MIKSI? mun posket helottaa ihan jumalattomasti!? *lisäsin kuvan*

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
No kyllähän allergiseks voi tulla melkeen mille vaan, et paha mennä arvaamaan...
mut ku se on just siinä etten oo mitää sellasta laittanu suuhun mille vois..ja tuskin batterystaka enää2h jälkee "oireita" tulis, ku 2h sitte viimeks juonu batteryn, ennen puoltapäivää juustosämpylän, ja molempia oon käyttäny jo vuosia.
Tuo ei takaa mitään. Meille ensiapukurssilla kerrottiin naisesta joka oli vuosia käyttänyt jotakin aloeverarasvaa. Sitten yhtenä iltana hän sai siitä niin pahan allergisen reaktion, että henki meinas lähtiä.

Rouva
Mulla tuli pari vuotta sitten yhtäkkiä lehahduksia poskiin, myöhemmin opin yhteyden kuumaan, kylmään, kofeiiniin ja alkoholiin.

Ihotautilääkärit diagnosoivat alkavaksi ruusufinniksi, joka oli kuitenkin enemmän couperosa-asteella... Kahdella eri spesialistilla kävin. Ruusufinnivoiteet ei auttanut, mutta apteekista saatava avedan couperosa-kasvovoide ja toinen oli kaupasta Lumenen couperosalle tarkoitettu voide toivat helpotusta. Muutamaan vuoteen ei ole enää ollut tuota ongelmaa.

Mulla on joskus ihan samanlaista, posket ja otsa helottaa ja samalla tavallaan nipistelee päänahkaa.
En oo vielä saanu selville että mistä vois johtua. On meinaan ärsyttävä vaiva ja saattaa kestää jopa päivän.

No, mulla on kahteen kertaan tullut sellainen allerginen reaktio, että olen adrenaliinille joutunut sairaalaan, ja tarkkailtu nielua viiden minuutin välein kolme tuntia lääkkeen antamisen jälkeenkin. Syytä ei ole koskaan saatu selville, mutta yksi voittava arvaus on saatu. Sitä noudattamalla/välttämällä ovat reaktiot hävinneet.

Jos ihottumaa on kaulan ja kasvojen alueella ja siihen liittyy turvotusta (mulla muurautui silmät umpeen) lähde välittömästi ensiapuun. Mä sain prednisolonit ja ataraxit ja niillä mennään. Tarvitse niitä siis kerran kahdessa vuodessa. Ihottuma alkaa aina samalla tavalla, kyynärpäistä leviää kuin liekkikuviona käsivarsiin. Sitten silmien ympäriltä koko kasvojen alueelle.

Nokkosrokkoa, arvelisin. Siis sinulla.

miisa
voipi olla myös joku hormonaalinen juttu, jostain syystä mulla alkaa kuumottaa poskia kun oon nukkunut vähän huonosti ja ollut aamun töissä ja sit kun lähen töistä posket hehkuu ei aiemmin eikä hirmusen kauan jälkeen mutta jonkun aikaa

äkkiä ensiapuun!!!!
Alkuperäinen kirjoittaja huom:
Nokkosrokko ei ole mikään sairaus, vaikka tässä nyt annetaan sellanen kuva. Tarkoittaa siis allergista reaktiota.
Niin justiin! Jos ei ymmärää, mistä se tulee, alkaa kurkku turvota ja siihen kurkkukipuun onkin hulluinta ottaa jotakin pilleria:
http://koti.utanet.fi/~paula/xyz/lainaa.htm

Yhteistyössä