Miksi minun piti pettää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta kolkyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta kolkyt

Vieras
Voiko suhde selvitä naisen petettyä? Kahlasin tätä keskustelualuetta aika pitkälle, enkä löytänyt kuin pari mainintaa pettäjänaisista. Niinkö harvinainen olen vai ettekö syyllisyydeltänne kehtaa tunnustaa, edes anonyyminä? Olisi todella tervetullutta pieni vertaistuki.

Petin miestäni 10 v yhdessäolon jälkeen, yhden miehen kanssa useita kertoja muutaman kuukauden aikana. Annoin siihen itselleni vapauden, sillä oma suhde oli minun pääni sisällä väljähtynyt. En tuntenut miestäni kohtaan oikein mitään muuta kuin kiintymystä ja harmia siitä että tarinamme oli kääntynyt niin tylsäksi. En arvostanut historiaammekaan enää ja olin jo aiemmin pohdiskellut yksin ja parhaiden ystävieni kanssa että pitäisikö erota vai mitä.

Mutta en mieheni kanssa. Hän oli mietteistäni ja etääntymisestäni täysin pihalla, sillä olin pelkuruuttani teeskennellyt jo vuosia että viihdyn suhteessamme. Tämä teeskentely, omien rehellisten tunteiden (tai niiden puutteen) peittely sai minut hukkaamaan siinä samalla oman itseni. Alkoi ahdistaa vaikken tiennyt mikä. Enkä edelleenkään puhunut miehelleni vaan ajattelin että tämä nyt vain on sitä suhteen arkistumista, kaikissa suhteissahan tulee tylsää jossain vaiheessa. Olen perinteinen suomalainen mies, joka ei puhu, mutta olen nainen.

Tajusin lopulta että oma mies on kuitenkin se, jonka kanssa haluan olla ja tulla vielä onnelliseksi. Kerroin hänelle sivusuhteesta, joka oli hänelle iso järkytys. Hän ei olisi halunnut tietää, mutta itse koen ettei tätä suhdetta voi korjata jollei asioista voi puhua oikeasti ja niiden oikeilla nimillä.

Nyt en tiedä selviämmekö, molemmat niin toivovat mutta koville ottaa. Yhteinen suru on siitä että koko takana oleva suhteemme on tahrautunut. Luottamus on mennyt sekä minuun että häneen itseensä. En olekaan se ihminen jonka hän tunsi. On aloitettava alusta, vaikka eihän hän sitä tilannut. Oma taakkani on lisäksi syyllisyys ja huoli miehestä, jonka kamppailua pelon, uskonpuutteen, vihan, surun ja pettymyksen kanssa katson joka päivä.

Onneksi haluamme molemmat yrittää pelastaa tämän. olemme puhuneet ja puhuneet illat ja yökaudet, käyneet pariterapiassa. Tunnen olevani henkisesti häntä lähempänä kuin koskaan ennen. Surullista on, että hän ei uskalla tuntea mitään positiivista, koska pelkää että se kuitenkin otetaan kohta pois. Roolimme ovat vaihtuneet. Ennen hän tunsi, minä en, nyt minä tunnen rakastuneeni häneen uudelleen mutta hän on menettänyt tunteen.

Olemme tässä tosissamme mukana molemmat, mutta tälläistä emme kumpikaan jaksa rajattomasti. Emme hötkyile, mutta jos haavat ovat näin auki vielä vuodenkin päästä, on aika viheltää peli poikki. Olen oppinut tästä valtavasti, enkä vähiten tuntemaan itseäni. Yksi on kuitenkin varma. En enää koskaan petä miestäni, oli se tämä tai joku muu. Kaikki tämä puhuminen ja parisuhteen parantaminen olisi ollut mahdollista ilmankin, mutta heräsin vasta petettyäni. Toivottavasti en liian myöhään.

menit sitten pässi kertomaan miehelle asiasta ja siirtämään syyllisyyden hänelle. Nyt sitten olet itse rakastunut ja siirtänyt oman tuskasi miehelle. olipa todella herttainen teko. oikeastaan ansaitset eron ja yksiön.

Itse olen tullut petetyksi, siitä on jo 2 vuotta, enkä vieläkään luota mieheeni.
Ehkä kertominen oli virhe. Koska jos itse opit virheestäsi, ja mies ei olisi saanut muuten selville niin kannattiko siitä mennä kertomaan?
Itse haluaisin tietää, jos minua petetään, mutta sepä onkin siksi että haluan tietää vain erotakseni. Tarkoitus ei ole tietämisen jälkeen enää palata petettäväksi.
Uskon kyllä että naiset pettäjinä ovat tunteellisempia, eli varmasti kadut todella tekoasi. Mutta kuinka saada mies se uskomaan, siinäpä pulma. Ehkä kannattaa olla hiljaa vähän aikaa, eikä liikaa kertoa yksityiskohtia. Älä ainakaan enempää pura mieltäsi. Pahinta on nimittäin kun petettynä täytyy yhtäkkiä alkaa sääliä pettäjää, joka itkee ja surkuttelee kohtaloaan, ja ruinaa että jäisin. Siinä unohtaa hetkeksi omat tunteensa, mutta jälkeen päin on entistä surkeampi olo. Sit alkaa inhota toista, että eikö hän pärjää ollenkaan.
Ehkä sinun kannattaa nyt vain ottaa vastuu teostasi. Pettäessäsi sinä teit sen, miksi miehesi on nyt murheissaan. Siinä ei auta itkukaan.

No se on nyt pitkäli siitä kiinni pystyykö miehenne antamaan anteeksi, jos pystyy hyvä niin, mutta jos ei niin arvata vain voi miten siinä sitten käy. Teidän tehtäväksi jää riittävän uskottava katuminen.

Alkuperäinen kirjoittaja niin niin:
Alkuperäinen kirjoittaja RJV:
Teidän tehtäväksi jää riittävän uskottava katuminen.

Aivan. Tosi hyvä lause. Mun mies osaa tuon yllämainitun. :D Katu-uskottavuutta peliin riittävästi.

Pettänyt ja kärähtänyt mies ehkä pyytääkin anteeksi ja katuu. Mutta pettänyt nainen ei edes älyä pyytää anteeksi eikä katua, koska "...Silloin se tuntui niin oikealta ja olen nyt sinut tapahtuneen kanssa..." Nainen ei voi myöntää olleensa väärässä.

Alkuperäinen kirjoittaja justiinsa-joo:

Aivan. Tosi hyvä lause. Mun mies osaa tuon yllämainitun. :D Katu-uskottavuutta peliin riittävästi.

Pettänyt ja kärähtänyt mies ehkä pyytääkin anteeksi ja katuu. Mutta pettänyt nainen ei edes älyä pyytää anteeksi eikä katua, koska "...Silloin se tuntui niin oikealta ja olen nyt sinut tapahtuneen kanssa..." Nainen ei voi myöntää olleensa väärässä.

huono suhde oikeutti pettämään ja mies oli antanut siihen aiheen. Arvatenkin suhde jatkuisi vieläkin, jos ......

Alkuperäiselle suora kysymys. Eli tarkoititko kun sanoit, että petit miestäsi, niin sitä, että nusseit useita kertoja toisen miehen kanssa, niinkö? Toistahan voi pettää myös henkisesti, kertoilee salaisuuksia toisille. Mutta sinä alkuperäinen annoit perseesi toisen miehen käyttöön, eikö vain?Toivottavasti miehesi potkaisee sinua kunnolla siihen leväperääsi ja toivon, että sinua tulee jatkossa miehet pettämään oikein kunnolla. Naivat monien naisten kanssa,että saat tuta miltä se tuntuu. Pettäjät ovat pelkkää paskaa ja alhaista roskaa, kaikki. Olen saanut kokea petetyksi tulemisen ihanuuden ja se vituttaa suunnattomasti.

Sinun tarinasi oli juuri kun omani. Täysin samanlainen alku ja loppu kaikkine tuhansine sanoineen ja yökaudet jatkuneissa "neuvotteluissa" paitsi että minä olen mies.
Miten voikaan jollekkin sattua samanlainen tarina, ja tarkoitan juuri sitä moraalikrapulaa, ne miten se tapahtui.
En ikinä enää petä vaimoani.

vuosi sitten aloin pettää silloista poikaystävääni (josta en välittänyt pätkän vertaa) eksäni kanssa. Eksällä oli myös oma uusi suhteensa. Eromme oli ns. pakkorako aikoinaan, ja seksisuhde tuntui siltä että se "kuului" meille.

Pidin huolen etten jäänyt kiinni ja muutamaa kuukautta myöhemmin jätin poikaystäväni. Kiitos eksäni, olin tajunnut että inhosin silloista nykyistäni. Aloin tapailla uutta, ihanaa miestä, mutta näin eksääni edelleen.Kun suhde vakiintui, lopetin suhteeni eksään. En kadu, ensimmäistä sen takia, ettei mies merkinnyt minulle mitään, ja toista sen takia ettei sitä voida lukea pettämiseksi kun uudessa suhteessa emme olleet sopineet yksinoikeudesta.

Pidin aina huolen huolen etten jäänyt kiinni.

En edes ajattele olevani pettäjä. Kaiken avain on, etten KOSKAAN voisi pettää ihmistä jota rakastan.

Alkuperäinen kirjoittaja no biggie:
vuosi sitten aloin pettää silloista poikaystävääni (josta en välittänyt pätkän vertaa) eksäni kanssa. Eksällä oli myös oma uusi suhteensa. Eromme oli ns. pakkorako aikoinaan, ja seksisuhde tuntui siltä että se "kuului" meille.

Pidin huolen etten jäänyt kiinni ja muutamaa kuukautta myöhemmin jätin poikaystäväni. Kiitos eksäni, olin tajunnut että inhosin silloista nykyistäni. Aloin tapailla uutta, ihanaa miestä, mutta näin eksääni edelleen.Kun suhde vakiintui, lopetin suhteeni eksään. En kadu, ensimmäistä sen takia, ettei mies merkinnyt minulle mitään, ja toista sen takia ettei sitä voida lukea pettämiseksi kun uudessa suhteessa emme olleet sopineet yksinoikeudesta.

En edes ajattele olevani pettäjä. Kaiken avain on, etten KOSKAAN voisi pettää ihmistä jota rakastan.

Olipas harvinaisen oksettava kommentti, ja vielä ei koskaan voisi pettää ihmistä, jota rakastan, mutta tietysti muita saa pettää sikana. Mee kasvamaan.

mut niin se vaan on. ne keille ei oo luvannu rakastaa ja tai mitään muutakaan suurta, niin sillo ei oo velvollinen olee uskollinen.

Ai jaa, tuo oli ihan uutta minulle. Kai sitten se vastapuolikin tietää miten häntä kohdellaan? vai eikö sillä ole merkitystä? kokisitpa omaa lääkettäsi...

Niin, miksiköhän edes olit yhdessä sellaisen kanssa josta "et välittänyt pätkän vertaa"? Oletko niitä säälittäviä ihmisiä jotka eivät osaa olla yksin ja tarvitsevat jonkun koko ajan vierelleen hokemaan "rakastan sinua, olet ihana"? Ja miksi sitten erosit exästäsi aikoinaan, mikäs pakko se muka oli. Olisitte sopineet toisillenne kun kerran pettäjiä olette molemmat.

Tottakai olet pettäjä. Vieläpä kamala sellainen koska et edes kadu. Vaikka sinä et rakastanut silloista poikaystävääsi niin mikäli hän rakasti sinua petit hänet pahasti. Jos taas molemmat petitte eikä hänkään välittänyt sinusta pätkän vertaa niin siinäpä petätte toisianne kun ei kumpikaan siitä loukkaannu. Mutta sitten voi taas kysyä mikä järki olla yhdessä...

Taidat todellakin olla aika nuori. Kasvamaan vaan, ja toivottavasti sinuakin petetään, se jos mikä kasvattaa. Et taida edes tietää mitä rakkaus on.

Alkuperäinen kirjoittaja justiinsa-joo:

Mitä anteeksi pyytämistä siinä on? Mies meni ja teki töitä 23h/vrk/7pv/vko. Jopa lomilla känny kilisi. Pidin kotia asiallisessa kunnossa, leivoin ja laitoin, että olisi koti ja asiat hyvin. Olin huora ja madonna makuuhuoneessa. Koskaan en saanut kiitosta, en huomionosoituksia. Koin olevani lähinnä maksuton kotiapulainen. Sitten se tapahtui, sain huomiota ja ylistystä. Toinen halusi minua, näki hyvät puoleni, eikä epäröinyt sanoa niitä asioita ääneen.

Olen varsin tietoinen että miehet voivat käyttäytyä samalla tavalla kuin minä, ja saavatkin. Niin kauan kun ei ole puhuttu mistään vakavasta suhteesta, en oleta että he olisivat uskollisia.

En edelleenkään tiedä miksen inhoamaani miestä aiemmin jättänyt, en kuitenkaan todellakaan tarvinnut häntä. Välttelin näkemisiä ja ahdisti koko seurustelu. Nimenomaan siksi hänestä halusin eroon. Kaikki jotka seurustelevat eivät ole läheisriippuvaisia vaikka niin tunnut kuvittelevan.

Eksästä erosin koska seurustelusta ei tullut mitään, minä en pitänyt hänen mustasukkaisuudestaan.

Olen 25 ja minua on petetty. Kasvamista varmaan on vielä, niinkuin meillä kaikilla. Tätä asiaa en tule katumaan koskaan, koen kaiken tekemäni täysin oikeutetuksi. Jos nykyistäni pettäisin, olisi varmasti syyllinen olo.

Pettäminen ei ole niin mustavalkoista, kuten eivät ihmissuhteetkaan. Itse olen pelissä mukana sillä asenteella, että ketään en aio satuttaa, ja olemalla tietoinen että itseani voi sattua.

Mitä katuminen muka auttaisi edes :D absurdiahan se olisi!

En edelleenkään tiedä miksen inhoamaani miestä aiemmin jättänyt, en kuitenkaan todellakaan tarvinnut häntä. Välttelin näkemisiä ja ahdisti koko seurustelu. Nimenomaan siksi hänestä halusin eroon. Kaikki jotka seurustelevat eivät ole läheisriippuvaisia vaikka niin tunnut kuvittelevan.

Tietysti kaikki seurustelevat eivät ole läheisriippuvaisia, missä minä niin väitin? Ainoastaan sellaiset jotka ovat huonossa suhteessa eivätkä uskalla lähteä (yleensä koska pelkäävät yksinoloa) sopivat läheisriippuvaisen kuvaukseen. Sinun tapauksesti siis kuulostaa nimenomaan tältä, ahdisti ja välttelit näkemistä mutta silti pysyit suhteessa.

mutta läheisriippuvainen on myös riippuvainen toisen ihmisen läsnäolosta ja tekevät kaikkensa ettei suhde loppuisi.
mies oli hankala jätettävä, koitin pari kertaa. seuraavana päivänä oli kuin itään ei olisi tapahtunutkaan ja soitteli normaaliin tyyliin. täytyy myöntää että ekalla kerralla olin asiasta niin hämmentynyt etten osannu sanoa mitään :D
siinä suhteessa mie oli riippuvainen. roikkui mussa kiinni vaikkei saanut suhteestamme mitään, olin etäinen ja kylmä eikä silti olisi päästänyt irti. eromme jälkeenkin soitteli perään ja ilmeisesti luuli että palaisimme vielä yhteen. uskoi vasta kun kerroin että seurustelen uuden kanssa.

olen itsekin miettinyt mikä sai minut olemaan hänen kanssaan. sen tiedän ettei se läheisriippuvuutta ollut

Näin meillä Suomessa: miehet pettää koska ovat luonnostaan sikoja, kun taas naiset tekevät sen koska eivät saa tarpeeksi huomiota ja hellyyttä suhteessa. Eli kummassakin tapauksessa nainen on uhri.

Alkuperäinen kirjoittaja cynicalBastard:
Näin meillä Suomessa: miehet pettää koska ovat luonnostaan sikoja, kun taas naiset tekevät sen koska eivät saa tarpeeksi huomiota ja hellyyttä suhteessa. Eli kummassakin tapauksessa nainen on uhri.

Ei se noin mene, ei nainen ole uhri. Nainen pettäessä syyllinen aina mies:) Miehen pettäessä syyllinen on mies itse. Kertoo jotakin rehellisyydestä ja juonikkuudesta sukupuolten välillä. Tulee mieleen ihan jutut omenasta...

Alkuperäinen kirjoittaja 1x2:
...Nainen pettäessä syyllinen aina mies:) Miehen pettäessä syyllinen on mies itse...

Niin totta. Kun mies pettää naista, mies haukutaan maan rakoon. Mutta jos nainen pettää ja mies valittaa asiasta, hänen käsketään lopettaa ruikuttaminen ja katsomaan peiliin

Alkuperäinen kirjoittaja en pyydä anteeksi:
Mitä anteeksi pyytämistä siinä on? Mies meni ja teki töitä 23h/vrk/7pv/vko. Jopa lomilla känny kilisi. Pidin kotia asiallisessa kunnossa, leivoin ja laitoin, että olisi koti ja asiat hyvin. Olin huora ja madonna makuuhuoneessa. Koskaan en saanut kiitosta, en huomionosoituksia. Koin olevani lähinnä maksuton kotiapulainen. Sitten se tapahtui, sain huomiota ja ylistystä. Toinen halusi minua, näki hyvät puoleni, eikä epäröinyt sanoa niitä asioita ääneen.

Huomioitko, ylistitkö itse miestäsi? Kiititkö, kun elätti sinua, oli sinulle rahantekokoneena kun itse olit kotiapulaisena? Näetkö, molemmat teitte tehtäviänne, voitko sanoa rehellisesti että yritit sen enempää kuin mieskään TYÖROOLIN ulkopuolella? Leivoit, pidit kodin siistinä. Niin miehesikin hoiti työroolinsa, tunnollisesti.

Miksi häneltä se ei ollut uhraus, mutta sinulta työnteko oli?

Miksi et voinut vain kävellä ulos suhteesta ennen uuden aloittamista? Sekö oli sinun puoleltasi miehesi huomioimista?

Kukaan ei voi tehdä toisesta huoraa, itse siihen rooliin suostuu jos on rakkaudettomassa suhteessa. Jos se on puolison puolelta vain rakkaudeton, niin voi puhua uhrautumisesta oman kiintymyksensä eteen - mutta senkin tekosyyn menettää kun itse alkaa pettämään. Silloin todellakin on ollut aiemmassa suhteessaan vain huora ja ihan itse itsensä tähän rooliin asettaen.