei ole vaikuttanut masennuksen syntyyn ja itsemurhayrityksiin? Ettei vain masennus oireile päihteidenkäyttönä ja itsemurhayritys oltaisiin tehty joka tapauksessa, oli sitten kuvioissa kannabis, alkoholi, heroiini tai täysraittius?

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Eikö nyt järkikin jo sano, että kannattaa pysyä erossa KAIKISTA huumeista??!!! Mä olen vierestä seurannut ystäväni hölmöilyä huumeiden kanssa ja nyt hänellä todella paljon mielenterveysongelmia, monet itsemurhayritykset yms. Jotkut sairastuu tahtomattaan ties mihin, eikä pakosti parane koskaan kunnolla vaikka kuinka käytäis kaikki terapiat ja lääkkeet läpi! Ja sit nää huumeiden käyttäjät ottaa tietoisesti sen riskin, että ongelmia tulee! Pysykää erossa kaikista huumeista ja valistakaa myös lapsianne niiden vaaroista. Älkää pilatko mielenterveyttänne tahallaan!

Eikö järki sano aika paljon muutakin mitä monet tekevät ja varsinkin nuoret haluavat kokeilla? Luuletko sä ihan oikeasti että se on noin yksiselitteistä? Teitkö sä nuorena kaiken kuten vanhempasi sanoivat? Luuletko että omat lapsesi ovat yhtä naiiveja? Ihminen oppii virheistään, ei toisten virheistä, niin se vain ikävä kyllä menee. Se on sitten eri asia tarvitseeko ihan kaikkea kokeilla ja kuinka monesti tarvitsee samat virheet tehdä.

Jos sun asenne on tuo, luuletko että omat lapsesi uskaltavat kertoa sulle päihde- tai mistään muistakaan kokeiluistaan? Mä toivon ettei omien lasteni tarvitse testata kaikkea, mutta toivon myös että uskaltavat puhua mulle jos tulee tehtyä tyhmyyksiä. En ole itsekään mikään enkeli ollut että eipä ole tilaa tuomita..

Mun mielestä mulla on ihan terve asenne, että huumeet on vaarallisia! En näe mitään väärää siinä, että olen huumeita vastaan. Mä olen löytänyt mun kaverin kuoleman partaalta ranteet auki viilettynä kokaiini huuruissaan joten kyllä se mua sen verran herätti, että huumeisiin en ole ikinä koskenut enkä ikinä koske. Ja meillä ollaan todella avoimia perheessä, joten lapset kyllä uskaltaa tulla juttelemaan asiasta kui asiasta. En voi tietenkään muuta kuin toivoa, että lapsillani ei olisi tarvetta tälläiseen . Kyllä nuoristakin löytyy fiksuja tyyppejä :)

Tietenkään siinä ei ole mitään pahaa että on huumeita vastaan, mutta jos sun huumeidenvastaisuus johtuu sun omakohtaisista kokemuksista, sä et voi odottaa että muille riittäisi sun kertomasi kokemukset. Jokainen tarvitsee sen oman motivaation pysyä raittiina tai olla kokeilematta mitään alkoholia kummempaa ja harvalle riittää se että toinen sanoo että mäkin tiedän tyypin jolle kävi näin ja näin. Ymmärrät varmasti eron jota tässä haen?

Kyse ei niinkään taida olla siitä että nuoret olisivat tyhmiä, vaan siitä että me aikuiset heitä sellaisina pidämme ja loppupeleissä olemme itse paljon tyhmempiä. Päihdekulttuuri on hyvin kaksinaismoralistista. Me aikuisethan itse ylläpidämme sitä ja sitten seisomme sormi pystyssä maalaamassa ties mitä kauhukuvia päihteiden vaaroista. Tottakai nuoret huomaavat tämän ristiriidan ja sen turvin uskaltavat varoituksista huolimatta kokeilla. Ja kun se ensimmäinen kerta ei johdakaan ruumishuoneelle / sairaalaan / putkaan / riippuvuuteen / terveysongelmiin jne. niin seurauksena on paitsi matalampi kynnys kokeilla uudestaan myös luottamuksen särkyminen valehteleviin aikuisiin. Toinen ryhmänsä ovat sitten nämä esimerkistä oppineet, mutta tämä teoria selittänee nämä lukuisat hyvistä/normaaleista perheistä tulevat alaikäiset päihteidenkäyttäjät. Lasten entisaikoja tarkempi suojelu ei ole pelkästään hyvä juttu.

Jokaisen pitäisi saada käyttää päänsä sekoittamiseen mitä tahansa huumetta laillisesti. Kuten myös alkoholi ja tupakka ovat laillisia, pitäisi kaikki huumeetkin laillistaa. Tässä maassa harjoitetaan vain kieltopolitiikka ja yritetään rajoittaa ihmisten vapautta yhä enemmän. Kai jokainen saa tehdä omalle keholleen mitä haluaa. Ei valtion siihen pitäisi puuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja kannabis ei todellakaan ole harmitonta:
Siitä voi seurata vuosien lääkitys kun se aiheuttaa kannabispsykoosin.

Ei ole olemassa sellaista käsitettä, tai asiaa, kuin kannabispsykoosi, otahan asioista selvää. Kannabiksen käyttö, kuten myös ALKOHOLIN; ja muiden , KOVEMPIEN huumeiden käyttö voi laikaista jo olemassa olevan psykoosin, mutta ei missään tapauksessa aiheuta sitä.

Yhteistyössä