Miksi mua suututtaa jotenkin älyttömästi aina neuvolassa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kolmas tulossa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kolmas tulossa"

Vieras
Kolmatta odotan ja kaikki raskaudet sujuneet hyvin...Nyt kolmatta odottaessani en vaan enää jaksaisi yhtään kuunnella niitä samoja iänikuisia kommentteja, mitä ihmiset nyt sanovat: milloin maha on iso, milloin kauhean pieni, näyttää että tyttö/poika tulossa jne. Ja varsinkaan en kestä käydä neuvolassa!

Sikäli hassua, että olen aina pitänyt neuvolaa hyödyllisenä asiana, joka on hyvä olla olemassa. Nyt vaan olen jotenkin aina tosi pahantuulinen kun asioin siellä. Pääosa jutuista on ihan samaa kuin edellisillä kerroilla, papereita vaan tuntuu olevan täytettäväksi joka kerta enemmän...Mutta kyllähän tää neuvolassakäyminen mun mielestä kuuluu kuitenkin asiaan. Silti en voi estää itseäni ärtymästä. Harmittaa kun neuvolan th on kuitenkin ihan mukava, eikä hänen syytään ole tämä suuttumuksen tunne. Koko järjestelmä nyt vaan on jotenkin sellainen että...Aaarghh!!

Eihän se kontrollointi, jota meidänkin neuvolasysteemi pitää sisällään, ketään oikein miellytä.

Mutta kun ymmärtää, että sen neuvolasyteemin avulla Suomen imeväisikäisten kuolleisuus on lyöty alas, niin sitten aikuinen ja vastuullinen ihminen vaan ottaa sen yhteiskunnan tarjoamana loistavana palveluna.

Ei mulle terkkari koskaan mitään mahakommentteja, tai varsinkaan mitään "selvä poikamaha" kommentteja ole lässyttänyt.. muut ihmiset kyllä. Muakin ärsyttäisi tuollainen.

Mua ei neuvolakäynnit haittaa - niitä on sitäpaitsi tosi vähän nyt kun kolmatta odotan, ja mun terkkari on ihana (ei hoe samoja asioita kun tietää että mä tiedän jo).

Mutta kieltämättä hiukan hihitytti, kun kotiin tuli täytettäväksi lappunen, jossa kyseltiin että koemmeko taitojemme & tietojemme riittävän kodinhoitoon, entä luotammeko siihen että osaamme hoitaa vauvaa, yms. Lääkärikäynnille olisi pitänyt ottaa mukaan se lappu. Ja mies myös mukaan lääkärille. Totesin heti kättelyssä, että voin mä lapun täyttää mutta miehellä en kyllä lääkärissä mitään tee...no, koko lääkärikäynti peruuntui eikä uutta ole tilalle tulossa :D

Missä neuvolassa muka sanotaan, että näyttää siltä että olisi tyttö/poika tulossa?
Jos se th niin tekee, vierähdä sieltä tutkimuspöydältä alas ja ala huutaa suoraa huutoa: En mä olisihalunnuttietää! Miksisämulletonkerroit! Meolishaluttupitäätoisalaisuutena!

Mua ei neuvolakäynnit haittaa - niitä on sitäpaitsi tosi vähän nyt kun kolmatta odotan, ja mun terkkari on ihana (ei hoe samoja asioita kun tietää että mä tiedän jo).

Mutta kieltämättä hiukan hihitytti, kun kotiin tuli täytettäväksi lappunen, jossa kyseltiin että koemmeko taitojemme & tietojemme riittävän kodinhoitoon, entä luotammeko siihen että osaamme hoitaa vauvaa, yms. Lääkärikäynnille olisi pitänyt ottaa mukaan se lappu. Ja mies myös mukaan lääkärille. Totesin heti kättelyssä, että voin mä lapun täyttää mutta miehellä en kyllä lääkärissä mitään tee...no, koko lääkärikäynti peruuntui eikä uutta ole tilalle tulossa :D

No mä täytin tuon ihan saman lapun, ja se oli kyllä naurettava! Samoin pari alkoholi- ja päihdekyselyä, kun päihteitä kului ehkä yksi siideri viikossa ennen raskautta. Ja sitten vielä joku imetyssuunnitelma. Eikö ne näe niistä papereistaan, että olen kaksi lasta jo imettänyt. Hyvänen aika!

Ymmärrän hyvin ärsytyksen, itsekkin koen rasittavana mennä sinne vähän väliä. Kolmatta odotan minäkin ja hoitoalalla vuosia töitä tehnyt ja nyt sitten vaihtui th ja uusi on vasta valmistunut jolla ei omia lapsia tai kokemusta lapsista. Ärsyttää suunnattomasti, kun aina kysytään onko kysyttävää ja painaako mieltä jokin asia. Ja muistetaan kertoa, että monesti ei uskalleta kysyä mieltä painavista asioista. En millään viitsisi aina sanoa että kaikki on hyvin ja asiat tuttuja jo koulusta, kun tuntuu että th epäilee etten vain uskalla kysellä ja jankuttaa samasta asiasta. On niin ikävä vanhaa th, joka tunsi minut jo niin hyvin että luotti minuun ja siihen että tiedän asioista jopa enemmän kuin hän. Silloin oli mukava käydä kun ei tarvinnut asioita selittää vaan toinen luotti osaamiseeni. Nyt tuntuu että uusi th on itse niin epävarma vielä (minkä kyllä ymmärrän), että vakuuttaa asioita enemmän itselleen kuin minulle.

[QUOTE="aapee";25896858]No mä täytin tuon ihan saman lapun, ja se oli kyllä naurettava! Samoin pari alkoholi- ja päihdekyselyä, kun päihteitä kului ehkä yksi siideri viikossa ennen raskautta. Ja sitten vielä joku imetyssuunnitelma. Eikö ne näe niistä papereistaan, että olen kaksi lasta jo imettänyt. Hyvänen aika![/QUOTE]
Rööki- ja alkoholikyselyt on täytettävänä myös. Mieheltä kysytään sitä tupakointia. Ja molemmilta alkon käyttöä.

Imetyssuunnitelmasta ei vielä havaintoa.

Hienointa tuossa "osaatteko kokata, siivota ja hoitaa vauvaa?"- lapussa on sen otsikko: ENSIMMÄISTÄ lastaan odottavalle perheelle :xmas:

Sama juttu päiväkodin kanssa...Omat lapset jo kolmatta vuotta reippaasti päiväkodissa, niin sitten sen yhden aamun kun kuopus itkeä tirauttaa, niin eiköhän siinä ole joku harjoittelija neuvomassa, miten "kannattaa vaan sanoa reippaasti lapselle heido, niin kaikki järjestyy ja itkut vähenee". Näytänköhän idiootilta? Mikä ihmeen vimma ihmisillä on päästä jatkuvasti pätemään?

Yhteistyössä