MIKSI MUN PITÄS JUOSTA TYÖKKÄRISSÄ KOKO AJAN?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä

Vieras
Jo on outoa! Olen ollut työtön ja kokopäivätyössä marraskuusta 2007 lähtien ja teen keikkaa päiväkodissa, työtä on pätkissä, mutta joka kuukausi sen 2 viikkoa ainakin. Työlinjalalta sanoivat

Työtodistus pitää jokaisen sijaisuuden jälkeen mennä näyttämään henkilökohtaisesti työkkäriin.

MIKSI?

pitääkö mun mennä todellakin jos maanantaina ja tiistaina olen töissä ja keskiviikkona työtön ja taas torstain ja perjantain työssä niin MENNÄ KESKIVIIKKONA näyttämään ma-ti työtodistusta!!

Eikö se riitä että siihen kelaan lappuun kirjotat ne työtön, töissä jne ja laitat vaikka kopiot palkkanauhoista sinne. Näin minä tein sillon kun tein erilaisia keikkoja.
Olis oikeasti pitännyt juosta siellä mutta pistin kovan kovaan vastaan että ei tarvinnut rampata siellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nti Nokkonen:
Eikö se riitä että siihen kelaan lappuun kirjotat ne työtön, töissä jne ja laitat vaikka kopiot palkkanauhoista sinne. Näin minä tein sillon kun tein erilaisia keikkoja.
Olis oikeasti pitännyt juosta siellä mutta pistin kovan kovaan vastaan että ei tarvinnut rampata siellä.

liiton päivärahaa hakisin noilta työttömyyspäiviltä ja palkkanauhaa ajattelin mukaan laittaa, mutta en kuvitellu et joka pätkästä ois työkkäriin juostava ...pah

En mä ainakaan juossut kun olin samaan aikaan työtön ja tein keikkaa.

Mä kävin vaan ekana ilmoittautumassa ja sitten liiton kanssa hoidin loput. Lappuun kirjoitin että töissä ja muistaakseni laitoin palkkanauhan mukaan ja ei työkkärissä tarvinnut käydä.

Ikävä kyllä jos olet yhtäjaksoisesti sen 2 viikkoa työssä niin joudut käymään työkkärissä joka pätkän jälkeen esittämässä työtodistuksen.
Jos työjaksosi koostuu muutaman päivän jaksoista, ei todistusta tarvitse esittää.

Alkuperäinen kirjoittaja KattiMatikainen:
Ikävä kyllä jos olet yhtäjaksoisesti sen 2 viikkoa työssä niin joudut käymään työkkärissä joka pätkän jälkeen esittämässä työtodistuksen.
Jos työjaksosi koostuu muutaman päivän jaksoista, ei todistusta tarvitse esittää.

emmä mä ole käyny...oisko pitäny? :/ sain silti päivärahaa liitoltakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ripaska:

Minäkin saan soviteltua päivärahaa liitosta. Mutta käytäntö on tämä, että jos yhtenäinen työjakso on 2 viikkoa (14 vrk), ei siis yhtään työtöntä päivää välissä. Niin joudun esittämään tältä ajalta työtodistyksen ja siis käymään työkkärissä. Lopulta kyllästyin tähän ravaamiseen ja tein työnantajan kanssa sopimuksen, että emme tee enää yli 2 viikon soppareita. Välissä on ainakin yksi työtön jakso.

Minäkin saan soviteltua päivärahaa liitosta. Mutta käytäntö on tämä, että jos yhtenäinen työjakso on 2 viikkoa (14 vrk), ei siis yhtään työtöntä päivää välissä. Niin joudun esittämään tältä ajalta työtodistyksen ja siis käymään työkkärissä. Lopulta kyllästyin tähän ravaamiseen ja tein työnantajan kanssa sopimuksen, että emme tee enää yli 2 viikon soppareita. Välissä on ainakin yksi työtön jakso.

1 työtön päivä vai?

Tarkoitin tosiaankin yksi työtön päivä!

1 työtön päivä vai?

no mulla on riittänyt jos len keikkaa tehnyt että ilmoitin vain lapulla ne päivät jotka olen ollut töissä, kela vaatii kerran kuussa palkkatosistukset.

Jos työ ollut viikon tai yli kerrallaan , olen käynyt viemässä palkkatodistuksen

Yhteistyössä