Miksi nainen ÄITI ,joka on hoikka , huoliteltu ja iloinen ärsyttää niin monia ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Luin tuon "tyypillinen näky,.." - ketjun ja tällainen ajatus nousi siitä pintaan.
Tuollaisen kuvailemani naisen niin herkästi haukutaan olevan vain pinnallinen, kopea ja ainakin onneton jollain tapaa. Miksei voi uskoa, että sitä voi olla nätti ja onnellinen ja hyvä ihminen tuollasenakin ? Miksi aina tullaan sanomaan, että "kyllä mä olen ainakin kiloihini tyytyväinen ja mies rakastaa minuu tällasena". Eikö hoikan muka niin tee ? Onko tämä nyt sitten sitä kateutta ?

mä ainakin myönnän että olen kateellinen kauniille ja laihoille äideille...haluaisin itteki olla, mutta kun olen kaukana siitä.....olen kateellinen ja ihailen toisaalta niitä jotka aina huoliteltuja.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
mä ainakin myönnän että olen kateellinen kauniille ja laihoille äideille...haluaisin itteki olla, mutta kun olen kaukana siitä.....olen kateellinen ja ihailen toisaalta niitä jotka aina huoliteltuja.

mikset tee asialle jotain vaan olet vaan kade?

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

mikset tee asialle jotain vaan olet vaan kade?

no, sepä se...ei ole itsekuria laihduttaa ja kaunista musta ei saa tekemälläkääm se nyt vaan on fakta.mut kyllä mä aina kun lapsilta ehdin meikkaan ja laitan hiuksia yms. kivat vaatteet...mut aina ei ehdi sitäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja koi:
Tiedättekö että hoikka/laiha voi olla kateellinen esim.lihavien ihmisten rinnoista???
Olkaa edes niistä ylpeitä :)
(paitsi jos ne on niin isot että haittaa)

tiedättekö, että on mahdollista elää elämänsä myös ihan ilman kateutta. suosittelen kokeilemaan :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja koi:
Tiedättekö että hoikka/laiha voi olla kateellinen esim.lihavien ihmisten rinnoista???
Olkaa edes niistä ylpeitä :)
(paitsi jos ne on niin isot että haittaa)

tiedättekö, että on mahdollista elää elämänsä myös ihan ilman kateutta. suosittelen kokeilemaan :saint:

No näinpä :D

No eihän ÄIDIN voi kukaan kuvitella käyttävän muutenkin kortilla olevaa aikaansa johonkin sellaiseen kuin itsensä huoltamiseen, hänen pitää hoitaa lapsia ja kiillottaa kattiloita, niinhän?

Ja se iloisuus, onnellisuus ja huoliteltu olemus eivät synny muuten kuin pitämällä myös itsestään huolta. Jos näin välittää tehdä, niiden kattiloiden kiillon katoamisen uhallakin, saa koko elämästään, myös äitiydestään, itse enemmän irti.

Noh, miksi joitakin ärsyttää sellaiset äidit, jotka ovat päästäneet itsensä rupsahtamaan ja jotka eivät kulje hienoissa vaatteissa ja jotka viihtyvät hiekkalaatikolla?

Kyllä sitä ehtii laittautamaan jos vaan haluaa. Itsellä 1v ja 2kk lapset ja hyvin ehdin joka aamu meikata ja käydä suihkussa, kun mies tulee töistä niin lähden tunnin lenkille tai jumppaan niin ei tuu niitä liikakilojakaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Noh, miksi joitakin ärsyttää sellaiset äidit, jotka ovat päästäneet itsensä rupsahtamaan ja jotka eivät kulje hienoissa vaatteissa ja jotka viihtyvät hiekkalaatikolla?

Kateutta sen täytyy olla. Yrittäkääpäs elää hetki ilman tuota kateutta, helpottaa kummasti :D

no eipä se ole sen järkevämpää.
mutta kyllähän se on jotenkin "hyväksytympää" mollata niitä "ei-rupsahtaneita".
mutta huvinsa kai kullakin
:D

Kyllä mua ainakin harmittaa, etten jaksa/kykene käyttämään enää aikaa ja energiaa itseeni siinä määrin kuin ennen vauvantuloa itseeni. Puhdas ja perussiisti oon kyllä, mut meikit ja hiukset jää laittamatta. Herkut maistuu kaiken tän rumban keskellä liian hyvin ja viimeiset raskauden aikana kertyneet kilot ei näin karise.

En ole kateellinen noille äideille, koska elämässäni kaikki muu on aivan hyvin. Yöunet on ainoat, jota joskus kadehdin :D mutta toivoisin, että minulla olisi aikaa ja voimia panostaa.

Vielä tulee tietty sekin aika - nyt nautitaan toisaalta siitä, että saa olla tällainen, kukaan ei oota kotiäidiltä enempää :D Mulle tää on ainakin "uusi" kokemus myös, eli on melko vapauttavaa, kun ei tarvitse jos ei huvita. Siis vaivautua meikkaamaan tms.

Kai niitä ärsyttää, kun nekin haluis löysätä vähän mutteivat uskalla ;) Siinähän sitten kadehtivat toisiaan.

Juu helpompaa on, kun keskittyy vaan siihen kaikkeen ihanaa, mitä omalle kohdalle on sattunut :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luin tuon "tyypillinen näky,.." - ketjun ja tällainen ajatus nousi siitä pintaan.
Tuollaisen kuvailemani naisen niin herkästi haukutaan olevan vain pinnallinen, kopea ja ainakin onneton jollain tapaa. Miksei voi uskoa, että sitä voi olla nätti ja onnellinen ja hyvä ihminen tuollasenakin ? Miksi aina tullaan sanomaan, että "kyllä mä olen ainakin kiloihini tyytyväinen ja mies rakastaa minuu tällasena". Eikö hoikan muka niin tee ? Onko tämä nyt sitten sitä kateutta ?

Ei minusta herätä ärsytystä, en ole huomannut yhtään mitään sellaista. Ei ainakaan mun tuttavapiirissä. Ehkä kyse on asenteesta? Ja muista ominaisuuksista kuin hoikkuudesta?

Mua on alkanut ärsyttämään myös suunnattaomasti, kun itselllä pienet lapset ja olen laihtunut nopeasti synnytyksen jälkeen takaisin omiin mittoihin, vaikka yli 20 kg tuli raskauksissa painoa. Saa jatkuvasti kuulla jopa ilkeitä kommentteja painostani..tyyliin voi kamala alat kyllä olemaan jo ruman näköinen kun olen noin laiha. Olen vähän hoikka, mulla en laiha. Itselle ei tulisi mieleen koskaan toisten ulkonäköä noin kommentoida, mutta hoikkia saa haukkua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua on alkanut ärsyttämään myös suunnattaomasti, kun itselllä pienet lapset ja olen laihtunut nopeasti synnytyksen jälkeen takaisin omiin mittoihin, vaikka yli 20 kg tuli raskauksissa painoa. Saa jatkuvasti kuulla jopa ilkeitä kommentteja painostani..tyyliin voi kamala alat kyllä olemaan jo ruman näköinen kun olen noin laiha. Olen vähän hoikka, mulla en laiha. Itselle ei tulisi mieleen koskaan toisten ulkonäköä noin kommentoida, mutta hoikkia saa haukkua.

Uskon! Mielestäni ihan yhtä kurjia on ne kommentit, joita sain n.3kk synnytyksen jälkeen vielä. Tyyliin, et näytät siltä, et olisit menossa uudelle kierrokselle. Just. Ei kovin mieltä ylentävää, varsinkin kun itse oli melko tyytyväinen siihen, miten paino oli pudonnut... Noo, en ymmärrä miks toisten paino NIIN kovasti kiinnostaa muita, jos ei oikeesti oo tosi huolestuttava tilanne. Kai tuoki on nii yksilöllistä miten se paino lähtee synnäriltä laskuun...

Se on kato niin, että suomalainen on sitten löytänyt elämän tarkoituksen ja osaa priorisoida elämänsä tärkeät asiat turhien edelle kun antaa itsensä rupsahtaa eikä tee mitään ulkonäkönsä eteen. Sitten hän on onnellinen, tasapainoinen ja hyvä ihminen. :D

Mutta joo, yhdyn siihen, että voi olla nätti JA olla tasapainoinen. Ei elämän silti tarvitse ulkonäön ympärillä pyöriä, vaikka joku olisikin kivan ja reippaan näköinen. Ei se kaikilla suurta vaivaa vaadi.

Yhteistyössä