Miksi naiset ei pese käsiään vessasta tullessaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei voi tajuta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei voi tajuta

Vieras
Mä olen nyt kiinnittänyt tällaiseen negatiiviseen asiaan huomiota kun tuntuu että käsienpesu on jäänyt kokonaan pois muodista! Mua oikeasti inhottaa!
Joku saattaa jopa pöyhäistä tukkaansa peilin ohi kävellessään vaan ei pese käsiään.

Onko mikään ihme että kaikki taudit leviää. Tuskin se hygienianhoito on muutenkaan kunnossa. Yök!

[QUOTE="vieras";28425166]En pese käsiä vessasta tullessani, koska olen pessyt ne jo siellä vessassa. Heh.[/QUOTE]

No nää paikat joissa oon nyt asian huomioinu niin ei ole mitään lavuaaria vessassa. Useimmissa paikoissa kuulee kun vettä päästää ja paperi rapisee. En ole vielä äänieristettyyn vessaan sattunut.

Tietysti on edelleenkin niitä ihmisiä jotka pesee kätensä, mutta nyt tuntuu suuntana olevan, että ei pestä. Tosi inhottavaa!

Miten laajalti olet asiaa seurannut kun ihan yleistämään jo käyt? Tottakai pesemättömyys on ällöä mutta en minä ainakaan kuulostele ja kyttää niin huolella muita että tietäisin...

No mä olen kaupungin "pisteessä" töissä ja käytän yleisövessaa, koska se on tuossa lähempänä. Eilen kuusi naista kävi samaan aikaan vessassa ja yksi pesi kädet, minä!

Ja tää toistuu ihan joka kerta. Ei tarvitse kyttäämällä kytätä tehdäkseen huomioita, kai sen nyt tajuat?

No mä olen kaupungin "pisteessä" töissä ja käytän yleisövessaa, koska se on tuossa lähempänä. Eilen kuusi naista kävi samaan aikaan vessassa ja yksi pesi kädet, minä!

Ja tää toistuu ihan joka kerta. Ei tarvitse kyttäämällä kytätä tehdäkseen huomioita, kai sen nyt tajuat?

Tajuan tajuan :D Ehkä teilläpäin ollaan epäsiistimpiä, kyllä esim yliopiston ja kirjastojen vessoissa joissa itse usein käyn on lavuaarille jopa jonoa.

Varmaan moni kuvittelee, että koska ei ole suoraan kosketuksissa siihen pimppaan tai muuhun niin ei tule kädet likaisiksi. Mutta ällöähän tuo, katson pahasti jos joku ei niitä käsiä pese.

Käsien pesu ja käsien pesu on muuten kaksi eri asiaa. Kuinka moni meistä, jotka kätensä pesevät, pesevät ne oikein?

Tässä opastusvideo oikeaoppiseen käsien pesuun:
Duodecimin verkkokoulutus

Joillakin minkäänlainen käsienpesu ei tunnu kuuluvan tapoihin ollenkaan.
Harvat pesevät hiuksiaankaan ihan oikeaoppisesti mutta pesevät kuitenkin ja yrittävät ainakin pitää hygieniasta huolta.

Varmaan moni kuvittelee, että koska ei ole suoraan kosketuksissa siihen pimppaan tai muuhun niin ei tule kädet likaisiksi. Mutta ällöähän tuo, katson pahasti jos joku ei niitä käsiä pese.

Mut esim. ne vessojen ovenkahvat on toisten lioissa.
Ehkä nää jotka ei pese käsiään on niin sinut niiden pimppaeritteidensä kanssa, että eivät välitä muista tyylin, omaahan se vaan on!

Noita on. Paras oli kai Cittarin vessatiloissa kun menin pesemään käsiäni, perässä tuli pikkutyttö joka oli kovaa vauhtia käärimässä hihojaan ja ottamassa saippuaa kun äitinsä kiskaisi hupusta ettei nyt tarvi pestä käsiä, kiire kauppaan. Tyttö katto kyllä niin avuttomana kun äitinsä käsky oli niin pahasti ristiriidassa esimerkin kanssa.

No se mamma kyllä oli sen näköinen että pissattaa vauvansa keittiön tiskialtaaseen ja laittaa lasin takas hyllylle jos on hörpännyt siitä vain vettä. Ällö.

2+ emäntien ei tarvi koska he eivät käytä käsiään vessassa asioidessaan, hehän pesevät alapäänsä vedellä vessassa asioinnin jälkeen.

2+ emännät eivät eritä mitään alapäästään se on liian rahvaanomaista!

• Tykkää
Reactions: Mythago
  • Tykkää
Reactions: moona81