Miksi mua katottiin aina neuvolassa nokanvartta pitkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hohhoijaa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hohhoijaa..

Vieras
Siis eikö raskaana saa olla hyvinvoivan näkönen eikä pukeutua muuhun kuin telttaan? Vai onko tää kyräily mammapiireissä jotenkin yleistä?
Niin ja yleensä mulla oli tummansiniset farkut ja tämän tyylinen nahkatakki mutta musta: Nahkatakki jsfn

Myöskään maha ei missään vaiheessa ollut kauhean iso koska mulla on pitkä selkä ja vauva oli vähän alle 50cm pitkä ja painoi 3300g ja laskeutui tosi aikasin..

mä kyllä tiiän mistä puhut. tänään viimeks olin leikkipuistossa ja mua katottiin tosi pitkään kokoajan. mulla oli valkoiset saappaat ja nahkatakki, nätti huivi, farkut, hiukset nätisti, olin meikannu ja laittuautunu kuten joka kerta :) ...ja kyllä sain katseita vaikka olen mukava, avoin, aurinkoinen jne.

Taitaa sulla olla itselläsi ongelma ulkomuodon kanssa - ei niillä muilla. Ja anteeksi vaan, vaikka olisit kuin prinsessa...valkoiset nahkasaappaa kurapihassa? saattaispa tuo muakin hieman huvittaa vaikka katsonkin pukeutumisen perään =) Mikään ei valitettavasti ole hassumpaa kun ihmiset jotka eivät osaa pukeutua tilanteen mukaan.

Jaa muut odottajat vai? Oletko varma että sinua katseltiin tai sinun vuoksesi ilmeiltiin? Millaista vastaanottoa odotit ylipäätään, suoraa ihailua ja kehuja?

Uskoisin että noissa odotushuoneissa valtaosa naisista on kiinnostuneita vain siitä omasta odotuksesta ja vauvan voinnista, tuskin monikaan jaksaa vaivata päätään sillä miltä joku toinen odottaja näyttää tai miten tämä on pukeutunut. No, jos nyt on naama ihan täynnä metallia, hiukset ja pukeutuminen yhtälailla erikoista niin silloin saattaa vähän kerätä huomioa. Mutta että jonkun tyylikäs pukeutuminen, meikki ja kaunis vatsa nyt keräisi niin hirveästi huomioa... en oikein usko.

Ehkä itse olit se ainoa joka kiinnitti huomioa muihin äiteihin ja koska he eivät sinua huomioineet, oletit heidän katselevan sinua nenänvartta pitkin tms?

[QUOTE="vieras";25982569]mä kyllä tiiän mistä puhut. tänään viimeks olin leikkipuistossa ja mua katottiin tosi pitkään kokoajan. mulla oli valkoiset saappaat ja nahkatakki, nätti huivi, farkut, hiukset nätisti, olin meikannu ja laittuautunu kuten joka kerta :) ...ja kyllä sain katseita vaikka olen mukava, avoin, aurinkoinen jne.[/QUOTE]

Vaatteet on minullakin aina siistit, mutta yleensä jotenkin käytännölliset, mutta vähän aikaa sitten laitoin oikein nättiä..ja sitten piti nostaa lapsi kurahaalareissa syliin, se kura!:D
Eikö sulla tule ikinä vastaavia ongelmia?

Ja siis koskaan en oo erityisesti 'laittautunu', normivaatteet, vähän meikkiä ja hiukset auki/ponnarilla. Hiuksetkin on ihan tylsät maantienväriset, vähän yli olkapäiden.
Joka kerta tuota kyyläilyä ei ollut. Ja kaveri sanoi huomanneensa saman

On se kyllä ihanaa kun omaa sellaisen itsetunnon että voi kävellä verkkareissa tai jakkupuvussa&korkkareissa eikä tartte miettiä mitä muut minusta ajattelee. Kaikille vaatteille on aika ja paikka - korkeakorkoiset saappaat ei kuulu puistoon ja töihin en mene tuulipuvussa. Maitoa voi ostaa kummassakin.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
Huomioa saattaa kerätä ihmisen käytös paljon enemmänkin kuin tämän ulkomuoto. Jos vaikka puhuu kovalla äänelllä puhelimeen tai kokoajan selittää jotain miehelleen, komentelee tätä jne niin se voi saada ihmiset vilkaisemaan.

no ei miuta ainakaan ole mitenkään pahasti/oudosti katsottu, vaikka olenkin käynyt neuvolassa/äitipolilla huulet punattuina & pillimäisissä mammafarkuissa :O
nahkatakkiakin käyttäisin, mutta maha sen verran iso ja painoakin kertynyt ettei mahdu enää kunnolla päälle :laugh:

kattoi venäläinen nainen piikkikoroissaan ja pillifarkuissaan naureskellen ja säälien kun taapersin rv 40+6 kättärille..mahan koosta päätellen olivat rakenneultrasta tulossa. Teki mieli sanoa että kyllä säkin mamma siitä vielä turpoat ja paisut ja kun laskettu aika tulee ja menee niin hehku se on kaukana itse kultakin.

Ootte kyl ihania - te jotka luulette että olette kovin näyttäviä ja osaatte pukeutua. Tosiasia on se että ihminen joka oikeasti on näyttävä ja OSAA pukeutua, osaa myös pukeutua tilanteen mukaan. Siulla ap se on selkeesti kaukana. Ainakin tuo sun puistovaatetus...

Ootte kyl ihania - te jotka luulette että olette kovin näyttäviä ja osaatte pukeutua. Tosiasia on se että ihminen joka oikeasti on näyttävä ja OSAA pukeutua, osaa myös pukeutua tilanteen mukaan. Siulla ap se on selkeesti kaukana. Ainakin tuo sun puistovaatetus...

Öööh...ap ei ole koskaan ollut missään puistossa, oli eri kirjoittaja. Enkä kyllä missään vaiheessa sanonut että pukeutuisin mielestäni mitenkään 'näyttävästi' vaan ihan tavallisiin vaatteisiin.

Ja kaveri ei ole koskaan ollut mukanani neuvolassa, mutta on siis itsekin huomannut samanlaista käytöstä..

Yhteistyössä