Miksi nostat lapsesi siihen kassahihnan päähän?

  • Viestiketjun aloittaja "Niin"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Lilli";29623889]Miten lasten pitäisi pakata ostokset jos ne eivät saa kiivetä siihen tasolle? Hankkiiko kaupat niille jakkarat vai pitääkö tuoda omat? Mulla on pienenkokoinen ekaluokkalainen 116cm, mutta osaa hienosti toimia kaupassa, joten mielelläni laitan hänet menemään hakemaan esim. maitoa ja leipää. Lapsi nousee aina tasolle pakkaamaan ostokset, eihän se muuten niitä mitenkään saisi. Samoin kun ollaan kaikkien lasten kanssa kaupassa, ja mä lappaan neljä kassillista tavaraa toisesta päästä sisään, lapset pakkaavat niitä toisessa päässä kassiin. Pitäiskö mun tosissaan kieltää ja pitkittää koko asioimista sillä, että pakkaustaitoiset ihmiset seisovat ja odottavat tumput suorina, että mä yksin pakkaan?
Meidän prismassa on onneksi melko uudet kassat ja tukevan näköiset hyllyt, joten kukaan ei ole koskaan huomauttanut. Ja siinä vaiheessa jos huomauttaa, meidän ei auta kuin vaihtaa kauppaa. Se muutaman satasen viikkosumman voin viedä muuallekin.[/QUOTE]
Ihan hyvin meilläkin eskari ylettää pakkaamaan ostamansa tavarat vaikka ei siihen tasolle nouse, tietää että se on kassia varten eikä mikään kiipeilyteline.
 
kassalla tuuraajana
Kyllä se niin on hyvät vanhemmat että kannattaa ihan oikeasti uskoa kerrasta, jos pyydämme ettei tasolle nousta. Se ei ole kiusantekoa vaan nimenomaan lapsen ja muiden asiakkaiden etua ajatellen.
 
hygienia ennen kaikkea
onhan se mukava koirankakkakenkäinen penska, joka levittää pöpöjä siinä kassan päässä ja pyörii tiellä kytätessään sitä karkkkia hihnalta vaikkei oo ees karkkipäivä, mut ku tuhti mutsi osti taas namia, että pääsee helpommalla. Se osotoskärryissä istuminen kiellettiin siksi kun oli kaikenlaisia epidemioita jotka levis pentujen kengistä ostoskärryihin. eikö kaupassakaan voi olla sitä ostoshetkeä normaalistivaan kakrujen pitäis saada tehä mitä haluaa.

sinä joka kirjoitat ulkomailta, että kuinka ahdasmielisiä ollaan - siellä ulkomailla on niin epähygieenistä etten ikinä haluais joutua jonku paskakouran hoidettavaksi/leikattavaksi siellä- yököttää miten huono hygieniataso niillä ns. karvaranteilla on.
 
iu
onhan se mukava koirankakkakenkäinen penska, joka levittää pöpöjä siinä kassan päässä ja pyörii tiellä kytätessään sitä karkkkia hihnalta vaikkei oo ees karkkipäivä, mut ku tuhti mutsi osti taas namia, että pääsee helpommalla. Se osotoskärryissä istuminen kiellettiin siksi kun oli kaikenlaisia epidemioita jotka levis pentujen kengistä ostoskärryihin. eikö kaupassakaan voi olla sitä ostoshetkeä normaalistivaan kakrujen pitäis saada tehä mitä haluaa.

sinä joka kirjoitat ulkomailta, että kuinka ahdasmielisiä ollaan - siellä ulkomailla on niin epähygieenistä etten ikinä haluais joutua jonku paskakouran hoidettavaksi/leikattavaksi siellä- yököttää miten huono hygieniataso niillä ns. karvaranteilla on.
Vois luulla, että kun maailma on ihan pullollaan näitä äärimmäisen bakteeripitoisia lapsia (jokainen on tietenkin astunut molemmilla kengillään koirankakkaan ja haalari on kauttaaltaan linnunkakassa, kenties jossain vielä pahemmassa...), ei kukaan voi selvitä tästä elämästä hengissä. Ja totta puhuen, eihän pidemmän päälle voikaan. :)
 
"nuuh"
Jaaha. Nyt on mammoilla niin puhtaita niin puhtaita lapsia ettei ne ole ikinä kakkaa nähnytkään :D kohta itketään kun nähdään jonkun kissa vapaana pihalla että TAAS on kissanpaskaa molot, kimperit ja pimerit täynnä kun lapset leikkii hiekkalaatikoilla :D
 
[QUOTE="Mä vain";29624060]No mikäs siinä, jos osaat/pystyt lapsesi pitämään kurissa, että nimenomaan pakkaa vaan teidän ostoksia eikä myös sen toisen asiakkaan tavaroita ja lisäksi pysyy "omalla" puolellaan eikä valtaa sitä koko tasoa itselleen kurahaalareissaan.
Ja tuota pakkausten avaamista ennen maksamista en todellakaan ymmärrä mikäli ei ole kyse jostain esim. diabeteksesta, että täytyy saada sokerit kohoamaan... Jos lasta pitää juottaa/ruokkia kesken kaupassa olon niin sitten pitää olla omat eväät mukana taikka vaan lähteä pois kaupasta. PISTE![/QUOTE]

Ärsyttää, eikö :D Mä puolestani en ymmärrä sitä, miten pienet asiat ihmisiä ärsyttää. Paha mieli koko ajan ja vituttaa, kun ihmiset ei kaikki tajuu toimii samojen normien mukaan.
Pienet on murheet, edelleen. Onneksi itsellä ärsykekynnys on korkeempi ;)
 
Viimeksi muokattu:
onhan se mukava koirankakkakenkäinen penska, joka levittää pöpöjä siinä kassan päässä ja pyörii tiellä kytätessään sitä karkkkia hihnalta vaikkei oo ees karkkipäivä, mut ku tuhti mutsi osti taas namia, että pääsee helpommalla. Se osotoskärryissä istuminen kiellettiin siksi kun oli kaikenlaisia epidemioita jotka levis pentujen kengistä ostoskärryihin. eikö kaupassakaan voi olla sitä ostoshetkeä normaalistivaan kakrujen pitäis saada tehä mitä haluaa.

sinä joka kirjoitat ulkomailta, että kuinka ahdasmielisiä ollaan - siellä ulkomailla on niin epähygieenistä etten ikinä haluais joutua jonku paskakouran hoidettavaksi/leikattavaksi siellä- yököttää miten huono hygieniataso niillä ns. karvaranteilla on.
:LOL: Sinua siellä hyvin suvaittaisiinkin! :LOL:
 
No jos ei oo muiden asiakkaiden tiellä, ei koske muiden ostoksiin, ei pompi tai heilu eikä sotke kuraan tai likaan tasoa,niin ok siten omalla vastuulla, jos sattuu satuttamaan itsensä.

Sellainen kyllä ärsyttää, jos ei ole tilaa pakata omia ostoksia tai jos lapsi lääppii miun ostoksia.
 
Kaupantäti
Apua! Mun muksu kiipeää siihen aina ja pakkaa tavaroita. Oon ollu iloinen kun haluaa auttaa, enkä ole tajunnut että jotakuta haittaa. Kaupan myyjätkin ovat vain hymyilleet tai kommentoineen jotain pikku apulaisesta. Myös itse kakarana kiipesin aina sinne ja kerran jätin näpitkin liukuhihnan väliin. :D

Olen pahoillani siis palstamamman mielen pahoittamisesta/ärsyttämisestä. En tehny tahallaan.

Mä oon muuten se, joka antaa janoisen lapsen juoda vielä ostamattomasta mehupurkista mehua. Sorry, tiedän, että silläkin saan jonkun ärsyyntymään :ashamed:

Jos tollaset asiat ärsyttää, niin elämä on ihanan helppoa (tai turhan takakireetä)
Mielenkiinnosta kyselen: mitä tekisit, jos jostain syystä et pystyisikään maksamaan lapsesi jo juotua/syötyä tuotetta? Korttimaksupääte saattaa seota, eikä ostoksiasi voida veloittaa tilitäsi ja jos ei sillä kertaa satu käteistäkään mukaan, niin miten hoidat tilanteen. Ja miten suhtaudut myyjään, joka joutuu pyytämään vartijan paikalle, kun toimintasi rinnastetaan näpistykseen? :(
 
vieras..
muistan kyllä. ja näinollen keksit kannallesi varmaan sellaisenkin perustelun, joka ei polje myös lyhytkasvuisten oikeuksia.
HÄH?? No ei kai nyt lyhytkasvuiset aikuisetkaan sinne pakkaushyllylle nouse. En minä tuotakaan suvaitsisi niin, miksi suvaitsisin että lapset siellä saa roikkua.

Olen monesti nähnyt, että kassat auttaa näitä lyhytkasvuisia. Annatko lastesi kiivetä kaupassa hakemaan sieltä korkeimmalta hyllyltä tavaraa, kun nämä niin kovasti haluavat auttaa.
 
iu
Alkuperäinen kirjoittaja Kaupantäti;29624309:
Mielenkiinnosta kyselen: mitä tekisit, jos jostain syystä et pystyisikään maksamaan lapsesi jo juotua/syötyä tuotetta? Korttimaksupääte saattaa seota, eikä ostoksiasi voida veloittaa tilitäsi ja jos ei sillä kertaa satu käteistäkään mukaan, niin miten hoidat tilanteen. Ja miten suhtaudut myyjään, joka joutuu pyytämään vartijan paikalle, kun toimintasi rinnastetaan näpistykseen? :(
Mielenkiinnosta kyselen: Miten yleistä tämmöinen maksupäätteen sekoaminen oikein on, kun tämä aina otetaan esille näissä keskusteluissa? Mun kohdalle ole koskaan osunut.

Ja vielä: Miten yleisesti tällaisessa tilanteessa asiakasta kohdellaan varkaana? Eikö ole mitään muuta tapaa toimia? (Esim. henkilötodistuksen näyttö + summa muistiin --> maksu automaatilla käynnin jälkeen tms.)
 
kaf
HÄH?? No ei kai nyt lyhytkasvuiset aikuisetkaan sinne pakkaushyllylle nouse. En minä tuotakaan suvaitsisi niin, miksi suvaitsisin että lapset siellä saa roikkua.

Olen monesti nähnyt, että kassat auttaa näitä lyhytkasvuisia. Annatko lastesi kiivetä kaupassa hakemaan sieltä korkeimmalta hyllyltä tavaraa, kun nämä niin kovasti haluavat auttaa.
no nyt meni jo paremmin. eli tasolle ei saa nousta, vaikka on liian lyhyt muuten yltämään. koska sinä et sitä suvaitse, ikään katsomatta.
kyllähän se mieluusti saisi kassa minun lastanikin auttaa, jos se on mielestäsi se oikea käytäntö :)

jos sen korkeimman hyllyn vieressä olisi joku sellainen reitti, jota pitkin voisi kiivetä mitään vaivaa/haittaa/epäpuhtautta kellekään aiheuttamatta ottamaan sen tavaran sieltä ylähyllyltä, ja se yleisesti olisi asiakkaiden tehtävä asia hoitaa, niin kyllähän minä sitäkin lupaa voisin harkita.
 
julmaa
voi kauheeta.. mua jotenkin kauhistuttaa lukee näitä kommentteja. toiset ajattelevat aivan oikeasti noin. pelottavan epämiellyttävää puhetta olisi jos sanottaisi ihan silmätysten tuollaisia asioita... pieni ihminen, lapsi, joka ei millään muotoa ole vielä valmis, opettelee elämään tätä elämää ja haluaa oppia kyselemällä, koskemalla, tutkimalla asioita. aikuiset inhoo niitä, minusta se on sairasta.... ahdasmielistä.
 
Kaupantäti
Mielenkiinnosta kyselen: Miten yleistä tämmöinen maksupäätteen sekoaminen oikein on, kun tämä aina otetaan esille näissä keskusteluissa? Mun kohdalle ole koskaan osunut.

Ja vielä: Miten yleisesti tällaisessa tilanteessa asiakasta kohdellaan varkaana? Eikö ole mitään muuta tapaa toimia? (Esim. henkilötodistuksen näyttö + summa muistiin --> maksu automaatilla käynnin jälkeen tms.)
Meillä sekos eilisillan aikana kahdesti koko kassakone :)
Mutta vikoja on esim. varmennusyhteyksissä. Jos omistaa electronin, on mahdollisuudet joutua tällaisen korttilukijatoimimattomuuden uhriksi melko mittavat. Välillä tiettyjen pankkien korteissa on paljon vikoja. Ja joskus ihan vaan kaupan omissa laitteissa on häikkää.
Mitään suhdelukuja en osaa sulle kertoa, mutta en kyllä ottais itse riskiä.

En ole onneksi ikinä joutunut tilanteeseen, jossa asiakas ei voisi maksaa jo käyttämäänsä tuotetta. Onhan se niin, että tuote on varastettu jos se on käytetty ennen maksamista, mutta kuvittelisin että tapaukset ratkottaisi tilanteen mukaan.
Toisaalta, en laisinkaan suvaitse sellaisia ihmisiä joiden mielestä yhteiskunnan säännöt muokataan aina heitä itseään sopiviksi. Voi siis olla, että ihan periaatteesta kutsuisin sen vartijan paikalle. Ehkäpä tapaus päätyisi iltapäivälehtiin ja ihmiset oppisivat, että kaupan tavarat ovat kaupan tavaroita kunnes ne rahalla itselleen lunastaa.
 
"Meea"
...loksahti suu auki! Kyllä on ahdasmielistä pöpökammoista porukkaa. En tiedä itkeäkö vaiko nauraa, tää on mahtiesimerkki siitä kuinka suomalaiset palvovat sääntöjä ja kuinka "kansalaispoliisit" paheksuvat normaalia elämistä :D
 
joskus olin myyjä
Mielenkiinnosta kyselen: Miten yleistä tämmöinen maksupäätteen sekoaminen oikein on, kun tämä aina otetaan esille näissä keskusteluissa? Mun kohdalle ole koskaan osunut.

Ja vielä: Miten yleisesti tällaisessa tilanteessa asiakasta kohdellaan varkaana? Eikö ole mitään muuta tapaa toimia? (Esim. henkilötodistuksen näyttö + summa muistiin --> maksu automaatilla käynnin jälkeen tms.)
No on se valitettavan yleistä ettei kortilla saa maksettua, vaikka syitä siihen on monia ja maksupäätteen "sekoaminen" vain yksi niistä.

Tietenkin ruuhka-aikoina on laitteet kovilla ja linjoissa ruuhkaa, silloin todennäköisempää. Sitten on ihan pankkien päässä vikaa, heille ei yhteys toimi ja korttimaksu ei onnistu.
Silloin vuosia sitten kun kassalla oli, oli vielä tiettyjen pankkien yhteyksissä selkeästi muita enemmän ongelmia. Joskus kortti on vioittunut, eikä maksupääte saa sitä luettua, vaikka olisikin samana päivänä toiminut jonkun toisen kaupan laitteissa.

Sitten vielä sähkökatkot ja normit tekniikkaongelmat. Joten tosi yleistä se on.
 
iu
Aatelkaapa, jos kaikki nämä Meean mainitsemat "kansalaispoliisit" suuntaisivat tarmonsa oikeisiin ongelmiin: esim. niiden ihan tarkoutuksella varastavien myymälävarkaiden, rattijuoppojen, pahoinpitelijöiden ja muiden rikollisten käräyttämiseen tai kiinniottamiseen, sen sijaan, että mulkoillaan kanssaeläjiä, painetaan pahkaan ja sitten purtaan angstia anonyyminä nettipalstoilla. Olis tämä maailma taas ehken himppusen parempi paikka elää...

(Ja edelleenkään en syö enkä juo kaupassa mitään, en aiemmin ostettua tai vielä maksamatonta; en nosta jo aikuisia lapsiani kärryyn tai kassalle - en kait nostellut silloinkaan kun olivat pieni;, enkä mitään muutakaan paheksuttavaa harrasta. :) Mutta jotenkin tuntuu aika kamalalta ajatella, että joukossamme on näin paljon näitä kanssaeläjiään kyräileviä, selän takana urputtavia mielensäpahoittajia.)
 
Kassa
Oli ilmeisesti tonne sivulle 2 avautua,kun kukaan ei sitä vissiin lukenut.
Menkääpä uudestaan lukemaan te,jotka yhä edelleen päästätte muksunne siihen tasolle.
Annoin 5 syytä miksi niin ei kannattaisi tehdä.
 
Mutta
[QUOTE="Meea";29624540]...loksahti suu auki! Kyllä on ahdasmielistä pöpökammoista porukkaa. En tiedä itkeäkö vaiko nauraa, tää on mahtiesimerkki siitä kuinka suomalaiset palvovat sääntöjä ja kuinka "kansalaispoliisit" paheksuvat normaalia elämistä :D[/QUOTE]
ei ole kyse "poliisista", jos toisen käytös vaikuttaa toistenkin elämään, ja selviämiseen sen pöpökammon kanssa.
Myös se lapsen syöminen siellä kaupassa voi sotkea, ja kassan kiva sitten sotkea kätensä niihin tahmapakkauksiin.
Mutta ehkäpä joku pöpöpelkoisia halveksuva saa vielä opetuksen sen oman lapsen kautta...
 
Kassatäti
1: se taso on kassin pakkausta varten
2: se napero siellä ohjailee jakajaa,koska se on kivaa,mutta kassana joudub kyttään meneekö tavarat oikealle puolelle
3: saa varoa,ettei naperon sormet jää väliin
4: taso on puutampeilla ja liimalla kiinni ja yleensä niin vanha,että ei enää kestä heiluvaa lasta
5: ääni,joka lapsen siitä tiputtua,kun taso ei kestä ja pää osuu betonilattiaan,on järkyttävä!!
Ja itse pyydän vanhempia AINA siirtämään lapset pois siitä,jos eivät itse tajua.
Toivottavasti tässä on tarpeeksi syitä.
Sulla on erinomaisen hyvät 5 pointtia.
Ikävä kyllä "oikeat" vastaukset usein sivuutetaan tällä palstalla. Kiinni tartutaan niihin erikoisiin ja raflaaviin teksteihin. Niihin joista voi vähän hermostua iltanaa kuluksi.

Mä en ole tuota tippumista joutunut todistamaan, onneksi. Kerran oli lähellä, kun pikkutytön jalka upposi siihen pakkauspöydällä olevaan roskikseen ja tytsy horjahti pahan näköisesti taaksepäin. Onneksi oli äiti takana ottamassa kopin.
 
En nosta, ja sen kerran kun on siihen noussut, niin käskin alas. Lapset ei myöskään saa kosketella turhaan kaupassa mitään tuotteita (varsinkaan hedelmät, vihannekset jne.) tai istua niiden kylmäaltaidet tms. reunoilla. Voin olla tiukkisäiti tässä asiassa, mutta kauppa on mun mielestä yksi sellainen paikka, jossa käyttäydytään mahdollisimman hyvin ja annetaan muidenkin ihmisten suorittaa ostoksensa mukavasti.
 

Yhteistyössä