Miksi missään ei ole ohjetta tuorekinkun ostamiseen taikka valmistamiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos

Vieras
Puhutaan vain pakastekinkun sulattamisesta.

entäpä miten on tuoreen kinkun sulatus ja osto? Milloin tää pitää tehdä? Voiko ostaa tänään ja paistaa aatoksi?

Käsitellään kuten tuoretta lihaa. Pitää olla lämmin uuniin laitettaessa ja suolan olemme ruiskuttaneet lihan sisään isolla neulalla tai sitten suolasammiossa useampi päivä.

Mikä se sun tuorekinkkus on, jos puhut kinkusta joka ei ole edes harmaasuolattu vaan ihan käsittelemätön, niin súlle tuli kiire suolauksen kanssa ja jos se on suolattu, niin paisto tapahtuu niinkuin sulatetullakin kinkulla ilman sulatuksia tietenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja kiitos:
Puhutaan vain pakastekinkun sulattamisesta.

entäpä miten on tuoreen kinkun sulatus ja osto? Milloin tää pitää tehdä? Voiko ostaa tänään ja paistaa aatoksi?

Kinkku ei ole tuore jos se on pakastettu.

Onko sulle jostain tulossa tuorekinkku, täälläpäin ne ainakin påitää erikseen tilata ja varata ja haetaan sitten kun ne tulee kauppaan ja ne on ihan harmaasuolattuja. Jos saat tuottajalta tms. niin ne pitää itse suolata ja siihen pitää varata muutama päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko sulle jostain tulossa tuorekinkku, täälläpäin ne ainakin påitää erikseen tilata ja varata ja haetaan sitten kun ne tulee kauppaan ja ne on ihan harmaasuolattuja. Jos saat tuottajalta tms. niin ne pitää itse suolata ja siihen pitää varata muutama päivä.

Et kai sinä muutamaa päivää ruiskulla suolaa. Eli hyvin ehtii suolata. Netissä varmaan ohje kuinka paljon suolaa ja vettä kuluu ja neulat saa apteekista. seos oli muistaakseni 5%:sta...

Alkuperäinen kirjoittaja piiukka:

Et kai sinä muutamaa päivää ruiskulla suolaa. Eli hyvin ehtii suolata. Netissä varmaan ohje kuinka paljon suolaa ja vettä kuluu ja neulat saa apteekista. seos oli muistaakseni 5%:sta...

Minä suolaan kinkun kunnolla eli noin 8% suolaliuos ja muutama päivä suolavetessä, ei se pelkällä ruiskulla tule hyvä, varsinkaan kun itse pistelee niin ei sitä osaa niiiin tiheään laittaa kuin kone.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Puhun TUOREKINKUSTA. on harmaasuolattu.

No mikä siinä sitten on ongelma, pistätä uuniin ja paistat kun siltä tuntuu. Jos haluat paistaa keskiviikkona pidät sen kymässä siihen saakka ja ihan ohjeiden mukaan uuniin, jotkut ottavat vuorokautta aikasemmin huoneen lämpöön, jotkut ottavat 5 tuntia aikasemmin, makuasia.

Alkuperäinen kirjoittaja tuttu:
Alkuperäinen kirjoittaja tuttu:
Onko se tuorekinkku pakko suolata ? Mitä jos paistaa suolaamatta ?

Oletko ikinä maistanut suolatonta lihaa? En söisi.

Eikö siihen voi itse ripotella suolaa päälle paistamisen jälkeen ?

No kai voi, mutta montako päivää ajattelet lihan säilyvän jos siinä ei yhtään ole säilöntäainetta vaikka nyt sitten suolaa?

Minä suolaan kinkun kunnolla eli noin 8% suolaliuos ja muutama päivä suolavetessä, ei se pelkällä ruiskulla tule hyvä, varsinkaan kun itse pistelee niin ei sitä osaa niiiin tiheään laittaa kuin kone.

Varo nyt vähän kirjoituksiasi. Joku eläinsuojelijatyttö nyt tekee kyselyn sikaoikeusasiamiehelle sikojen tarpeettomasta kärsimyksestä, kun niihin pistellään suolapiikkejä koneella nahka seulaksi. Sitten ne rikkovat viisaudessaan kaikki ompelukoneet koko maasta yön pimeydessä.

Varo nyt vähän kirjoituksiasi. Joku eläinsuojelijatyttö nyt tekee kyselyn sikaoikeusasiamiehelle sikojen tarpeettomasta kärsimyksestä, kun niihin pistellään suolapiikkejä koneella nahka seulaksi. Sitten ne rikkovat viisaudessaan kaikki ompelukoneet koko maasta yön pimeydessä.

Odotan vaan kauhulla koska ne tänne tulee sikoja vapauttamaan, naapurissa on muutama sata yksilöä, en mä ompelukoneesta niin ole huolissani, se on jo vanha.