Miksi naista pidetään katkerana ja säälittävänä jos hänellä ei ole miestä?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Miehetön nainen ei voi olla onnellinen, naisen elämässä ei voi mennä hyvin ja on vain ääretöntä katkeruutta.

Miksi ajatellaan näin? Siis tuohan on erittäin mustavalkoinen ja vanhanaikainen ajattelutapa. Aivan kuin nainen ei voisi mitenkään elää ilman miestä ja jos elääkin, niin elämä on synkkää ja tarkoituksetonta.

Jos nainen ei halua parisuhdetta, niin onko hänessä silloin jotakin vikaa? Eikö hän vain ymmärrä omaa parastaan eli sitä että elämiseen tarvitaan mies?

Mä ainakin voin rehellisesti sanoa, että en todellakaan ole katkera ettei mulla ole miestä. Mä en jaksa miehiä joten miksi musta tehdään väkisin katkeraa, kun ei vain kiinnosta.

Katkera olisin silloin jos mulla ei olisi lasta. Onneksi mulla on edes yksi lapsi. =) :heart:

Siinä on jotakin perinteisesti kovin epäsovinnaista ja tuomittavaa. Määritelläänhän naisen siviilisäädyn vanha kutsumanimikin sen perusteella, mikä on hänen suhteensa mieheen (neiti vai rouva). Miehet taas ovat herroja riippumatta siitä, ovatko naimisissa, poikamiehiä, eronneita vai karanneita...

Entäs sitten lesbot? He voivat olla parisuhteessa naisen kanssa, heillä voi olla lapsia ja voivat olla todella onnellisia. Eivätkö he vain tajua, että heiltä puuttuu jotakin oleellista eli mies? :xmas: Puuttuu se lihakimpale? :whistle: ;)

Ehkä tuo on piilokateutta ja pelkoakin mahdollista kilpailijaa kohtaan niiltä naisilta, joiden itsetunto sekä tyytyväisyys omaan elämään ei ole ihan parhaimmasta päästä?
En itse koe noin, jokainen saa muotoilla oman elämänsä parhaaksi näkemällään tavalla, kunhan ei vahingoita muita.

Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Mä pidän sitten vasta jos ne sen ihmiset jutut antaa niin ymmärtää..

Bingo.
Mä pidän ihmistä katkerana jos hän jatkuvasti jaksaa ruikuttaa sitä ettei hänellä ole parisuhdetta. Ja pidän ihmistä epätoivoisena jos hän väkisin yrittää löytää kumppania chateistä, neteistä, baareista jne.
Mutta en pidä ihmistä katkerana tai epätoivoisena jos hän osaa elää omillaan.

Mä kuvittelin et ap´lla on mies ja toinen lapsi tekeillä, mut erehdyn varmaan tyypistä :ashamed:
Eilen just puhuin parin kaverin kanssa aiheesta, ja ehkä ärsyttävin on just se asenne, että "mistäs me löydettäis sulle mies". Ihan kun nainen automaattisesti tarvitsisi miehen ollakseen onnellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä kuvittelin et ap´lla on mies ja toinen lapsi tekeillä, mut erehdyn varmaan tyypistä :ashamed:
Eilen just puhuin parin kaverin kanssa aiheesta, ja ehkä ärsyttävin on just se asenne, että "mistäs me löydettäis sulle mies". Ihan kun nainen automaattisesti tarvitsisi miehen ollakseen onnellinen.

Oli miesystävä ja toinen lapsi tulossa, sain keskenmenon maaliskuussa.

Mua alkaisi ainakin nyppiä jos mulle kaverit alkaisi aina puhua "mistäs me löydettäis sulle mies".

En mä ainakaan jaksa nähdä vaivaa ja ettiä miestä. On parempaakin tekemistä kuin juosta miesten perässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Entäs sitten lesbot? He voivat olla parisuhteessa naisen kanssa, heillä voi olla lapsia ja voivat olla todella onnellisia. Eivätkö he vain tajua, että heiltä puuttuu jotakin oleellista eli mies? :xmas: Puuttuu se lihakimpale? :whistle: ;)

Sä olet varmaan ymmärtänyt vähän väärin koko asian. Kysehän on siitä onko joku katkera eläessään ilman ihmissuhdetta. Sillä ei ole väliä onko se "lihakimpale" kumpaa sukupuolta. Kun usein ne yksin elävät saattavat katkeroitua siksi että heillä ei ole ketään aikuista jonka kanssa jakaa arkensa ja sänkynsä.

Alkuperäinen kirjoittaja voodoo doll:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Mä pidän sitten vasta jos ne sen ihmiset jutut antaa niin ymmärtää..

Bingo.
Mä pidän ihmistä katkerana jos hän jatkuvasti jaksaa ruikuttaa sitä ettei hänellä ole parisuhdetta. Ja pidän ihmistä epätoivoisena jos hän väkisin yrittää löytää kumppania chateistä, neteistä, baareista jne.
Mutta en pidä ihmistä katkerana tai epätoivoisena jos hän osaa elää omillaan.

Aivan. Samoin joskus ihmetyttää sinkut jotka kokoajan hokevat sitä kuinka eivät ikinä huolisi miestä ja kuinka kamalaa olisi joutua elämään toisen kanssa. Jatkuvia esimerkkejä huonoista parisuhteista ja sikamaisista miehistä.

Silloinkin herää kysymys onko tuo ihminen ihan sinut tilanteensa kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
Ap:n jutuista voi tehdä tiettyjä päätelmiä. Avaan sateenvarjon.

Just tätä mä tarkootan. Luullaan mun olevan katkera. Älä luule mitään, kun et näköjään mistään mitään tiedä.

Pitääkö kaikki ottaa niin hemmetin tosissaan...? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:

Oli miesystävä ja toinen lapsi tulossa, sain keskenmenon maaliskuussa.

Mua alkaisi ainakin nyppiä jos mulle kaverit alkaisi aina puhua "mistäs me löydettäis sulle mies".

En mä ainakaan jaksa nähdä vaivaa ja ettiä miestä. On parempaakin tekemistä kuin juosta miesten perässä.

Sen keskenmenon muistan, mut en eroa :|

Mutta todella, ihan saakelin raivostuttavaahan se on.. Just se mun ystävä kenen kanssa keskusteltiin eilen aiheesta sanoi että jo on outoa kun työkaverit jne vähän vieraammat ihmiset ottavat ongelmia toisen yksin elämisestä. Kyseistä tyyppiä itseään ei häiritse olla yksin, päin vastoin. Ja me läheiset ystävät tiedämme sen!Ei siis tarvii tehdä mitään viikonloppuprojekteja: sinkkunaiselle mies!

Sä olet varmaan ymmärtänyt vähän väärin koko asian. Kysehän on siitä onko joku katkera eläessään ilman ihmissuhdetta. Sillä ei ole väliä onko se "lihakimpale" kumpaa sukupuolta. Kun usein ne yksin elävät saattavat katkeroitua siksi että heillä ei ole ketään aikuista jonka kanssa jakaa arkensa ja sänkynsä.

Mitä mä olen ymmärtänyt väärin jos mulle suoraan täällä kirjoitetaan, että mä olen katkera kun ei ole miestä? :whistle: :xmas: Kun aivan väkisin kaikilla pitäisi olla joku. Miksi?

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
sitäkään en ymmärrä miksi vanhapiikoja pidetään katkerina ja muita huonoinpina :o

Mä en voi olla vanhapiika, koska mulla on lapsi. :xmas: Siis mun käsityksen mukaan vanhapiika(ja vanhapoika ) on lapseton, vai onko tuokin käsitys muuttunut? Kun nykään on sinkkuäitejä yms.

Mitä mä olen ymmärtänyt väärin jos mulle suoraan täällä kirjoitetaan, että mä olen katkera kun ei ole miestä? :whistle: :xmas: Kun aivan väkisin kaikilla pitäisi olla joku. Miksi?

No sen olet ymmärtänyt väärin että yksinäiselle lesbolle varmaankin sanotaan että hän on katkera kun ei ole löytänyt naista.

Mä tosin luulin että avauksessasi pohdit yleisesti pidetäänkö vapaita naisia katkerina. Mutta kyse olikin sitten pidetäänkö sua katkerana.
Toisaalta sulla on takana vasta muutama kuukausi sitten päättynyt parisuhde, joten en ymmärrä miksi sulle koitetaan heti perään uutta etsiä. Sitä sun kannattaa niiltä kavereiltasi tiedustella.

sitäkään en ymmärrä miksi vanhapiikoja pidetään katkerina ja muita huonoinpina :o

Mä en voi olla vanhapiika, koska mulla on lapsi. :xmas: Siis mun käsityksen mukaan vanhapiika(ja vanhapoika ) on lapseton, vai onko tuokin käsitys muuttunut? Kun nykään on sinkkuäitejä yms.

minun mielestä vanhalla piialla voi olla lapsia, niin biologisia kuin adoptoitujakin.

No sen olet ymmärtänyt väärin että yksinäiselle lesbolle varmaankin sanotaan että hän on katkera kun ei ole löytänyt naista.

Mä tosin luulin että avauksessasi pohdit yleisesti pidetäänkö vapaita naisia katkerina. Mutta kyse olikin sitten pidetäänkö sua katkerana.
Toisaalta sulla on takana vasta muutama kuukausi sitten päättynyt parisuhde, joten en ymmärrä miksi sulle koitetaan heti perään uutta etsiä. Sitä sun kannattaa niiltä kavereiltasi tiedustella.

No yleisesti yleisesti, mutta kai mä nyt saan omistakin kokemuksita kertoa? :o Tuo lesbo-juttu oli lähinnä vitsi niille "mies on onnentakuu"-palstalaisille. :whistle: :xmas:

Mulle ei ole yksikään kaveri tyrkyttänyt miestä, missä mä olen sellaista edes väittänyt? :whistle:

Miten tuntuu että sä otat kaiken aina niin henkilökohtaisesti? Tuskin edellinen kirjoitti sinun parisuhdetilanteestasi vaan ihan yleisesti vertasi hetero- ja homosuhteita sinkkuelämään. Mäkin luulin että halusit tästä jotain yleistä keskustelua eikä niin että kaikki täytyy peilata sun tilanteeseesi. Tosiasia on että parisuhteita on erilaisia, jotkut onnellisia ja jotkut onnettomia. Sama juttu sinkkuelämän kanssa, ei pelkkä parisuhde tai sinkkuus kerro yhtään mitään ihmisen hyvinvoinnista tai katkeruudesta.

Sun kohdallasi vähän ihmettelen miksi olet kokoajan mainostamassa miehettömyyttäsi ja kuinka et miestä haluaisikaan jne. Yleisessä keskustelussa tartut niin aggressiivisesti toisten kommentteihin ja otat kaiken itseesi että herää kysymys yritätkö kuitenkin todistella jotain.

minun mielestä vanhalla piialla voi olla lapsia, niin biologisia kuin adoptoitujakin.

No ainakin ennen vanhapiika/vanhapoika oli lapseton ja mä olen edelleen tämän vanhan käsityksen kannalla. Mun mielestä ruma sana jotenkin tuo vanhapiika enkä sellaiseksi suostu.

Yhteistyössä