Miksi ne synttärikutsut muuten on aina jaettava eskarissa tai koulussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shellyb
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Shellyb

Vieras
Yleensä näyttävällä seremonialla synttärisankari heiluttaa kutsuja korkealla päänsä päällä --> Tässä on mun synttärikutsut, mää jaan ne nyt ja sitten jakaa ne ylimielinen virne naamalla niille onnekkaille ja nämä valitut pomppien riemusta hakevat, avaavat ja hehkuttavat.
Sitten kutsujen jakaja ja muut pälyilevät kutsuitta jäänyttä 1-3 henkilöä jotka yrittävät näyttää näkymättömiltä onnistumatta siinä.
Sitten hihitetään, nauretaan ja kuiskutetaan loppu päivä.

Eikö näitä kutsuja voida jakaa eskarin tai koulun jälkeen?
Postittaa kotiin, tekstarilla, viedä postilaatikoihin kotiin tai sitten vain jakaa siellä koululla hiukan vaatimattomimmin..
Mun mielestä opettajat ja vanhemmat saisi puuttua tähän.
Itsellä lapset vasta kotona, mutta olen kouluavustajana nähnyt tälläistä ylimääräistä kouluun liittymätöntä pahanmielenaiheuttajaa paljon.

Ei mulla ainakaan ole likan eskarikavereiden kotiosoitteita, saati kaikkien vanhempien puhelinnumeroita.

Ja eskarin alkaessa tästä jo oli puhetta, ettei niitä ihan noin vaan sieltä jaella, vaan ne on sitten keskenään -mahdollisesti eskariopettajan kautta- sovittavissa, kenelle kenenkin tiedot saa antaa.

On se vaan ihan pikkasen helpompi lyödä ne kutsut johonkin likan reppuvihkon väliin, että jakaa sieltä itse sitten.
(Tosin omalle kohdalle en näe ongelmaa, annoin luvan kutsua koko eskariryhmän, vähän sillä ehdollakin, että ne kaikki on sitten myös kutsuttava, eikä yhtä tai kahta jätetä ilman kutsua.)

Mä ooon pitäny huolen siitä, että meiän lapset ei jätä luokalta yhtä tai kahta kutsumatta. Siis poika esimerkiks kutsuu kaikki pojat. Vaikka niitä onkin monta (17), niin tykkään et kaikki saavat kutsun eikä kukaan pahoita mieltään. Ja multa se ei oo pois, jos lapsia on muutama enemmän. Mutta kutsut jaetaan koulussa, olis työlästä lähtee niitä postittamaan kun ei kaikkien osotteita tiedä, ja osa asuu kaukanakin. Näen paljon vaivaa synttäreiden järjestämiseksi ja tosiaan tykkään et kaikki saman sukupuolen luokkakaverit kutsutaan (ja sit ehkä sitä toistakin sukupuolta muutama, muttei niin et vain yksi tai kaksi jäisi kutsua vaille), mutta kutsujen antamisen teen helpoimman kaavan mukaan.

Mutta ymmärrän, että se on kamalaa, jos oma lapsi jää ilman kutsua, ja muut sen saavat... :(

koska koulussa ja eskarissa tavataan ne ketkä ollaan kutsumassa. en mä ainakaan voi lähteä ajelemaan ympäri kyliä kutsuja viemään. kun asia hoituu niin helposti noin. eikä kaikkia tarvi kutsua. eihän kaikkien kanssa ole koulussakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja aasi:
ai nii, pitäs ajella ympäri pitäjää, ettei urpoille tuu paha mieli..

ei meidän-kään kaikkia lapsia aina kutsuta joka paikkaan, voi voi

Jos vanhemmat tällaisia, niin en ihmettele lapsien käytöstä kun eivät erilaisuutta hyväksy!
Näköjään ihan hyvä sitten ettei meidän erkka-urpo saa kutsuja...

ei mulla ole hajuakaan missä lasten luokkakaverit asuu?
Tuskin kovin moni noin käyttäytyy ja eiköhän kaikki saa aikanaan kutsun jonkun synttäreille :)
Jos alkaa jäämään muutama aina ilman niin rohkeasti vanhemmat aloitetta vanhempainillassa tms. että voisko jotenkin saada näitä lapsia mukaan.
normaaliluokassa opiskelevan erityislapsen äitinä täytyy sanoa että ainakin tämä 4. luokka toimii hienosti, kaikille tuntuu olevan kavereita isommissa porukoissa ja ihan selvästi vanhemmatkin vähän "ohjailevat " lasten valintoja, tai sitten tällä luokalla on harvinaisen fiksuja ja sensitiivisiä lapsia :D

Enpä tiedä minäkään missä tytön eskarikaverit asuu koska en ole vielä tutustunut heihin.Meillä minä itse laitoin kutsutuille kutsut ylälokeroon kun vein eskarilaisen eskariin. Ja ilman minkäänlaisia seremonioita tai ääneen ilmoittamisia.

onko sitten tökeröä jättää kaikki esim tytöt kutsumatta, jos haluais vaan kaksi kaveria luokalta omille synttäreilleen? oma 6v tyttöni nimittäin halusi vain yhden synttärivieraan kun synttärit oli.

Eikai kaikkia tarvitse kutsua, mutta jos luokalla on vaikka 12 poikaa/tyttöä, niin onko oikeasti kiva kun vaan 10 niistä saa kutsun (+ tietty synttärisankari ).
Eli miksi se yksi pitää jättää ulkopuoliseksi?

En tiedä lapsen eskarikavereiden osoitteita tai vanhempien puhelinnumeroita joten kutsut jaetaan eskarissa, laitetaan jokaisen omaan koriin josta lapset toki ne löytävät ja puhuvat niistä.

Alkuperäinen kirjoittaja kaikkia en pyydä:
Enpä tiedä minäkään missä tytön eskarikaverit asuu koska en ole vielä tutustunut heihin.Meillä minä itse laitoin kutsutuille kutsut ylälokeroon kun vein eskarilaisen eskariin. Ja ilman minkäänlaisia seremonioita tai ääneen ilmoittamisia.

Se onnistuu, jos kuljetat itse.
Täällä taksi vie ja hakee.

No totta kai ne laitetaan postilla kotiosoitteeseen!!! Senhän sanoo järkikin!!!

Jos jaksaa järkätä juhlat, niin sen verta täytyy viittiä, että ottaa selvää kutsuvieraiden osotteet. Ei se nykytekniikalla voi olla hankalaa!!!!!

Mun tyttären ekalla ja tokalla luokalla asia piti tehdä huomaamattomasti, jaettiin kutsut pulpettiin,kun muut meni välkälle. Ja synttäreistä ei saanut puhua. Hyvin toimi käsittääkseni.

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Mun tyttären ekalla ja tokalla luokalla asia piti tehdä huomaamattomasti, jaettiin kutsut pulpettiin,kun muut meni välkälle. Ja synttäreistä ei saanut puhua. Hyvin toimi käsittääkseni.

ihan idioottimaista!

Minulle on aivan sama miten kutsut jaetaan koska eskarilaiset on sen verran hölösuita että varmasti siellä kuulutetaan kuka on kutsuttu synttäreille ja kuka taas ei.

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:

Jos jaksaa järkätä juhlat, niin sen verta täytyy viittiä, että ottaa selvää kutsuvieraiden osotteet. Ei se nykytekniikalla voi olla hankalaa!!!!!

ei päiväkodissa kerrota esim. sukunimiä erikseen , eikä koulusta .

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti:

Ei kerrotakaan ja itse en todellakaan katsoisi hyvällä jos joku lapsen eskarikaverin vanhempi ottaisi asiakseen selvittää meidän perheen sukunimen ja osoitteen!!!

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti:

No vähän oma-aloitteellisuutta: Esim. niitä vanhempainiltoja on vähintään kaks kertaa vuodes. Laitatte listan siä kiertämään, että kuka on kenenkäki lapsen äiti/isä. Sit ei tarvi edes ottaa selvää niistä osotteista, senku listasta kirjotat.

Yhteistyössä