Miksi naiset käyttävät meikkiä? Miltä he yrittävät piiloutua?

• Viestiketjun aloittaja "Rane"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Naaman maalaaminen on ikivanha keksintö, itseasiassa se on alunperin liittynyt rituaalisiin toimintoihin ja ollut enemmänkin miesten juttu. Edelleenkin, on alkuperäisheimoja joissa miehet maalailevat naamojaan enemmän kuin naiset.

Enpä sitten tiedä miltä siinä piiloudutaan, jos on kyse länsimaisista ihmisistä. Ehkä selitys olisi se että jotkut vaan tykkäävät meikata, jotkut eivät? Eikähän se ole nykyään miehiltäkään kiellettyä.

Jos ei voi roskiakaan viedä ilman meikkiä, niin kannattaisi miettiä miksi.

Suurin osa haluaa vain näyttää vähän paremmalta ja korostaa hyviä puolia sekä piilottaa huonoja. Itse ainakin näytän heti paremmalta, kun meikkaan hieman kulmakarvoja ja laitan ripsiväriä.

"Ninni"
Mitä yrittävät piiloutua? No mä onnistuneesti meikkivoiteella ja puuterilla saan piilotettua sen faktan että mulla ei oo hyvä iho vaan rasvoittuva ja punertava naama. Silmämeikeillä en halua mitään peittää vaan korostaa kauniita silmiäni vaikka itse sanonkin :)

"Sini"
Peitän huonoja puoliani ja korostan hyviä puoliani ts. piilotan couperosa-ihoni punaisuuden meikkivoiteen alle ja ihon rasvaisen kiiltelyn puuterin alle. Korostan kissamaisia silmiäni rajauksilla ja väritän hailakoita kulmakarvojani kulmakynällä, huulet saavat lisää täyteläisyyttä punalla.

En halua näyttää ihmisten ilmoilla variksenpelätiltä, vaan kauniilta ja huolitellulta.

Yhteistyössä