Miksi niitä mukuloita pitää tehdä, jos niistä ei voi itse huolehtia????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mun vuodatusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mun vuodatusta

Vieras
ARGH!

Että voi ottaa pattiin (lähinnä kylläkin säälittää toi vauva). Veli ja vaimonsa ovat kumpikin sellaisia "minä minä minä" -vanhempia, mutta mukuloita oli (ja ilmeisesti vieläkin on) saatava! Ja sit muksut kiertää yötä ties kenellä kummin veljen kaiman serkulla, että saadaan sitä omaa aikaa...

Mun mielestä oikeesti jokainen vanhempi sais ITSE huolehtia omat muksunsa edes vuoden ikään asti (tällä nyt tarkoitan lähinnä yökyläilyä tai siis pidempää hoitoaikaa). Luulisi, että voisi edes katsoa, että vain toinen menee sinne ja tänne eikä sit aina niin, että molemmat ja muksut hoitoon vaan :(

Näitä ihmisiä nyt aina vain on ja tulee olemaan ja se säälittää minuakin... Ei vaan voi ymmärtää miten joku voi jättää pienen vauvansa yökylään, miten raaskii olla ilman lasta :(.

[QUOTE="vieras";22730812]Näitä ihmisiä nyt aina vain on ja tulee olemaan ja se säälittää minuakin... Ei vaan voi ymmärtää miten joku voi jättää pienen vauvansa yökylään, miten raaskii olla ilman lasta :(.[/QUOTE]

Näinpä just! Ja sit meitä näin ajattelevia haukutaan "sädekehän kiillottamisesta". Juu onhan se kauheaa, että halutaan itse olla omien lastemme kanssa :(

Enkä mä ymmärrä kyllä aina sitäkään, et tarvitaan isompienkaan lapsien kanssa sitä omaa aikaa lähes joka viikonloppu..Kai se nyt riittää et viettää omaa aikaa kerran parissa kuukaudessa. Mun mielestä niillä lapsillakin on oikeus viikonloppuihin omien vanhempien kanssa koulu ja päivähoitoviikkojen jälkeen eikä niin et lapset kuljetetaan viikonlopuiksi hoitoon ja vanhemmat viettää omaa aikaa. Kyl se lapsillekin on aika rankkaa, puhumattakaan niistä isovanhemmista tai muista sukulaisista jotka jatkuvasti hoitaa muiden lapsia.

no kyllähän nyt lapsen voi yökylille viedä :O
jos nyt ei joka viikko ole hoidossa.. siinä vaiheessa jos lapsi on enemmän muualla kuinj kotona niin on syytä huoleen

En voi muuta kuin ihmetellä niitä, jotka valittavat siitä, ettei mumma voinut ottaa meidän "Eetua ja Almaa" yökylään, että meilläkin ois omaa aikaa... Ja ennen kaikkea siis tapauksissa, jossa Eetut ja Almat on vauvoja ja yökyläilyjäkin pitäis olla harva se viikko, koska muutenhan sitä yhteistä aikaa ei enää ole. Ja tietty jos on vaikka kovin itkuinen vauva, niin viikoksihan sen voi jo laittaa mummolaan, että vanhemmat saa levätä... :/ Voi huoh, mitä ihmettä ihmist odottavat siltä pikkulapsi arjelta??

Meillä isovanhemmat ei edes ottanut hoitoon ennenkuin lapsi 2v,eikä me olis kyllä annettukkaan.
Sen jälkeen on ollut säännöllisesti silloin tällöin ja nyt 5-vuotiaana oli isovanhempien matkassa 10päivää etelässä.

Niin ja kuin moni sit itse ,kun on omat lapset kasvattanu on valmis luopuun omasta vapaastaan lähes joka viikonloppu? isovanhemmista kun kuitenkin aika moni on työelämässäkin ja silti pitäs joka viikonloppu viel hoitaa lapsia.

[QUOTE="vieras";22731031]Niin ja kuin moni sit itse ,kun on omat lapset kasvattanu on valmis luopuun omasta vapaastaan lähes joka viikonloppu? isovanhemmista kun kuitenkin aika moni on työelämässäkin ja silti pitäs joka viikonloppu viel hoitaa lapsia.[/QUOTE]

jaa, kyllä mie olen.. kun miettii että sitten ei ole joka ilta/yö hoidettavaa ja kun haluan sitten luoda kuitenkin lämpimät ja läheiset välit lapsenlapsiini jos heitä saan.. kas kun se kerran kuussa muutama tunti kyläilyä ei tuo niitä lämpimiä ja läheisiä suhteita.. ;)

Siis että ei voi yhdeksi yöksi viedä alle vuoden ikästä hoitoon tai on itsekäs? :D

Mielipiteitä on varmasti monia, omani on että jos alle 1v vauva on yökylässä säännöllisesti joka kuukausi enemmän kuin kerran kuussa yökylässä niin ei paljon ajattele lapsensa etua... Kai jokainen ihminen tajuaa, kun lapsen tekee että se on rankkaa, vauvat valvottavat jne...

[QUOTE="vieras";22731054]Mielipiteitä on varmasti monia, omani on että jos alle 1v vauva on yökylässä säännöllisesti joka kuukausi enemmän kuin kerran kuussa yökylässä niin ei paljon ajattele lapsensa etua... Kai jokainen ihminen tajuaa, kun lapsen tekee että se on rankkaa, vauvat valvottavat jne...[/QUOTE]

Ahaa no joo..ymmärsin että on ihan kamalaa jos lapsen kerran tai kaksi vie alle vuoden ikäisenä hoitoon, mutta tässä puhuttiinkin ilmeisesti säännöllisestä ja usein hoitoon menosta...sori, liian väsynyt luetunymmärtämiseen :D

mutta pistäkees kivittäen, mun lapsi on ollut vuoden ikäisestä kerrallaan 3 vrk putkeen mummolassa hoidossa, joskus jopa 2 kertaa kuussa.. ja on ollut alle vuoden ikäisenä yökylässä sekä mun äidillä että siskolla.. ja on muuten siitä 1,5v iästä lähtien ollut keskimäärin 5 yötä kuukaudessa tarhassa, ja 3 vrk mun äidillä.. ja voin luvata että kyse ei ole siitä ettenkö mä halua olla mun lapseni kanssa..

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä äiti;22731059:
näin juuri. Mikä naurattaa?

Hei haloo, viet kerran vauvan hoitoon ja haet aamulla ja olet sen takia suorastaan huono äiti hehheehe :D
Mutta ei tässä nyt siitä puhuttukkaan joten mä ymmärsin väärin :D Siks nauratti.

En ymmärrä minäkään, meillä poika 1,5 v eikä ole kertaakaan ollut yökylässä ilman meitä vanhempia. eikä me vanhemmat olla juurikaan käyty muutenkaan missään, molempien menot on varmaan ollut alle 10 kerrassa.
hoidossa poika on ollut päivällä pari tuntia mummolassa ja sekin enempi siksi että mummo ja ukki niin kovasti ovat toivoneet :)
ei meillä ole tarvetta päästä lapsesta "eroon", muutenkin tuo eka vuosi meni ihan liian nopeasti. jos lapsie tehdään, niin eikö se ole itsestään selvää, että niiden kanssa myös ollaan?
mulla on yks kaveri, joilla lapsi täytti juuti vuoden, ne on ollut sinä aikana miehen kanssa 2 kertaa pidennetyllä viikonloppu matkalla, kerran viikon lomalla ja jatkuvasti muutenkin lapsi hoidossa mummolassa, kyllä mua vähän ihmetyttää.

meillä kohta 1½ vuotias eikä ole kyllä koskaan ollut yötä hoidossa. Kyllähän mä pärjäisin ihan hyvin yön onnellisesti nukkuen (kelpais kyllä), mutta en kyllä hennois tuota pientä laittaa vieraaseen paikkaan nukkumaan, hyvä että nukkuu kotonakaan kokonaista yötä. Päivällä on ollut hoidossa mun siskolla 2kk ajan, mun ja miehen 3-vuorotöiden väliajat, eli ei kovin pitkään/pv ja silloin se oli musta liikaa, joten jäin taas kotiin pienen kanssa. Mummolla ollut yksittäisiä parituntisia kahta 7h:n pätkää lukuunottamatta.

Mä oon kyllä myös samaa mieltä aloittajan kanssa, että miksi ei voi sitten itse hoitaa, varsinkin öitä. Kyllähän mä ymmärrän, että kaipaa yhteistä aikaa, mutta sitä mä en ymmärrä, miksi se yhteinen aika pitää olla yöllä? Jos haluaa vain nukkua rauhassa, niin eikö toinen vanhemmista voi olla lapsen kanssa kotona ja itse punkata jonkun muun luona rauhassa...?

Mitä eroa on siinä että vauva menee käytännössä nukkumaan isovanhemmille ja aamulla haetaan, kun että hän menee muutamaksi tunniksi päivällä hoitoon? ;)

Juu tiedän että te puhutte nyt säännöllisesti isovanhemmille "heitetyistä" mutta oon aina halunnut kuulla tähän vastauksen. Me lähettiin yks ilta leffaan ja se menikin niin myöhäseksi ja vauva oli nukkumassa joten haettiin vasta aamulla. En ymmärrä mikä ero tässä on siihen että oltais päivällä viety 3h sinne :D

Mä ja mun äiti ollaan sitten vissiin kauheita koska mun äiti halus likan hoitoon jo alle vuoden ikääsenä. On ollut mun äidin ehdotus, että likka olis heillä n. kerran kuussa viikonlopun.

Eipä ole tuo horjuttanut mun rakkautta likkaa kohtaan tai likan rakkautta mua kohtaan. Likalla on kuitenkin erittäin läheiset välit mun äitin kanssa ja mummu on niin tärkiä.

Tämä on meidän tapa.

Mä ja mun äiti ollaan sitten vissiin kauheita koska mun äiti halus likan hoitoon jo alle vuoden ikääsenä. On ollut mun äidin ehdotus, että likka olis heillä n. kerran kuussa viikonlopun.

Eipä ole tuo horjuttanut mun rakkautta likkaa kohtaan tai likan rakkautta mua kohtaan. Likalla on kuitenkin erittäin läheiset välit mun äitin kanssa ja mummu on niin tärkiä.

Tämä on meidän tapa.

LSI-nappi esiin! :D
Ei vaan..minusta kuulostaa ihanalta, lämpimältä :)

Mitä eroa on siinä että vauva menee käytännössä nukkumaan isovanhemmille ja aamulla haetaan, kun että hän menee muutamaksi tunniksi päivällä hoitoon? ;)

Juu tiedän että te puhutte nyt säännöllisesti isovanhemmille "heitetyistä" mutta oon aina halunnut kuulla tähän vastauksen. Me lähettiin yks ilta leffaan ja se menikin niin myöhäseksi ja vauva oli nukkumassa joten haettiin vasta aamulla. En ymmärrä mikä ero tässä on siihen että oltais päivällä viety 3h sinne :D

no onhan se eri asia nukkua muualla kuin omassa kodissaan, tai käydä nukkumaan vieraassa paikassa.
ja kyse taitaa olla enempi siitä, että miksi sen lapsen pitäisi nukkua muualla tai jonkun muun hoitaa sitä?

mä en koe yhtään huonoa omaatuntoa siitä, että lapsen isovanhemmat on olleet meillä yökylässä hoitamassa esikoista silloin kun hän on ollut about 7kk ikäinen, toisen kerran sit joskus 8kk ja 9kk iässä, sit syntyikin kuopus, joka oli mummun ja papan kans yötä 3kk ikäisenä (hyi meitä paskoja vanhempia)

Tämä on meidän tapa.

Minustakin tämä kuulostaa hyvältä, vaikka meillä ei niin toimitakaan. Teillä, ketkä viette yöksi hoitoon, kuten joku sanoikin ettei viitsi yöllä herättää lasta sen takia, lapsi ilmeisesti nukkuu koko yön. Meillä ei. Siksi en varmasti vie,vaikka nukkuisikin, arkailisin luultavasti silti.

Käymme kyllä usein muuten vieraisilla mummulassa, joten läheiset välit on meilläkin :D