miksi nämä sankarikotiäidit vievät lapsensa hoitoon, kun lapsi täyttää 3 tai 4 vuotta? Miksei siellä kotona voi olla siihen asti,

  • Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti
No minä taas ..
olen kotona niin kauan ainakin kun esikoinen ja keskimmäinen menevät koulun.
Ja ei, emme käy sossussa tai saa asumistukea tms.
Kotiäitinä oleminen sopii minulle ja lapset saavat turvallisen lapsuuden alkutaipaleen äidin helmoissa.
Enkä ole laiska kotiäiti.. kodin piirissä riittää monenlaista työtä aamusta iltaan, enemmän kuin edes pystyy tekemään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eli kyse SIIS ON RAHASTA! Se on ihan sama viedäänkö se lapsi rahan takia hoitoon 1-v:na vai 7-v:na.

Ja kiitos kommenteista, en haluaisi olla kotona. Haluan olla muutakin kuin vain äiti!
No ei se ole sama viedäänkö 1 vee rahan takia hoitoon vaiko 7 vee kouluun.
Mä olen muutakin kun äiti, vaikka kotona olenkin.
Jösses sun järjen juoksua :whistle:
Perustele miten on eri asia? Ero siinä tulee jossain vaiheessa kuitenkin!

p.s. onkohan kukaan koskaan miettinyt kuinka paljon nämä kotona hoidetutu = paapotut, hemmotellut, kaiken periksi saaneet, toisia huomioon ottamattomat lapset aiheuttaa häiriötä koulussa tms.
Eroaminen ei nyt liity tähän keskusteluun :xmas:
Ero on siinä että pieni lapsi tarvitsee vielä vanhempiaan huomattavasti enemmän mitä vaikka koululainen. Etkö ole sitä huomannut?

Mä veikkaan et ne häiriköt on juuri niitä lapsia joiden vanhemmilla ei ole ollut aikaa heille.
Miksi kotihoidettu lapsi olisi hemmoteltu?
Eli sun mielestä lapset pitää repiä äideistään irti heti kun maidontulo lakkaa. Ja isät vaan iltasin baariin. Mitä sitä turhia lapsiaan näkemään. Pilallehan ne menee jos heille aikaansa antaa.
Omasta kouluajastani muistan että ne muksut jotka häiriköi tuli niistä perheistä joissa vanhemmilla ei koskaan ollut heille aikaa. Kun piti mennä duuniin tai baariin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:
No se 1v ei viel kaipaa samanikäisiä leikkikavereita mut siinä 3v iässä lapsi useimmiten kaipaa samanikäistäkin leikkiseuraa, joten silloin hyvä ikä viedä hoitoon =)
eli siis 3-v:lla kaverit on vanhempia tärkeämmät?! Eli tolla verukkeella on hyvä jättää hoitoon sitten "vasta" 3-vuotiaana
Sanoinko et kaverit on tärkeämpiä? ei tietenkään ole, mut kun kotihoidontuki loppuu silloin niin monen on "pakko" viedä lapsi silloin hoitoon niin 3v parempi ikä kuin 1v! Ja meidän esikko oli 5v kun meni hoitoon muutamana päivänä vkossa eli ei 3-vuotiaana.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:
No se 1v ei viel kaipaa samanikäisiä leikkikavereita mut siinä 3v iässä lapsi useimmiten kaipaa samanikäistäkin leikkiseuraa, joten silloin hyvä ikä viedä hoitoon =)
eli siis 3-v:lla kaverit on vanhempia tärkeämmät?! Eli tolla verukkeella on hyvä jättää hoitoon sitten "vasta" 3-vuotiaana
Sanoinko et kaverit on tärkeämpiä? ei tietenkään ole, mut kun kotihoidontuki loppuu silloin niin monen on "pakko" viedä lapsi silloin hoitoon niin 3v parempi ikä kuin 1v! Ja meidän esikko oli 5v kun meni hoitoon muutamana päivänä vkossa eli ei 3-vuotiaana.
mutta rahan takia viet kuitenkin 3-vuotiaana. Miksi sä asetat lapsesi eriarvoiseen asemaan? Toinen saa olla kotona vanhemmaksi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:
No se 1v ei viel kaipaa samanikäisiä leikkikavereita mut siinä 3v iässä lapsi useimmiten kaipaa samanikäistäkin leikkiseuraa, joten silloin hyvä ikä viedä hoitoon =)
eli siis 3-v:lla kaverit on vanhempia tärkeämmät?! Eli tolla verukkeella on hyvä jättää hoitoon sitten "vasta" 3-vuotiaana
Sanoinko et kaverit on tärkeämpiä? ei tietenkään ole, mut kun kotihoidontuki loppuu silloin niin monen on "pakko" viedä lapsi silloin hoitoon niin 3v parempi ikä kuin 1v! Ja meidän esikko oli 5v kun meni hoitoon muutamana päivänä vkossa eli ei 3-vuotiaana.
mutta rahan takia viet kuitenkin 3-vuotiaana. Miksi sä asetat lapsesi eriarvoiseen asemaan? Toinen saa olla kotona vanhemmaksi?
Sun provoilus kippaa jo idiotismin puolelle :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:
No se 1v ei viel kaipaa samanikäisiä leikkikavereita mut siinä 3v iässä lapsi useimmiten kaipaa samanikäistäkin leikkiseuraa, joten silloin hyvä ikä viedä hoitoon =)
eli siis 3-v:lla kaverit on vanhempia tärkeämmät?! Eli tolla verukkeella on hyvä jättää hoitoon sitten "vasta" 3-vuotiaana
Sanoinko et kaverit on tärkeämpiä? ei tietenkään ole, mut kun kotihoidontuki loppuu silloin niin monen on "pakko" viedä lapsi silloin hoitoon niin 3v parempi ikä kuin 1v! Ja meidän esikko oli 5v kun meni hoitoon muutamana päivänä vkossa eli ei 3-vuotiaana.
mutta rahan takia viet kuitenkin 3-vuotiaana. Miksi sä asetat lapsesi eriarvoiseen asemaan? Toinen saa olla kotona vanhemmaksi?
Olenko sanonut et vien 3 vuotiaana hoitoon kuopuksen? Puhuin yleisesti, moni lähtee töihin kun kotihoidontuki loppuu..
 
kyl tuli vehe ottaan nopiasti
voi v, että tää tyyppi pisti mun veret kiehuu, mut nyt en jaksa kuluttaa aikaa tälläiseen enempää.
olis vaan kiva tietää mikä v tätä tyyppii risoo....

"p.s. onkohan kukaan koskaan miettinyt kuinka paljon nämä kotona hoidetutu = paapotut, hemmotellut, kaiken periksi saaneet, toisia huomioon ottamattomat lapset aiheuttaa häiriötä koulussa tms. "
....TÄLLÄISIÄ LAPSIAKO SUN MIELESTÄ KOTONA HOIDETUT ON?????????
Kyllä sanoisin sulle montakin rumaa sanaa, mutta sellaista ei täällä suvaita!
 
Voi voi kun ei se raha ainakaan meilläpäin puussakaan kasva :/ voi kun oliskin elämä niin yksiselitteistä et pystyis hoitamaan ITSE omat lapset ja ei tarvis mennä töihin.. valitettavasti siihen leivän päälle on vaan niin kiva saada muutakin kuin ylähuuli. ;)
 
äiti
Minutkin on hoidettu kotona kouluikään asti.. enkä todellakaan aiheuttanut häiriötä koulussa.. eikä kyllä muutkaan luokkalaiseni jotka olivat KAIKKI kotona hoidettuja (80-luvulla)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kyl tuli vehe ottaan nopiasti:
voi v, että tää tyyppi pisti mun veret kiehuu, mut nyt en jaksa kuluttaa aikaa tälläiseen enempää.
olis vaan kiva tietää mikä v tätä tyyppii risoo....

"p.s. onkohan kukaan koskaan miettinyt kuinka paljon nämä kotona hoidetutu = paapotut, hemmotellut, kaiken periksi saaneet, toisia huomioon ottamattomat lapset aiheuttaa häiriötä koulussa tms. "
....TÄLLÄISIÄ LAPSIAKO SUN MIELESTÄ KOTONA HOIDETUT ON?????????
Kyllä sanoisin sulle montakin rumaa sanaa, mutta sellaista ei täällä suvaita!
Eskariryhmässä työskennellessäni totesin valitettavasti, että JOKAINEN 5-6 v hoidon aloittanut lapsi kärsi hoidossa olemisesta; eivät saaneet kaikkea huomita, kaikkia leluja, eivät osanneet hoitaa riitatilanteita, itkivät äitiä päivittäin, eivät luottaneet itsensä tai muihin... Varmasti sattumaa, että olivat kaikki tuollaisia, en todellakaan usko, että kaikki kotonahoidetut ovat sellaisia. Mutta kyllä siinä on tekemistä, että saa lapsen kasvatettua kotona niin, että sopeutuu ryhmään sitten eskariin/kouluun mennessä. Muuten en ole ap:n hyökkäävän asenteen kannalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Alkuperäinen kirjoittaja kyl tuli vehe ottaan nopiasti:
voi v, että tää tyyppi pisti mun veret kiehuu, mut nyt en jaksa kuluttaa aikaa tälläiseen enempää.
olis vaan kiva tietää mikä v tätä tyyppii risoo....

"p.s. onkohan kukaan koskaan miettinyt kuinka paljon nämä kotona hoidetutu = paapotut, hemmotellut, kaiken periksi saaneet, toisia huomioon ottamattomat lapset aiheuttaa häiriötä koulussa tms. "
....TÄLLÄISIÄ LAPSIAKO SUN MIELESTÄ KOTONA HOIDETUT ON?????????
Kyllä sanoisin sulle montakin rumaa sanaa, mutta sellaista ei täällä suvaita!
Eskariryhmässä työskennellessäni totesin valitettavasti, että JOKAINEN 5-6 v hoidon aloittanut lapsi kärsi hoidossa olemisesta; eivät saaneet kaikkea huomita, kaikkia leluja, eivät osanneet hoitaa riitatilanteita, itkivät äitiä päivittäin, eivät luottaneet itsensä tai muihin... Varmasti sattumaa, että olivat kaikki tuollaisia, en todellakaan usko, että kaikki kotonahoidetut ovat sellaisia. Mutta kyllä siinä on tekemistä, että saa lapsen kasvatettua kotona niin, että sopeutuu ryhmään sitten eskariin/kouluun mennessä. Muuten en ole ap:n hyökkäävän asenteen kannalla.
Missä ihmeessä sinä oikein olet ollut töissä? Meidän eskarissa kaikki kotonahoidetut pärjäävät hyvin, tuli minullekin yllätyksenä. Tosin kaikilla pienempiäkin sisaruksia kotona, harvinaista taitaa olla että siellä kotona yksin niin pitkään ollaan. Minä en itse edes tiedä yhtään 5-6-vuotiasta joka itkisi äidin perään että aika oudolta nuo juttusi kyllä kuulostaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Alkuperäinen kirjoittaja kyl tuli vehe ottaan nopiasti:
voi v, että tää tyyppi pisti mun veret kiehuu, mut nyt en jaksa kuluttaa aikaa tälläiseen enempää.
olis vaan kiva tietää mikä v tätä tyyppii risoo....

"p.s. onkohan kukaan koskaan miettinyt kuinka paljon nämä kotona hoidetutu = paapotut, hemmotellut, kaiken periksi saaneet, toisia huomioon ottamattomat lapset aiheuttaa häiriötä koulussa tms. "
....TÄLLÄISIÄ LAPSIAKO SUN MIELESTÄ KOTONA HOIDETUT ON?????????
Kyllä sanoisin sulle montakin rumaa sanaa, mutta sellaista ei täällä suvaita!
Eskariryhmässä työskennellessäni totesin valitettavasti, että JOKAINEN 5-6 v hoidon aloittanut lapsi kärsi hoidossa olemisesta; eivät saaneet kaikkea huomita, kaikkia leluja, eivät osanneet hoitaa riitatilanteita, itkivät äitiä päivittäin, eivät luottaneet itsensä tai muihin... Varmasti sattumaa, että olivat kaikki tuollaisia, en todellakaan usko, että kaikki kotonahoidetut ovat sellaisia. Mutta kyllä siinä on tekemistä, että saa lapsen kasvatettua kotona niin, että sopeutuu ryhmään sitten eskariin/kouluun mennessä. Muuten en ole ap:n hyökkäävän asenteen kannalla.
Missä ihmeessä sinä oikein olet ollut töissä? Meidän eskarissa kaikki kotonahoidetut pärjäävät hyvin, tuli minullekin yllätyksenä. Tosin kaikilla pienempiäkin sisaruksia kotona, harvinaista taitaa olla että siellä kotona yksin niin pitkään ollaan. Minä en itse edes tiedä yhtään 5-6-vuotiasta joka itkisi äidin perään että aika oudolta nuo juttusi kyllä kuulostaa.
Kuten sanoin, varmasti sattumaa, että olivat kaikki arkoja. (Enkä siis ollut kuin pari vuotta siellä töissä) Mutta musta on ihan loogistakin, että kotonahoidettu lapsi ei ole yhtä valmis toimimaan isossa ryhmässä, kuin pidempään hoidossa ollut ja JOS kotona on ollut äiti, joka ei ota huomioon tulevaisuuden vaatimuksia ryhmässätoimimiseen, voi lapsella olla aikamoinen pudotus edessä, kun aloittaa hoidon/koulun.
 
äiti
Minäkin olin joskus ennen omia lapsia eskarissa töissä ja kotona hoidetut olivat ylensä kilttejä ja hiljaisia, sopeutuvia, osaavia..
Ihan vaan positiivisia muistoja näistä lapsista.
 
Edelliseen ketjuun laitoin sen 3v, että kasvatusalan ammattilaiset suosittelevat alle 3-vuotiaan lasten kotihoitoa ja vasta 3v on pikkasen sopivampi hoitoon.
------

Itse hoidan kyllä lapset kotona ainakin siihen asti kunnes joskus aikanaan se kuopuskin on 7v, nyt odotan vasta viidettä lasta, mutta haaveissa on vielä toiset 5 lasta, joten aika pitkä kotiäiti ura tulee olemaan :D

No miehellä on hyvä palkka ja itsellänikin on tuloja. Mutta vaikka mies olisi pienituloinen eikä meillä olisi ylimääräisiä rahoja niin taatusti hoitasin lapset myös kouluikään asti kotona. Lapsia ei voi verrata rahaan tai voi, mutta lapsi on arvokkaampi - lapset ovat vain hetken aikaa pieniä. Mulle lapset ovat sen verran suuri aarre ja rikkaus, että haluan olla heidän kanssa, koska olen lapsia halunnutkin.

Kyllä meidän alle 3v ja ylikin 3v kotona hoidetuilla lapsilla on paljon kavereita sekä virikkeitä himassa.
 
haloo
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:
Joko se rikas mies sitten sanoo, että voisit laiska perse ämmä mennä myös hankkimaan ruokarahaa
Kuopuksen sektiolla synnyttänyt oli 2.8v kotona. Kaikki muut4kpl syntyi alakauEttä ei pidä väittämäsi paikkaansa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eli kyse SIIS ON RAHASTA! Se on ihan sama viedäänkö se lapsi rahan takia hoitoon 1-v:na vai 7-v:na.

Ja kiitos kommenteista, en haluaisi olla kotona. Haluan olla muutakin kuin vain äiti!
No ei se ole sama viedäänkö 1 vee rahan takia hoitoon vaiko 7 vee kouluun.
Mä olen muutakin kun äiti, vaikka kotona olenkin.
Jösses sun järjen juoksua :whistle:
Perustele miten on eri asia? Ero siinä tulee jossain vaiheessa kuitenkin!

p.s. onkohan kukaan koskaan miettinyt kuinka paljon nämä kotona hoidetutu = paapotut, hemmotellut, kaiken periksi saaneet, toisia huomioon ottamattomat lapset aiheuttaa häiriötä koulussa tms.

Hmm..eikö tää oo pikkasen ristiriidassa siihen että lapset pitäs vasta 7v viedä kouluun..
Joku täys idiootti taas liikenteessä! Provo ku provo, eihän kukaan voi oikeesti tämmöstä ajatella... :whistle:

Itse hoidan kotona reilu 1-vuotiasta lastani ja meinaan mennä syksyllä töihin. Tähän saakka poika on ollut ainokaisemme kotona. Eikä todellakaan ole saanut kaikkea tahtoaan läpi. On toki hellitty, mutta ei paapottu. Ei ole saanu periksi kaikkea. Ja on oppinut ottamaan huomioon toisiakin lapsia, koska käymme usein naapurissa leikkimässä ja siellä on suunnilleen saman ikäsiä lapsia. Ja vastaavasti he käyvät meillä. Pitää oppia jakamaan leluja ja huomiota.

Ja todellakin on pakko lähteä takaisin työelämään. Tietenkin tahtoisin olla kotona hoitamassa lastani vielä jonkun aikaa. Vielä lapsi ei kaipaa ulkopuolisia virikkeitä, vaan normaali kotiarki ja naapurissa kyläily riittävät. Mutta kun rahat eivät riitä. Mies ei todellakaan pakota minua takaisin työhön, mutta oma järki sen sanoo, että kun rahat ei riitä, niin jotain on tehtävä. En tarkoitakaan, että kotona ollessa pitäisi valtavasti tienata ja rikastua, mutta jollakin sitä pitäisi elää. Katsos kun tämä elämä nyt vaan maksaa ja pitäähän edes lapsen saada terveellistä ja monipuolista ruokaa ja uusia sopivia ja puhtaita vaatteita päällensä. Ihan lapsen parasta tässä pitkälti ajattelee, vaikka hoitoon joutuukin hänet laittamaan.

Mutta eipä pelkkä miehen palkka hanki riittää lainan lyhennyksiin, muihin laskuihin ja normaaliin elämiseen. Enkä nyt kuitenkaan tahdo pelkällä vedellä ja näkkärillä tätä elämää elää...

Eikös nyt kuitenkin jokainen tee tyylillää. Älä sä ap sillä yöunias menetä, miten kukakin tekee. Toinen vie lapsensa hoitoon jo 10kk iässä ja se on varmasti hänen kohdallaan oikea ratkaisu. Toisen lapset saavat olla kotihoidossa kouluikäänsä asti, hyvä varmaan sekin...
 

Yhteistyössä