Miksi naisen kaunis ulkomuoto ärsyttää toisia naisia? :(

• Viestiketjun aloittaja kauneus on katoavaista
  • Ensimmäinen viesti
kauneus on katoavaista
Tää sanottiin mulle suoraan kun kysyin syytä miksi mulle ollaan niin epäystävällisiä. Että ärsyttää kun mä olen niin s****nan hyvännäköinen pakkaus. :(
Mä en ole kenenkään miehiä viemässä, en vaikka jotkut perässä juokseekin :( Eikös se ole niiden miesten vika, kun mä en ole mihinkään alkanut?! Ja jotkut sinkkunaisetkin mulle vaan nokkaansa nostaa, ei auta kuinka olisin ystävällinen, siis ihan vilpittömästi. Itse asiassa, mitä ystävällisempi olen, sitä suuremmin jotkut naisista tuntuu minuun ärsyyntyvän :(
Miesten kanssa tulen kyllä toimeen, ja osaan jo siilata ne jotka on kiinnostunu musta vain peilikuvani takia. Onneksi mulla on myös niitä todellisia tyttökavereita.
Mut tuntuu ihan älyttömältä, ärsyyntyä johonkuhun vain siksi että se näyttää hyvältä..? Täh????

"vieras"
Miksi sinä näytät sitten hyvältä? Usko pois, kenestä tahansa saa vähemmän viehättävän näköisen... No, vakavasti puhuen, olen itse kokenut samaa. Toiset naiset ärsyyntyvät tietysti, koska naiset kilpailevat toisiaan vastaan ulkonäöllä, valitettavasti, ja kokevat olevansa häviöllä jos toinen on heidän mielestään kauniimpi.

"alma"
En kyllä jaksa uskoa, että kovinkaan moni nainen ajattelee noin. Tietty aina joku löytyy, mutta jos koet useinkin noin tapahtuvan, niin ehkä sinussa on joku muu ärsyttävä piirre? Ehkä ystävällisyytesi vaikuttaa jotenkin teennäiseltä? Tai sitten vaan kuvittelet tuon tylyyden. Kyllähän aika moni suomalainen on melko "jäyhän" oloinen kaikille ulkonäöstä riippumatta.

"vieras"
[QUOTE="alma";25214828]En kyllä jaksa uskoa, että kovinkaan moni nainen ajattelee noin. Tietty aina joku löytyy, mutta jos koet useinkin noin tapahtuvan, niin ehkä sinussa on joku muu ärsyttävä piirre? Ehkä ystävällisyytesi vaikuttaa jotenkin teennäiseltä? Tai sitten vaan kuvittelet tuon tylyyden. Kyllähän aika moni suomalainen on melko "jäyhän" oloinen kaikille ulkonäöstä riippumatta.[/QUOTE]

Mulla on kyllä ihan samanlaisia kokemuksia. Moni on myös sanonut minua kauniiksi, ja olen itsekin tyytyväinen ulkonäkööni. Miesten, lasten ja vanhempien naisten kanssa tulen yleensä hyvin juttuun, mutta ikäisteni ja hieman nuorempien naisten kanssa se on hieman vaikeampaa (paitsi sähköpostilla).

"Toinen"
[QUOTE="vieras";25214817]Miksi sinä näytät sitten hyvältä? Usko pois, kenestä tahansa saa vähemmän viehättävän näköisen... No, vakavasti puhuen, olen itse kokenut samaa. Toiset naiset ärsyyntyvät tietysti, koska naiset kilpailevat toisiaan vastaan ulkonäöllä, valitettavasti, ja kokevat olevansa häviöllä jos toinen on heidän mielestään kauniimpi.[/QUOTE]

Pitäisikö sitä sitten kulkea tukka pystyssä ja tuulipuvussa vain siksi, että kevyt meikki ja laittautuminenkin saa noita ärsyyntyneitä reaktioita aikaan?

Minulla on useampi lapsi ja koen kyllä ne kommentit imarteluina, että sitä ei päältä päin uskoisi. Olen hoikempin ja parempi kroppaisempi kuin monet teinit. Omasta mielestäni ihan tavallisen näköinen ja tavallinen nainen, mutta tuo pyöreys nykyään sopii jo moniin nuorina. Hoikkuuden lisäksi olen myös muodokas oikeista paikoista. Kyllähän se miesten päitä kääntää. Monet naisetkin kyllä kehuvat ulkonäköäni, mutta on myös niitä jotka myrtsinä tuijottelevat (ja anteeksi, mutta usein he ovat pyöreämpiä tukka pystyssä menijöitä)

"Tavis"
ns. "kauniit" naiset (eli hyvin hoikat ja ulkonäköönsä panostavat, ei välttämättä "oikeasti" kauniit) ovat usein hyvin epäkohteliaita ja tympeitä. Siksi monilla voi olla ennakkoluuloja, eivätkä ihmiset usko jos olet kuitenkin oikeasti mukava.

Epäkohteliaisuudella tarkoitan sitä, että sivusta seuraavana olen huomannut että mitä "kauniimpi" nainen, sitä varmemmin hän ei esim. kiitä kun hänelle avaa oven, tai ota muita huomioon, vastaa tervehdykseen jne. Jos sellaiselle yrittää jutella tai tervehtiä (olen itse nainen, ja tarkoitan esim. kuntosalin pukukopissa jotain liirumia) on vastaus yleensä vain tympeä tuijotus tyyliin "mitä vittua puhut minulle". Ovat varmaan tottuneet siihen että saavat erikoiskohtelua, ja siksi ei tule mieleenkään olla takaisinpäin kohtelias tai esim. kiittää saamastaan avusta. Eli voin myöntää, itsellänikin on "kauniita" naisia kohtaan ennakkoluuloja, koska he ovat lähes aina itse niin tympeitä ja epäystävällisiä.

"vieras"
[QUOTE="Toinen";25214903]Pitäisikö sitä sitten kulkea tukka pystyssä ja tuulipuvussa vain siksi, että kevyt meikki ja laittautuminenkin saa noita ärsyyntyneitä reaktioita aikaan?

Minulla on useampi lapsi ja koen kyllä ne kommentit imarteluina, että sitä ei päältä päin uskoisi. Olen hoikempin ja parempi kroppaisempi kuin monet teinit. Omasta mielestäni ihan tavallisen näköinen ja tavallinen nainen, mutta tuo pyöreys nykyään sopii jo moniin nuorina. Hoikkuuden lisäksi olen myös muodokas oikeista paikoista. Kyllähän se miesten päitä kääntää. Monet naisetkin kyllä kehuvat ulkonäköäni, mutta on myös niitä jotka myrtsinä tuijottelevat (ja anteeksi, mutta usein he ovat pyöreämpiä tukka pystyssä menijöitä)[/QUOTE]

No tuo alku oli ihan huumoria, tai ainakin osittain. Olen itse kokenut samaa enkä todellakaan aio alkaa näyttää rumalta sen vuoksi. Mutta toisaalta myönnän itselleni, että on siinä vähän tätä kilpailuasennettakin, joten minusta tuollainen viattoman "minkäs minä kauneudelleni mahdan" esittäminen on vähän epäaitoa. Koska kyllähän sille jotain voi jos haluaa. Mutta kukapa nyt oikeasti haluaisi? ;)

alottaja
Mua on lisäksi syytetty siitä että käytökseni on liian "lupaavaa." Koska juttelen mielelläni ihmisten kanssa ja olen kiinnostunut heistä. :( En ole kuulemma tyypillinen suomalainen. Pitäis alkaa vissiin muuttumaan jotenkin.
Joku kysyi että missä tilanteissa olen tätä kokenut. No, joka paikassa. Kaveripiireissä, työelämässä, kaupassa asioidessa, baareissa, harrastuksissa jne.. En siis sano että kaikki naiset näin käyttäytyy mua kohtaan, mut aina kun just luulen ettei enää niin taas tulee joku joka ärsyyntyy minuun vaikkei edes tuntis mua :(
Harmittaa kun luulen että minussa on oikeesti jotain tosi vastenmielistä kun ei haluta kuin pottuilla mut tiedän ettei voi olla jos en edes koko henkilöä tunne?! Ja kun tää toistuu vaan... :(

"Toinen"
[QUOTE="vieras";25214954]No tuo alku oli ihan huumoria, tai ainakin osittain. Olen itse kokenut samaa enkä todellakaan aio alkaa näyttää rumalta sen vuoksi. Mutta toisaalta myönnän itselleni, että on siinä vähän tätä kilpailuasennettakin, joten minusta tuollainen viattoman "minkäs minä kauneudelleni mahdan" esittäminen on vähän epäaitoa. Koska kyllähän sille jotain voi jos haluaa. Mutta kukapa nyt oikeasti haluaisi? ;)[/QUOTE]

No siinä missä ehostautunut nainen voi olla "minkäs minä kauneudelleni mahdan" niin se tukkapystyssätuulipukupäällä-nainen voi yhtälailla ehostaa itseään, jos haluaa. Turha kai siinä sen takia on luimistella "nätimpiä". Painoa tietysti ei voi sormia napsauttamalla muuttaa. Joo totta, en minäkään haluaisi olla ylipainoinen ja suttuinen.

Ja joku sanoi, että usein kauniit naiset ovat tympeitä. Mun mielestä pikemminkin päinvastoin ja etenkin jos on kaunis ja vielä ystävällinen ja hymyilevä, niin se tuntuu ärsyttävän entistä enemmän.

"vieras"
[QUOTE="Toinen";25215007]No siinä missä ehostautunut nainen voi olla "minkäs minä kauneudelleni mahdan" niin se tukkapystyssätuulipukupäällä-nainen voi yhtälailla ehostaa itseään, jos haluaa. Turha kai siinä sen takia on luimistella "nätimpiä". Painoa tietysti ei voi sormia napsauttamalla muuttaa. Joo totta, en minäkään haluaisi olla ylipainoinen ja suttuinen.
[/QUOTE]

Totta kai, enkä sano, että ulkonäön vuoksi arvosteleminen on mitenkään hyväksyttävää, mutta toisaalta minusta naisten on turha esittää "viatonta" jos on kaunis. Suoraan sanottuna, sellainen ärsyttää minua (ei siis kauneus, vaan tuollainen "minkäs minä sille mahdan" -asenne), koska en usko, että kukaan kaunis nainen oikeasti ajattelee niin. Kauneus ärsyttää joitain muita naisia, se on fakta, ei sille voi mitään, jos ei nyt halua heidän vuokseen ulkonäköään muuttaa. Ja minä en ainakaan halua, koska pohjimmiltaanhan se on heidän ongelmansa, ei minun.

En kyllä tiedä osasinko selittää pointtiani nyt kovin hyvin, toivottavasti se käy ilmi. :)

katsojan silmässä se on.
No ei mua ainakaan ärsytä kauniit naiset, ilohan heitä on katsella näin naisenakin. Oman miehen naismaun tiedän eikä ne kuvankauniit ole ihan sitä. Joksus jään seuraamaan bongaako oma mies saman naisen jonka tiedän hänen huomionsa herättävän. Ja monesti hän huomaakin =) Itse en kyllä ihan edusta sitä naistyyppiä.

Itse vastaavasti tykkään todella sporttisen näköisestä naiskropasta jollaisen olen itsellenikin todella kovalla työllä hankkinut. Lihasta on ja se näkyy, saan paljon kehuja ihmisiltä jotka ihannoi samankaltaista kroppaa. Vastaavasti moni ns. hoikka (ruipelo jopa) pitää mua jopa pullukkana. Lihasmassa omaa keskivertoa enemmän ja rasvaprosentti on täysin normaali (22%). Miehiltä saan huomiota lihaksistani, se on taas toinen juttu kuka tykkää ja kuka ei. Pakko myöntääettä ne miehet joilla on pienepi haba, ei tykää... =DDD

"Argh"
Minä olen hoikka, hyvänmuotoinen, terve ja hyväkuntoinen nainen kauniila kasvoilla ja terveillä, pitkillä hiuksilla. Ei ole ikinä tullut vastaan tympeää kohtelua pelkän ulkomuotoni takia!

En kylläkään laita kynsiäni tai meikkaa, kulje korkokengissä säästä piittaamatta tai puserra ryntäitäni esille. Silti miehet tuntuvat katsovan perään, varatutkin. Pukeudun siististi ja käytännöllisesti ja tervehdin ihmisiä ystävällisesti ja asiallisesti. Myöntää pitää, etten ajattele kovin korkeasti naisista, joilla on jokainen kulmakarva tarkasti harkitussa paikassa, hampaat valkaistu ja tekokynnet viimeisen muodin mukaan. Lähinnä tulee mieleen, ettei kyseisellä henkilöllä ole muuta sisältöä elämässä, ja että todennäköisesti ovat tylsää seuraa pitemmän päälle.

"Toinen"
[QUOTE="vieras";25215071]Totta kai, enkä sano, että ulkonäön vuoksi arvosteleminen on mitenkään hyväksyttävää, mutta toisaalta minusta naisten on turha esittää "viatonta" jos on kaunis. Suoraan sanottuna, sellainen ärsyttää minua (ei siis kauneus, vaan tuollainen "minkäs minä sille mahdan" -asenne), koska en usko, että kukaan kaunis nainen oikeasti ajattelee niin. Kauneus ärsyttää joitain muita naisia, se on fakta, ei sille voi mitään, jos ei nyt halua heidän vuokseen ulkonäköään muuttaa. Ja minä en ainakaan halua, koska pohjimmiltaanhan se on heidän ongelmansa, ei minun.

En kyllä tiedä osasinko selittää pointtiani nyt kovin hyvin, toivottavasti se käy ilmi. :)[/QUOTE]

Kuten aiemmin taisin kirjoittaa, itse en pidä itseäni mitenkään erityisen kauniina. Kroppani on ok, hiukset laitan aina, perusmeikki. Ei mielestäni ihmetekoja. Enemmän muut ihmise tekevät numeroa ulkonäöstäni ja on se toki totta, että jos ympärilleen vilkaisee niin harva on ehostautunut vähääkään, joten kai sitä siksi joukosta erottuu vaikka ei mikään missi edes ole.

[QUOTE="Toinen";25214903]Pitäisikö sitä sitten kulkea tukka pystyssä ja tuulipuvussa vain siksi, että kevyt meikki ja laittautuminenkin saa noita ärsyyntyneitä reaktioita aikaan?

Minulla on useampi lapsi ja koen kyllä ne kommentit imarteluina, että sitä ei päältä päin uskoisi. Olen hoikempin ja parempi kroppaisempi kuin monet teinit. Omasta mielestäni ihan tavallisen näköinen ja tavallinen nainen, mutta tuo pyöreys nykyään sopii jo moniin nuorina. Hoikkuuden lisäksi olen myös muodokas oikeista paikoista. Kyllähän se miesten päitä kääntää. Monet naisetkin kyllä kehuvat ulkonäköäni, mutta on myös niitä jotka myrtsinä tuijottelevat (ja anteeksi, mutta usein he ovat pyöreämpiä tukka pystyssä menijöitä)[/QUOTE]

Uskoisin, että vastaus piilee osittain tässä kommentissa. Se on todennäköisesti sen kauneudesta johtuvan kateuden lisäksi tuo alentuva asenne muita "rumempia" kohtaan, jota ikävä kyllä moni ei kykene peittämään, mikä sitä kitkaa aiheuttaa.

hei vaan!
Tähän kejuun sopii tää muakin vaivaava aihe. Onko kukaan muu huomannut saman kuin minä? Kun naisella alkaa olla ikää reilu 30 vuotta, joutuu auttamatta hieman vanhempien naisten silmätikuksi?

Ei ole ollut kaukana etten ole mennyt kysymään jo joiltain rouvilta että mitä helvettiä olen heille tehnyt, se tuijotus ja nenän vartta pitkin mittailu!

"vieras"
Tää sanottiin mulle suoraan kun kysyin syytä miksi mulle ollaan niin epäystävällisiä. Että ärsyttää kun mä olen niin s****nan hyvännäköinen pakkaus. :(
Mä en ole kenenkään miehiä viemässä, en vaikka jotkut perässä juokseekin :( Eikös se ole niiden miesten vika, kun mä en ole mihinkään alkanut?! Ja jotkut sinkkunaisetkin mulle vaan nokkaansa nostaa, ei auta kuinka olisin ystävällinen, siis ihan vilpittömästi. Itse asiassa, mitä ystävällisempi olen, sitä suuremmin jotkut naisista tuntuu minuun ärsyyntyvän :(
Miesten kanssa tulen kyllä toimeen, ja osaan jo siilata ne jotka on kiinnostunu musta vain peilikuvani takia. Onneksi mulla on myös niitä todellisia tyttökavereita.
Mut tuntuu ihan älyttömältä, ärsyyntyä johonkuhun vain siksi että se näyttää hyvältä..? Täh????
onko kukaan sanonut sulle suoraan että se johtuu tuosta? tekstistäsi käy ilmi muutama muu seikka josta luulisin että tuo johtuu...

Mikä saa ihmisen luulemaan toiten olevan kateellinen heille? Mä en edes usko puolienkaan heistä huomaavan "kauneuttasi". Kauneus on katsojan silmissä ja yleensä kauniina pidetään niitä, joista pidämme ja silloin yleensä emme ole heille kateelisia.

Yhteistyössä