Vaikka asia ei mulle mitenkään kuulu, niin mua jotenkin huolestuttaa kaverin käytös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Hän on kahden lapsen yh, elää toimeentulotuella, lapsilisillä ja elatusmaksuilla. Odottaa kolmatta lasta, kaikilla eri isä. Nyt hän suunnittelee neljättä ja viidettä lasta. Hän on suoraan myöntänyt olevansa koukussa raskauteen. Hänellä on ollut helppoja raskauksia ja raskaaksi tullut aina heti kun on miehen löytänyt.

Onko toi "riippuvuus" sairaus vai oire jostain? Miten voisin auttaa kaveria? Olen sanonut hänelle suoraan, ettei vaikuta terveeltä ja että tolla menolla vielä menettää lapset kun nyt jo valittaa ettei jaksa. Hän vaan sanoo että kyllä sitä aina jotenkin pärjää, kun on äidit kautta aikojen pärjänneet, yli kymmenenkin lapsen kanssa.

Riippuvuus raskauteen ja siihen ihan pieneen vauvaan? Ehkä tän äidin kantsis puhua asiasta neuvolassa? Tai sitten itse teet lastensuojeluilmotuksen jos nuo jo olemassa olevat lapset voi huonosti.

Ja jos sanoo et on äidit ennenkin pärjänneet 10 lapsenkin kanssa (ilman isää ilmeisesti) niin voit todeta että ennen koko kylä kasvatti. Nykyisinhän ei saa toisen perheen lapsien kasvatukseen puuttua muuten kuin ohjaamalla lastensuojelun paikalle jos tilanne on niin paha.

niin, entisaikaiset teini-ikäset eivät kuluttaneet niin paljoa kuin nykyiset.

Kuulemma kaksikin teiniä riittää ryöstämään vanhemmat putipuhtaiksi...

Kaikilla on varaa vauvoihin, mutta kun niillä on tapana kasvaa ja alkaa vaatia merkkivermettä...

No on jotain päässä vialla jos tietää että ei meinaa jaksaa nytkään ja on lisää pykäämässä. Vaikea itse samaistua tuollaiseen raskasu/vauvariippuvaisuuteen. Onhan nuo ajat tavallaan ihania, mutta itselläkin kun on jaksaminen tiukilla niin on unelmat aika vähissä. Pikemminkin painajaisissa olen raskaana uudestaan.

oiskos kyse myös siittä ettei haluakaan olla ns. työmarkkinoiden tavoitettavissa ja lapsia tekemällä välttyy työelämältä?

joka tapauksessa, en piä ihan täysin terveenä tuota ap:n kertomuksen kaltaista tilannetta.

Yhteistyössä