Miksi mustalaiset on niin ilkeitä toisilleen?

:p Tyhmä kysymys, kai niillä jotain roturistiriitoja on. Mut jotenkin tulee mieleen, että luulis, että olis helpompaa vaan elää sovussa. Jäin tänään mustalaisten välienselvittelyjen alle/väliin kun olin tulossa kotia kohti, ei paljon naurattanut. :| Ihan rauhassa kävelin ulos hampurilaispaikasta ja yhtäkkiä ympärillä onkin joukko huutavia ihmisiä ja saa autoja väistellä henkensä kaupalla. :O
 
En tiä... Niiden muutamien romanien, joidisen kanssa olen ollut tekemisissä, nakkaisin seuraavanlaisen teorian: romaneilla on tapana puhua suunsa puhtaaksi, räjäntää toisilleen (myös ystäville) ja sitten sopia riidat myöhemmin... Heillä on siis ns. "tulinen luonne", mikä kantasuomalaisilla vaikuttais olevan suht harvinaista (meillä kun on yleensä tapana murjottaa hiljaa, kun olemme eri mieltä/loukkaannumme...) Äkkiä ajattelis, että ne riidat vain vaikuttaa kantasuomalaisista ihan hirveiltä, kun ei olla sellaiseen totuttu...

(kamala yleistys muutaman tuntemani romanin perusteella!! saa vapaasti korjata, jos olen väärässä...:D)
 
"heh"
En tiä... Niiden muutamien romanien, joidisen kanssa olen ollut tekemisissä, nakkaisin seuraavanlaisen teorian: romaneilla on tapana puhua suunsa puhtaaksi, räjäntää toisilleen (myös ystäville) ja sitten sopia riidat myöhemmin... Heillä on siis ns. "tulinen luonne", mikä kantasuomalaisilla vaikuttais olevan suht harvinaista (meillä kun on yleensä tapana murjottaa hiljaa, kun olemme eri mieltä/loukkaannumme...) Äkkiä ajattelis, että ne riidat vain vaikuttaa kantasuomalaisista ihan hirveiltä, kun ei olla sellaiseen totuttu...

(kamala yleistys muutaman tuntemani romanin perusteella!! saa vapaasti korjata, jos olen väärässä...:D)
Mä nyt vasta tän viestin luettuani aloin miettimään, että ehkä siinä on osasyy miksi mä olen niin temperamenttinen. Mä olen nimittäin 1/8 osa venäjän mustalainen, ja meidän perheessä kyllä kaikki on samanlaisia luonteeltaan. :D Aikasemmin oon vaan osannut nimetä paksun tumman tukkani sieltä suunnilta periytyväks, mutta joo... Kannattaa näemmä välillä ajatella. :D
 
Heillä on siis ns. "tulinen luonne", mikä kantasuomalaisilla vaikuttais olevan suht harvinaista (meillä kun on yleensä tapana murjottaa hiljaa, kun olemme eri mieltä/loukkaannumme...) Äkkiä ajattelis, että ne riidat vain vaikuttaa kantasuomalaisista ihan hirveiltä, kun ei olla sellaiseen totuttu...
No kieltämättä juu vaikuttaa vähän kamalalta mustakin kun auto kaahaa kohti, pysähtyy niin että puskuri on kiinni mun polvissani ja sit sieltä purkautuu x-lauma veljiä kyydistä ja kaikki huutaa niin hemmetisti. :D Ei siinä mitään, voihan sitä vähän tuiskahdella mut pitääks olla niin aggressiivinen :O
 
Jaa-a, emmä ole kyllä kuullut/törmännyt ilkeisiin mustalaisiin sen enempää kuin kantaväestönkään keskuudessa. Oon ainoastaan kuullu, että Lindgrenien kanssa ei saa kaveerata, mutta silti mulla on yks Lindgren kaverina enkä oo kyllä ongelmia osakseni saanut. :D
 
vierailija
Romaaneilla on tumma ja tulinen luonne heidän kanssa kannattaa olla kaveri koska ne ymmärtäö huolia ja murheita eikä ne tarkoita mitään pahaa jos ne vähän alkaa huutaa ja riitelee toistesa kanssa minulla on muutama romani ystävä ja olen nähnyt kun he riiteleevät ja ovat sopineet heti sen jälkeen asiasa
 

Yhteistyössä