Miksi niin moni nainen valitsee yksinhuoltajuuden?

  • Viestiketjun aloittaja mietin tätä
  • Ensimmäinen viesti
bdt
Alkuperäinen kirjoittaja ei yllätyksenä ulkopuolisille:
Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
Alkuperäinen kirjoittaja mietin tätä:
Tuleeko se niin yllätyksenä että miehestä ei ole isäksi? Tai vielä pahempaa, ei haluta miestä ollenkaan mutta lapsi silti :kieh:
Niin kuin joku jo kysyikin, mistä voidaan olettaa että kaikki exät ovat paskoja vanhempia. Parisuhteessa on niin paljon muutakin kuin lapset.
Kun ei tunne itseäänkään , miten voit tuntea toisen.
Vai onko sinulla ap olemassa joku ihmeloitsu ikuiseen onneen ja itsetuntemukseen ? Ja tiedoksi , en ole yksinhuoltaja .
En usko että ap tarkoitti että kaikilla pareilla olis ihmeloitsu ikuiseen onneen tai itsetuntumukseen mutta toivottavasti ihmiset tuntevat itsensä sen verran että harkitsevat kenen kanssa on oikeasti mahdollisuus parisuhteeseen ja kenestä on kantamaan vanhemmuuden vastuuta. Ei kenestäkään tule hullua, juoppoa tai laiskaa sikaa ihan yllätyksenä.

Hullu,juoppo ja laiska tai paska isä/äiti eivät kata vielä kaikkia aviopuolison ominaisuuksia. Jää vielä paljon muitakin syitä eroon. Liitossa ollessa samoin kuin erotessa on aina kaksi osapuolta, ei vika ole yhdessä.Varmasti monet sellaisetkin ovat eronneet jotka ovat tarkasti harkinneet ennen avioitumista, miksi se on niin pelottavaa myöntää.Elämä yllättää joskus.
Olen elänyt jo 42 vuotta ja uskallan sanoa niin. Nuorempana sitä ei halunnut myöntää kun piti olla tunne että hallitsee kaiken.
Olen nähnyt liian nopeita eroja, liian hitaita eroja ja kauheita sekä ihania avioliittoja lähipiirissä. Omanikin on muuttunut aikojen saatossa enkä millään olisi osannut tietää nuorena liittoa solmiessani mitä vastaan tulee. Itsekin olen muuttunut todella paljon. Elämä vaan on sellaista.

 
en onneksi yh
Alkuperäinen kirjoittaja ei yllätyksenä ulkopuolisille:
En usko että ihmiset hirveesti aikuisena enää muuttuvat, luonne ja elämänarvot on ihan samat muutaman vuoden kuluttuakin. Luulen että naiset tai miehet ei harkitse tarpeeksi kenen kanssa lapsia tekevät.
Jaa, no kyllä ne toisinaan muuttuu. Mulla oli vakaa ja kaunis unelmasuhde mitä kilteimmän ja uskollisimman miehen kanssa. Ja yks kaunis päivä se lähti toisen matkaan.
 
vieras
Ai ihmiset eivät muutu aikojen saatossa. Mä rupesin seurustelemaan 17 kesäisenä.
Mun avokki oli 4 vuotta vanhempi.

Mä lopetin koulun kesken ja menin töihin. Sitten oltiin seurusteltu - ja asuttu yhdessä 5 vuotta. Teki mieli takaisin koulun penkille voidakseni tehdä jotain muuta kuin siivota sairaalassa. Toki sekin kivaa oli.

Mies totesi, hän tai koulu. Mitäs luulette mun valinneen?

Joo, vihjaan vain etten enää siivoa sairaalassa. Mutta ei musta tullut sitä mielisairaanhoitajaakaan jota ensin ajattelin.
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
kukaan ei mieti, onko siitä äidistä äidiksi
Jos nainen ottaa vastuun lapsista, hoitaa arjen ja kestää sen kaiken yksin; on hänestä!
ei se sitä tarkoita. Kuka päättää, onko miehestä isäksi?
Aika usein mies itse. On miehiä, jotka ovat osallistuvia isiä, vaikkeivat asuisi enää saman katon alla ja on miehiä, jotka eivät välitä enää ollenkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
kukaan ei mieti, onko siitä äidistä äidiksi
Jos nainen ottaa vastuun lapsista, hoitaa arjen ja kestää sen kaiken yksin; on hänestä!
ei se sitä tarkoita. Kuka päättää, onko miehestä isäksi?
Aika usein mies itse. On miehiä, jotka ovat osallistuvia isiä, vaikkeivat asuisi enää saman katon alla ja on miehiä, jotka eivät välitä enää ollenkaan.

Ja on myös miehiä, jonka vallanhimonen akka haluu pois elämästä, vaikka ei itse tiedä mistään mitn. Kaveripiirissä on tällänen tapaus menossa täl hetkellä ja kaveri yrittää välttää kaikki tappelut ja siksi pysyttelee kauempana.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
kukaan ei mieti, onko siitä äidistä äidiksi
Jos nainen ottaa vastuun lapsista, hoitaa arjen ja kestää sen kaiken yksin; on hänestä!
ei se sitä tarkoita. Kuka päättää, onko miehestä isäksi?
No meillä exä esittää ulkopuolisille hyvää ja kiinnostunutta isää, mutta ei se sitä loppujen lopuksi ole ja jotkut sen ovat huomanneetkin. Minä äitinä olen huolehtinut oikeastaan kaikesta lapsiin liittyvästä, mies on osallistunut vain kun on ollut pakko. Vaippaa ei ole ikinä vaihtanut, jos minä olen ollut kotona, ei vaikka olisin pyytänytkin, vain silloin on vaihtanut kun on ollut pakko, elikkä yksin lapsen kanssa. Yösyötöt ja muutkin ruokailut ovat olleet täysin mun kontolla ja kaikki lapselle hankittavat jutut on mun hankkimia, ei miehellä ole ollut oikein mitään kiinnostusta. Se on ottanut vain sen mukavan, elikkä on ollut lapsen kanssa silloin kun siltä tuntuu ja siten kun itse haluaa. Niin ja jos lapsi on rääkynyt naama punaisena, kun on satuttanut itsensä, niin isä ei ole koskaan pahemmin lohduttanut, sekin on ollut minun tehtäväni. Että kumpi meistä on parempi huoltajaksi?
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
kukaan ei mieti, onko siitä äidistä äidiksi
Jos nainen ottaa vastuun lapsista, hoitaa arjen ja kestää sen kaiken yksin; on hänestä!
ei se sitä tarkoita. Kuka päättää, onko miehestä isäksi?
No meillä exä esittää ulkopuolisille hyvää ja kiinnostunutta isää, mutta ei se sitä loppujen lopuksi ole ja jotkut sen ovat huomanneetkin. Minä äitinä olen huolehtinut oikeastaan kaikesta lapsiin liittyvästä, mies on osallistunut vain kun on ollut pakko. Vaippaa ei ole ikinä vaihtanut, jos minä olen ollut kotona, ei vaikka olisin pyytänytkin, vain silloin on vaihtanut kun on ollut pakko, elikkä yksin lapsen kanssa. Yösyötöt ja muutkin ruokailut ovat olleet täysin mun kontolla ja kaikki lapselle hankittavat jutut on mun hankkimia, ei miehellä ole ollut oikein mitään kiinnostusta. Se on ottanut vain sen mukavan, elikkä on ollut lapsen kanssa silloin kun siltä tuntuu ja siten kun itse haluaa. Niin ja jos lapsi on rääkynyt naama punaisena, kun on satuttanut itsensä, niin isä ei ole koskaan pahemmin lohduttanut, sekin on ollut minun tehtäväni. Että kumpi meistä on parempi huoltajaksi?
Juu, samaa on. Mies voi esittää kärsivää ja väärinkohdeltua ja maalata äidin pataluhaksi ja seinähulluksi. En tarkoita todellakaan, että kaikki tekisivät näin, mutta yksipuoliset tarinat ovat juuri sitä.
 

Yhteistyössä