Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eli kyse SIIS ON RAHASTA! Se on ihan sama viedäänkö se lapsi rahan takia hoitoon 1-v:na vai 7-v:na.
Ja kiitos kommenteista, en haluaisi olla kotona. Haluan olla muutakin kuin vain äiti!
No ei se ole sama viedäänkö 1 vee rahan takia hoitoon vaiko 7 vee kouluun.
Mä olen muutakin kun äiti, vaikka kotona olenkin.
Jösses sun järjen juoksua
Perustele miten on eri asia? Ero siinä tulee jossain vaiheessa kuitenkin!
p.s. onkohan kukaan koskaan miettinyt kuinka paljon nämä kotona hoidetutu = paapotut, hemmotellut, kaiken periksi saaneet, toisia huomioon ottamattomat lapset aiheuttaa häiriötä koulussa tms.
Hmm..eikö tää oo pikkasen ristiriidassa siihen että lapset pitäs vasta 7v viedä kouluun..
Joku täys idiootti taas liikenteessä! Provo ku provo, eihän kukaan voi oikeesti tämmöstä ajatella...
Itse hoidan kotona reilu 1-vuotiasta lastani ja meinaan mennä syksyllä töihin. Tähän saakka poika on ollut ainokaisemme kotona. Eikä todellakaan ole saanut kaikkea tahtoaan läpi. On toki hellitty, mutta ei paapottu. Ei ole saanu periksi kaikkea. Ja on oppinut ottamaan huomioon toisiakin lapsia, koska käymme usein naapurissa leikkimässä ja siellä on suunnilleen saman ikäsiä lapsia. Ja vastaavasti he käyvät meillä. Pitää oppia jakamaan leluja ja huomiota.
Ja todellakin on pakko lähteä takaisin työelämään. Tietenkin tahtoisin olla kotona hoitamassa lastani vielä jonkun aikaa. Vielä lapsi ei kaipaa ulkopuolisia virikkeitä, vaan normaali kotiarki ja naapurissa kyläily riittävät. Mutta kun rahat eivät riitä. Mies ei todellakaan pakota minua takaisin työhön, mutta oma järki sen sanoo, että kun rahat ei riitä, niin jotain on tehtävä. En tarkoitakaan, että kotona ollessa pitäisi valtavasti tienata ja rikastua, mutta jollakin sitä pitäisi elää. Katsos kun tämä elämä nyt vaan maksaa ja pitäähän edes lapsen saada terveellistä ja monipuolista ruokaa ja uusia sopivia ja puhtaita vaatteita päällensä. Ihan lapsen parasta tässä pitkälti ajattelee, vaikka hoitoon joutuukin hänet laittamaan.
Mutta eipä pelkkä miehen palkka hanki riittää lainan lyhennyksiin, muihin laskuihin ja normaaliin elämiseen. Enkä nyt kuitenkaan tahdo pelkällä vedellä ja näkkärillä tätä elämää elää...
Eikös nyt kuitenkin jokainen tee tyylillää. Älä sä ap sillä yöunias menetä, miten kukakin tekee. Toinen vie lapsensa hoitoon jo 10kk iässä ja se on varmasti hänen kohdallaan oikea ratkaisu. Toisen lapset saavat olla kotihoidossa kouluikäänsä asti, hyvä varmaan sekin...