Miksi mua kiukuttaa? Vähän huono elämäntilanne, mutta ei kai se ole syy sille, että olen kaikille vihainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Niinno"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Niinno"

Vieras
Meillä on vähän sairausongelmia omassa perheessä, jopa melko vakavia. Eli vähän omituisissa ja odottavissa, jännittyneissäkin (että tuleeko kuntoon, ei siis iloisen jännityneissä) tunnelmissa ollaan. Kaikki on taas pysähtynyttä, ei voi suunnitella tulevaa.

Yhtäkkiä olen kaikille ystäville ja sukulaisille vihainen. Ei ole varsinaista syytä, tuntuu vaan, että ne on muka unohtaneet mut tai ei ajattele mua tarpeeksi tai jotain muuta. Suututtaa iloiset facebook -päivitykset, että on ollut kivaa jossain joidenkin muiden kanssa.

Enkä edes haluaisi olla niissä jutuissa mukana! Eli eihän tässä oo mitään järkeä!

Voiko sitä olla näin läpinäkyvän oppikirjamainen, johtuuko tää suoraan tuosta, että omat asiat eivät ole aurinkoisimmillaan, vai olenko vaan yhtäkkiä kateellinen ja pikkumainen ihminen?

Oli mitä oli, menisipä ohi, ei ainakaan auta mihinkään.

Kyllä mulla ainakin tota pienemmätkin vastoinkäymiset aiheuttavat tollasta, et moni asia ärsyttää, lähes kaikki ihmiset tuntuu kohtuuttomilta ja ajattelemattomilta ja fb-päivityksiä viitsi ees lukea, kun v-käyrä nousee pilviin. Ihan hyvin siis huoli lähimmäisestä voi aiheuttaa tollasta. Tsemppiä raskaaseen vaiheeseen ja toivotaan et lähiomainen paranisi! :hug:

Kiitos Minni ystävällisestä vastauksestasi. Niin se taitaa vaan olla, että kun tuntuu, että muilla on kaikki paremmin, niin se kiukuttaa. Ja jotenkin tuntuu etteivät ne ota tarpeeksi huomioon, tai just kuten sanoit, että ne on kohtuuttomia tai ajattelemattomia.

Ehkä jätän facebookin vähäksi aikaa lukematta ja keskityn omiin juttuihin.

Tiedän tunteen. Jokainen meistä kaipaa rakkautta ja huolenpitoa ja silloin, kun läheinen sairastaa, niin jotenkin kaipaisi, että joku pitäisi huolta minustakin. Välittäisi minusta yhtä paljon, kun sairastavasta välitetään. Itselläni samanlainen vaihe, että kaikki positiivisuus nostaa ärsytyskäyrän korkealla, kun läheinen on sattohoidossa.

Yhteistyössä