Miksi naiset haluaa tyttövauvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu varmaan ihmisestä.Jos tykkää rimpsuista ja röyhelöistä ja unelmoi saavansa pukea tyttöä kauniisiin vaatteisiin ja laittaa pitkiin hiuksiin kampauksia jne niin varmaan haluaa tytön.Itse kun en taas ole niin kiinnostunut ko asioista niin koen jotenkin poikien "suoran" ajattelumaailman ja elämäntyylin omemmaksi, samoin poikien vaatteiden väriskaala on lähempänä omaani.
Toisaalta olen varmaan jäävi vastaamaan, koska meillä ei oo kuin poikia...

Mä koen ensinnäkin poikien maailman itselleni kovin vieraaksi.
Eri juttu toki voisi olla, jos olisi poikia, siihen varmasti oppisi.

Ekan jälkeen ja varsinkin kun lähipiiriin on ilmaantunut poikia, myös mieheni on ihan ääneen kehdannut toivoa tyttöjä.

Tiedän, että poikia ja tyttöjä on erilaisia. Mutta se meno mitä tässä on useammassa perheessä katsottu läheltä, on jotenkin niin hurjaa, rajua ja kovaäänistä. Sitten kun tyttöinemme päästään kotiin tai vieraat poikineen lähtee omaansa, huokaistaan helpotuksesta :D

Rakastaisin poikaa varmasti ihan yhtälailla, mutta olen oikein tyytyväinen, että ollaan saatu tyttöjä, joita vähän vaivihkaa on toivottukin.

En tiiä, esikoista odottaessa luulin, että saamme pojan. Saimme tytön. Toista odottaessa salaa hiljaa mietin, että olisi ihana saada toinen tyttö, siskokset. (itselläni kaksi veljeä ja aina olin haaveillut siskosta). Toinen tyttö tuli ja vaikka monet ajatteleekin, että olisi "pitänyt" saada poika kun tyttö jo oli, niin mä olin todella innoissaan, että mun tyttö sai siskon.

Kolmas mahdollinen... En osaa ajatella, että tulis poika, kun on "vain" tyttöjä, veljelläkin kolme tyttöä. Hieno olis kyllä sellanen viiden tyttölauma :whistle: Mutta hienoa olis myös saada ukkovahvistusta. Tyttö olis rahallisesti paras tässä vaiheessa, kun lapset vielä käyttää toiselta toiselle siirtyviä vaatteita. Tulee kumpi tulee, ihan sama. Kun vaan joskus sitten tulis, kunhan suomme ajatuksen niin pitkälle.

Eiköhän jokaisellä äidillä ole haaveissa se tyttökin/ tyttö saada? Ja siltikin jos ei saa ni ei ole maailman kaatava juttu. Mutta mun mielestä jokaisellä äidillä tai isälläkin on toive jos esim on jo 2-3 poikaa ni halu kuitenkin saada se tyttökin. Vaikka sitten ei saiskaan ni kyllä se poikakin on rakas. Mut saahan sitä toivoa.

Minä toivoin tyttöä. Mutta en sen vuoksi että saisin pukea hänet "ihaniin hepeneihin" vaan sen vuoksi, että itselläni on isoveli. Enkä toivo kenellekkään tytölle samaa kohtaloa. Pikkutytön on paljon vaikeampaa puolustautua isoveljeään vastaan, kuin pikkuveljen isosiskoaan vastaan, jotka ovat paljon tasaväkisempiä, eivätkä tytöt yleensä rääkkää pikkusisaruksiaan niin paljon kuin pojat, nimim. kokemusta on.

No meille tuli poika, eikä se kuitenkaan tuntunut pettymykseltä :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eiköhän jokaisellä äidillä ole haaveissa se tyttökin/ tyttö saada? Ja siltikin jos ei saa ni ei ole maailman kaatava juttu. Mutta mun mielestä jokaisellä äidillä tai isälläkin on toive jos esim on jo 2-3 poikaa ni halu kuitenkin saada se tyttökin. Vaikka sitten ei saiskaan ni kyllä se poikakin on rakas. Mut saahan sitä toivoa.

Tämä on just tätä liika yleistystä, mulla ei vois vähepää kiinnostaa tulevien lapsieni sukupuolet jos edes tulisin RASKAAKSI!

Alkuperäinen kirjoittaja äitipuoli:

Tämä on just tätä liika yleistystä, mulla ei vois vähepää kiinnostaa tulevien lapsieni sukupuolet jos edes tulisin RASKAAKSI!

Enpä tarkoittanut yleistykseksi!!!!! Itse vain kerroin omista ajatuksistani. EI tarvi siis muitten olla samaa mieltä! Eikä s varmaan mein syy ole jos et raskaaksi ole tullut! Tressaatko liikaa sitä asiaa. Monilla niin on tossakin asiassa! kaverilla oli näin!

Alkuperäinen kirjoittaja äiskäliini:
Minä toivoin tyttöä. Mutta en sen vuoksi että saisin pukea hänet "ihaniin hepeneihin" vaan sen vuoksi, että itselläni on isoveli. Enkä toivo kenellekkään tytölle samaa kohtaloa. Pikkutytön on paljon vaikeampaa puolustautua isoveljeään vastaan, kuin pikkuveljen isosiskoaan vastaan, jotka ovat paljon tasaväkisempiä, eivätkä tytöt yleensä rääkkää pikkusisaruksiaan niin paljon kuin pojat,:

Ei näinkään voi yleistää. Isoveli voi olla tosi huolehtivakin pikkusiskoa kohtaan. Kaikki nuo on luonteista kiinni, ei vain sukupuolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja äiskäliini:
Minä toivoin tyttöä. Mutta en sen vuoksi että saisin pukea hänet "ihaniin hepeneihin" vaan sen vuoksi, että itselläni on isoveli. Enkä toivo kenellekkään tytölle samaa kohtaloa. Pikkutytön on paljon vaikeampaa puolustautua isoveljeään vastaan, kuin pikkuveljen isosiskoaan vastaan, jotka ovat paljon tasaväkisempiä, eivätkä tytöt yleensä rääkkää pikkusisaruksiaan niin paljon kuin pojat,:

Ei näinkään voi yleistää. Isoveli voi olla tosi huolehtivakin pikkusiskoa kohtaan. Kaikki nuo on luonteista kiinni, ei vain sukupuolesta.

Nii, voip olla. mutta kun ite oon kokenut sen, niin ymmärrät varmaan kantani :/

Alkuperäinen kirjoittaja äitipuoli:

Enpä tarkoittanut yleistykseksi!!!!! Itse vain kerroin omista ajatuksistani. EI tarvi siis muitten olla samaa mieltä! Eikä s varmaan mein syy ole jos et raskaaksi ole tullut! Tressaatko liikaa sitä asiaa. Monilla niin on tossakin asiassa! kaverilla oli näin!

Missä kohtaa kirjoitin että syy olisi teidän?

Sinä kirjoitit näin " Eiköhän JOKAISELLA äidillä ole haaveissa" tuohon vaan vastasin että liika yleistystä, ei tarvitse suuttua nyt kuitenkaan. :whistle:

Ainakin kaikki minun tuntemat tytöt on rauhallisia ja jotenkin järkevämmän tuntuisia kuin pojat. Heidän kanssaan voi pienestä pitäen jutella, pojat vain resuavat ja juoksevat suu vaahdossa. Tuollainen mielikuva mulla on ja siksi toivon tyttöä.

täytyy myöntää, että sama kuva. pojat sellaisia räkänokki. :(
tytöille lisäksi kaikkia niin ihania juttuja...

En nyt koko ketjua lukenut, mutta minä haaveilin odottaessa tytöstä, kai siinä oli ajatuksena, että osaisin paremmin tehdä kaikkea "tyttöjen juttuja" mutta olen saanut kaksi poikaa, enkä niitä pois vaihtaisi. Kummasti sitä poikien kanssakin osaa touhuilla ja ihanuuksia ostella. Enää en tytöistä haaveile, vaan olen onnellinen omista villeistä pojistani.

Yhteistyössä