Miksi mun paino ei tipu? Onkohan jotain vialla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huoh"

Vieras
Olen laihdutuskuurilla. Maltillisella sellaisella, liikunta ja terveellinen ruokavalio siis konsteina. Herkkuja en syö, kerran sallin yhden pienen herkun 1-2 krt/kk. Muuten normaali arkiruoka. Liikun kolme kertaa viikossa vauhdikkaan ja tehokkaan liikuntaharrastuksen parissa, muuten arkiliikuntaa päivittäin lasten kanssa.

Painoa pitäisi pudottaa 15kg. Ja ihmettelen, että mikä elimistöäni jumittaa. Miksi nesteet ei lähde liikkelle jne...Mitä ihmettä minä teen vai rupeanko tässä varaamaan lääkärille jo aikaa?

Tuntuu, että minkään uhreilun jälkeen ei ole enää entinen olo, kuten on joskus aikaisemmin painonpudotukse jälkeen ollut. Keväällä siis pudotin 7 kg. En tajua, mitä elimistössäni jumii. Kun luulisi, että ruokavalioni ja liikkumisieni suhteen painon pitäisi tippua ja aikalailla. Nyt en ole parin viikon aikana tiputtanut mitään...

Kyllähän tuolla menolla kaiken järjen mukaan kuuluisi painon tippua. Hitaasti, mutta sehän se juuri on oikea tapa. Kuinka paljon sulla on nyt tippunut siitä kun aloitit tämänhetkisen kuurisi? Välillähän se paino saattaa jonkun aikaa junnata paikallaankin.

Tarkista annoskoko. Paino kun putoaa niin energiantarve pienenee. Tai sit on hormonaalinen jumi päällä eli olet oikeasti laihtunut mutta turvotus (alkavat kk:t) nollaa pudotuksen.

Kokeileppa täyttää syömisiä kiloklubiin, vaikka edes muutama päivä. Ehkä siitä voisi olla apua..? Kukaties syöt liian vähän, tai et saa tarpeeksi rasvaa/proteiineja jne. Itsellä ainakin verraton apu, näkee heti missä mättää... Ja kasviksia kun lisää niin saa syödä tosi hyvin näkemättä nälkää!

Yhteistyössä