Miksi miesten tekemä väkivalta tuomitaan pahemmin kuin naisten tekemä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Esimerkkejä:

-Jos mies lyö vaimoaan niin palsta huutaa: jätä se sika. Jos taas nainen lyö miestään niin se on vaan huvittavaa tai sille täytyy olla jokin hyvä syy.

-Jos mies tappaa vaimonsa niin se on sairas hullu, joka kuuluu vankilaan loppuelämäksi. Jos taas nainen tappaa miehensä niin se on aina itsepuolustusta tai jollain kierolla tavalla miehen syy (mies on automaattisesti alkoholisti, narsisti ja/tai väkivaltainen).

-Jos mies lyö lastaan niin naista kannustetaan täällä eroamaan ja miehelle valvotut tapaamiset. Jos taas nainen lyö niin ei saa lyödä lyötyä ja kaikillehan voi niin sattua ja tätä naista lohdutetaan.

-Jos mies tappaa lapsensa niin se kuspää sadisti elinkautiseen, mutta jos äiti tappaa lapsensa niin se on vaan surullista ja tätä äitiä halutaan ymmärtää ja ollaan niin myötätuntoisia, kun äidillä on varmasti ollut raskasta lapsen kanssa (eikö isällä voi olla?) ja terve äiti ei satuta lastaan (satuttaako terve mies?).

-Jos mies raiskaa naisen niin raiskaajalta pitäisi ottaa munat pois ja kiduttaa kaikin tavoin, mutta naisen ei uskota voivan raiskata miestä ja jos niin tapahtuu niin koko ajatukselle vaan nauretaan.

Mikä ihmisiä vaivaa? Miksi näin?! :o

Kysymys on kaksinaismoralismin lisäksi mittasuhteista ja historiasta, faktoista.
Mies pystyy tappamaan naisen paljailla käsillään, harva nainen pystyy samaan. Kautta historian miehet ovat tehneet raakuuksia, naiset äärimmäisen harvoin, ei tuolaisia asioita pyyhitä hetkessä pois.
Kyllä koirakin useimmiten pieksee kisun vaikka yhtä arvokkaita otuksia ovatkin.

Kysymys on kaksinaismoralismin lisäksi mittasuhteista ja historiasta, faktoista.
Mies pystyy tappamaan naisen paljailla käsillään, harva nainen pystyy samaan. Kautta historian miehet ovat tehneet raakuuksia, naiset äärimmäisen harvoin, ei tuolaisia asioita pyyhitä hetkessä pois.
Kyllä koirakin useimmiten pieksee kisun vaikka yhtä arvokkaita otuksia ovatkin.

Naiset käyttävät väkivaltaa lapsiinsa enemmän kuin miehet. Mies perheväkivallan uhrinakaan ei ole enää harvinainen. Tuli taas mieleen, kun luin tuon toisen ketjun lapsensa pyttyyn jättäneen naisen puolustelua, että tuskin miestä ymmärrettäisiin yhtä paljon, jos joku mies jättäisi lapsen kuolemaan.

Pienempään ja heikompaan kohdistettu väkivalta herättää aina vahvempia tunteita. Jos nainen lyö isompaansa eli sitä miestä niin se ei aiheuta samanlaista reaktiota kuin jos lyö pienempäänsä eli lasta.
Niin se vaan mene.

Mä en hyväksy väkivaltaa missään muodossa. Vielä vähemmän js mies tekee sitä, sillä miehellä on enemmän voimaa ja näin satuttaa enemmän kuin nainen.
Kumpikaan ei saa lyödä toista, ei mies eikä nainen.

Jos mies tappaa naisen, niin itse kauhistun sitä enemmän sillä olen nainen ja ajattelen asiat siis naisen näkökulmasta. Se jos nainen tappaa miehen, on myöskin paha mutta ehkä sitä jossain vaiheessa ajattelee että on voinut olla itsepuolustusta. Mutta ei se sitä välttämättä ole, ja en hyväksy tappamista. Ehkä mä elän sen verran laput silmillä vielä että en voi kuvitella naisten olevan niin raakoja että pystyy tappamaan miehiä. Mutta miehillä on edelleen sitä voimaa joten tappavat naisen helposti. En tiedä...

En hyväksy lasten hakkaamista, en miesten enkä naisten osalta. Tässä taas voi ajatella että se on pahempi jos mies lyö sillä se satuttaa enemmän kun sillä on enemmän edelleen sitä voimaa. Mutta en puolustele naisiakaan jotka lapsiaan lyö, niin ei saa tehdä kukaan.

Ja sama koskee tuota tappamista. Ehkä sitä ajatellaan että naisella on niin raskasta lapsen kanssa, sillä usein nainen on se yksinhuoltaja joka hoitaa lasta 24/7 kun mies on livennyt vastuusta. Ehkä sen takia joittenkin on helpompi antaa myötätuntonsa naisille jotka tappaa lapsensa. Mutta kukaan ns normaali ihminen ei lastansa tapa, oli sit mies tai nainen. Päässä pitää vipata ja pahasti.

Ja miestä ei voi mielestäni raiskata, ja raiskaaja miehiltä pitää todellakin ottaa munat pois sillä heillä ei ole oikeus tunkeutua naisen sisällä ilman lupaa ja vielä satuttaa naista erittäin pahasti.

Mutta nää on vaan mun mietteitä, en puhu kaikkien naisten tai edes palstalaisten suulla.

Ihan samaa olen pohtinut.

(Hyviä esimerkkejäi BB:stä: jollain vanhalla kaudella Niko heitti viinilasin toista asukasta kohden ja poistettiin välittömästi talosta. Nyt Elisa yritti hukuttaa Petriä ja heitti häntä maissilla lujaa takaraivoon, eikä saanut mitään rangaistusta. Joku vuosi takaperin BB-mika kopeloitsi humalaista ja sammunutta Sorellaa ja poistettiin talosta ja sai syytteen. Nyt Elisa kopeloitsi sammunutta Petriä, eikä saanut mitään seuraamuksia)

Pienempään ja heikompaan kohdistettu väkivalta herättää aina vahvempia tunteita. Jos nainen lyö isompaansa eli sitä miestä niin se ei aiheuta samanlaista reaktiota kuin jos lyö pienempäänsä eli lasta.
Niin se vaan mene.

Jos se pienempi lyö vaikkapa puukolla, saksilla tai millä vaan astalolla niin siinä ei kokoero paljoa tunnu. Ja nainen ei kyllä mitenkään aina ole edes se parisuhteen pienempi osapuoli, ainakaan niin että sillä kokoerolla ois jotain merkitystä. Sun käsitykset on peräisin ajalta jollon miehet teki fyysistä työtä ja oli vahvempia.

Mun äiti oli/on ihan perkeleen väkivaltanen, mm. lyöny isää saksilla, heittäny kaikilla kuviteltavissa olevilla esineillä, hakannu meitä lapsia millä nyt käteen sattu. Ympäristön asenne oli just toi "eihän nyt nainen voi miestä satuttaa". Sattuu ne sakset selässä aika paljon, oli niiden lyöjä sitten mies tai nainen.

Samaten ei oikein voi olettaa että mies on koko ajan varuillaan ja valppaana siltä varalta että nainen ei yks kaks yllättäen kumauta soffalla Salkkareita kattovaa miestään takaa päin. Siinä ei kokoerot paljon tunnu.

Niin se vaan mene.

Nainen ei ole aina miestä heikompi. Eikä tuo selitä sitä, miksi naisen lapsiinsa kohdistamaa väkivaltaa ei pidetä niin pahana kuin miehen kohdistamaa.

Jos mies tappaa naisen, niin itse kauhistun sitä enemmän sillä olen nainen ja ajattelen asiat siis naisen näkökulmasta. Se jos nainen tappaa miehen, on myöskin paha mutta ehkä sitä jossain vaiheessa ajattelee että on voinut olla itsepuolustusta.
Eikös sulla oo veljeä, isää, poikaa, yhtään läheistä miestä joka sais sut pitämään miehen tappamista ihan yhtä pahana asiana kun naisenkin? Vai oikeestiko sulle on se kauhuskenaario just se ittees kohdistuva uhka, ihan helvetin sama josko joku miespuolinen läheinen on uhattuna?

[QUOTE="Rouva";22217340]Ihan samaa olen pohtinut.

(Hyviä esimerkkejäi BB:stä: jollain vanhalla kaudella Niko heitti viinilasin toista asukasta kohden ja poistettiin välittömästi talosta. Nyt Elisa yritti hukuttaa Petriä ja heitti häntä maissilla lujaa takaraivoon, eikä saanut mitään rangaistusta. Joku vuosi takaperin BB-mika kopeloitsi humalaista ja sammunutta Sorellaa ja poistettiin talosta ja sai syytteen. Nyt Elisa kopeloitsi sammunutta Petriä, eikä saanut mitään seuraamuksia)[/QUOTE]

:o Yritti hukuttaa?! :o

"Ja miestä ei voi mielestäni raiskata"

Ahaa, miten ihmeessä miehet sitten raiskaa toisia miehiä? Ja mitä se on, kun nainen tunkee jotain miehen peräaukkoon? Jos se ei kerran ole raiskaus. Entä, jos mies on sammunut tai nukkuu ja nainen tunkeutuu häneen (miehellä voi esim. nukkuessaan seisoa)? Tämä ei ole mikään mielipideasia.

Kaikki nyt takertui siihen ettei mies ole aina naista isompi. No ei tietenkään aina mutta fakta on että keskiverto mies on naista paljon pidempi, painavampi, vahvempi ja väkivaltaisempi. Ihan tilastojen ja faktojen valossa.
En sanonut että se olisi mitenkään oikein vaan että näistä asioista nämä mielikuvat ja tuntemukset johtuu kun puhutaan eri sukupuolten tekemisistä.

Kaikki nyt takertui siihen ettei mies ole aina naista isompi. No ei tietenkään aina mutta fakta on että keskiverto mies on naista paljon pidempi, painavampi, vahvempi ja väkivaltaisempi. Ihan tilastojen ja faktojen valossa.
En sanonut että se olisi mitenkään oikein vaan että näistä asioista nämä mielikuvat ja tuntemukset johtuu kun puhutaan eri sukupuolten tekemisistä.

Etsi mulle tilasto jossa todetaan keskiverto suomalaisen miehen olevan vastaavaa naista väkivaltaisempi. Voin odottaa.

Naisethan hoitelee jo lasten pahoinpitelyn useemmin ja alkaa muutkin pahoinpitelyt mennä fifty-sixty, plus että mies harvemmin tekee ilmotusta että nainen hakkaa.

Eli mites se menikään, niitä tutkimuksia?

[QUOTE="vieras";22217369]:o Yritti hukuttaa?! :o[/QUOTE]

Niin, ryntäs paljun viereen kun se äijä oli istumassa, työns pään veden alle ja piti väkisin siellä, kun oli vihanen sille. Sit heitti maissilla takaraivoon sitä. Niko lens ulos kun heitti viinilasin eikä reppana es osunu.

Jos mies tekis ton niin siellä ois ollu turvamiehet alta kahen sekunnin. Nyt kutsuttiin mimmi päiväkirjahuoneeseen ja sanottiin että "ota vähän rauhallisemmin".

[QUOTE="Joo";22217365]Eikös sulla oo veljeä, isää, poikaa, yhtään läheistä miestä joka sais sut pitämään miehen tappamista ihan yhtä pahana asiana kun naisenkin? Vai oikeestiko sulle on se kauhuskenaario just se ittees kohdistuva uhka, ihan helvetin sama josko joku miespuolinen läheinen on uhattuna?[/QUOTE]

Kuten laitoinkin tuohon jatkoksi, että siinä suhteessa kuljen vielä laput silmillä. Mutta ei se sitä tarkoita että mus mun oma nahka vaan tärkeä. Mä en ole koskaan ajatellut että joku nainen vois tehdä mun veljelle pahaa, koska mun ei ole tarvinnut sitä ajatella.

Tietty nyt kun alan asiaa ajattelemaan, niin en tietenkään halua että veljeni olisi uhattuna ja myöskin tiedän ettei hän ole uhattuna. Hänen vaimonsa ei tekisi mitään sellaista, olleet naimisissa 10v ja onnellisia ovat ilman väkivaltaa.

Samalla tiedän myös että veljelleni on enemmän sisua ja voimaa puolustaa itseään kuin mulla itseäni, ja se osin johtuu jo ihan luonteestakin eikä vaan sukupuolesta.

Kuten sanoin, mun ei ole omakohtaisesti tarvinnu koskaan ajatella että läheinen miespuolinen ihminen olisi vaarassa mutta siskostani olen huolissani sillä hän on väkivaltaa kokenut ja siihen pystyn täysillä samaistumaan sillä olen myöskin nainen. Ja kuten sanoin, mä en tappamista hyväksy teki sen sit nainen tai mies.

[QUOTE="Joo";22217412]Etsi mulle tilasto jossa todetaan keskiverto suomalaisen miehen olevan vastaavaa naista väkivaltaisempi. Voin odottaa.
?[/QUOTE]
Ihan katsomalla tilastoja, niin väkivalta kuin henkirikos. 7% Suomen vangeista on naisia.

[QUOTE="vieras";22217392]"Ja miestä ei voi mielestäni raiskata"

Ahaa, miten ihmeessä miehet sitten raiskaa toisia miehiä? Ja mitä se on, kun nainen tunkee jotain miehen peräaukkoon? Jos se ei kerran ole raiskaus. Entä, jos mies on sammunut tai nukkuu ja nainen tunkeutuu häneen (miehellä voi esim. nukkuessaan seisoa)? Tämä ei ole mikään mielipideasia.[/QUOTE]

No ensinnäkin nyt puhuttiin miehistä ja naisista, joten toi mies raiskaa miehen ei sinänsä tähän kuulu. Peräaukkoon tunkemisesta en osaa sanoa, en ajatellut sitä ja kuitenkin ainoa osa itsestään minkä nainen voi tunkea peräaukkoon on sormi tai varvas mikä ei ole mitään verrattuna miehen elimeen. Okei ehkä toi oli utopiaa, mut riippuu siitä miten raiskauksen määrittelee. Onko se elimen työntäminen elimeen vai esineet myöskin... Itse en ole tuota koskaan määritellyt sillä tuo on aihe mitä en todellakaan halua ajatella.

Ja jos miehellä seisoo kun se nukkuu, niin miten nainen tunkeutuu häneen.. Penis on kuitenkin uloke, ei siihen voi tunkeutua eikä se tee miehelle kipeetä niinkuin naiseen tunkeutuminen tekee naiselle. Se on seksuaalista hyväksikäyttöä, raiskaus on seksuaalista väkivaltaa jossa satuttaa toista.

Ja lisätäkseni, niin en hyväksy seksuaalista hyväksikäyttöä eli nainen ei saa kayttää miehen yöllistä seisokkai hyväksi. Että turha alkaa väittämään että hyväksyisin sen, sillä en hyväksy.

[QUOTE="Juu";22217486]Edustaako ne 7 % Suomen keskivertonaisia? Edustaako vangit yleensäkin susta hyvin keskivertonaisia tai miehiä?

Ehkä naiset tekeekin vähemmän talousrikoksia ja keskittyy hakkaamiseen?[/QUOTE]

Jos aihe on väkivaltaiset ihmiset ja rikolliset niin kyllä vangit edustavat juurikin heitä.

[QUOTE="Joo";22217429]Niin, ryntäs paljun viereen kun se äijä oli istumassa, työns pään veden alle ja piti väkisin siellä, kun oli vihanen sille. Sit heitti maissilla takaraivoon sitä. Niko lens ulos kun heitti viinilasin eikä reppana es osunu.

Jos mies tekis ton niin siellä ois ollu turvamiehet alta kahen sekunnin. Nyt kutsuttiin mimmi päiväkirjahuoneeseen ja sanottiin että "ota vähän rauhallisemmin".[/QUOTE]

Siis sehän tönäs petriä, ei missään vaiheessa pitänyt petrin päätä veden alla väkisin. Maissin heitti joo, joka o väkivaltaa ja olis kuulunu saada pahemman rangaistuksen. Niko hetti viinilasin maahan ja se potkittuun ulos, maissi osu päähän joten oli enemmän väkivaltaa. Joten olen samaa mieltä että ulos olis kuulunu, mut ei se sen päätä veden alla pitäny.

Siis sehän tönäs petriä, ei missään vaiheessa pitänyt petrin päätä veden alla väkisin. Maissin heitti joo, joka o väkivaltaa ja olis kuulunu saada pahemman rangaistuksen. Niko hetti viinilasin maahan ja se potkittuun ulos, maissi osu päähän joten oli enemmän väkivaltaa. Joten olen samaa mieltä että ulos olis kuulunu, mut ei se sen päätä veden alla pitäny.

No tasan piti, ja pitkän aikaa. Kaipa se videolla jostain päin nettiä löytyy?

[QUOTE="vieras";22217143]Esimerkkejä:

-Jos mies lyö vaimoaan niin palsta huutaa: jätä se sika. Jos taas nainen lyö miestään niin se on vaan huvittavaa tai sille täytyy olla jokin hyvä syy. [/quote]

En ole huomannut tätä. Kyllä on naisenkin lyöminen tuomittu. Se, että on olemassa muutamia ääliöitä naisia ja miehiäkin, joiden mielestä naiselta turpiin saaminen on vaan jotenkin hauskaa, ei todellakaan tarkoita että asialla olisi yleinen hyväksyntä.

[QUOTE="vieras";22217143]-Jos mies tappaa vaimonsa niin se on sairas hullu, joka kuuluu vankilaan loppuelämäksi. Jos taas nainen tappaa miehensä niin se on aina itsepuolustusta tai jollain kierolla tavalla miehen syy (mies on automaattisesti alkoholisti, narsisti ja/tai väkivaltainen).
[/quote]
Suurimmassa osassa tapauksista, joissa nainen on puolisonsa tappanut, on taustalla todistettavasti ollut henkistä ja/tai fyysistä väkivaltaa myös miehen puolelta. Kyse ei ole automatiasta, mutta selkeästä enemmistöstä. En ole huomannut että naisten murhia tai tappoja mitenkään hyväksytään jos taustalla ei ole tällaista.

[QUOTE="vieras";22217143]-Jos mies lyö lastaan niin naista kannustetaan täällä eroamaan ja miehelle valvotut tapaamiset. Jos taas nainen lyö niin ei saa lyödä lyötyä ja kaikillehan voi niin sattua ja tätä naista lohdutetaan.[/quote]
Lasten pahoinpitelyä ei taaskaan juurikaan kukaan hyväksy. Joskus on lohdutettu kun äiti on vahingossa läppäissyt tai tukistanut tms. ja on kovasti asiaa katunut. Silloinkin on yleensä painotettu sitä, että mene ja hae apua, ettei toistu. Ikinä en ole nähnyt että varsinaista lapsen pahoinpitelyä olisi sallittu yhdellekään naiselle. Miesten suhtautumisesta lapsiin saatetaan joskus nipottaa liikaa, mutta "jätä se sika" lähtee yleensä liikkeelle jo vaikka pierusta, en ottaisi sitä niin vakavasti.

[QUOTE="vieras";22217143]-Jos mies tappaa lapsensa niin se kuspää sadisti elinkautiseen, mutta jos äiti tappaa lapsensa niin se on vaan surullista ja tätä äitiä halutaan ymmärtää ja ollaan niin myötätuntoisia, kun äidillä on varmasti ollut raskasta lapsen kanssa (eikö isällä voi olla?) ja terve äiti ei satuta lastaan (satuttaako terve mies?).[/quote]
Äidin suorittama vastasyntyneen murha on vanha ilmiö, niitä on sattunut iät ja ajat kun äiti epätoivoissaan, hormoonien ja mielenterveysongelmien ja mahdollisesti ympäristön painostuksen vuoksi napsahtaa. Kukaan ei ole edelleenkään hyväksynyt tekoja, eikä päätä taputellut, on vaan koitettu olla vähän maltillisempia lynkkaysmielialojen kanssa, kun ei tapausten faktoja tiedetä. Jos ihan oikeasti ei erota synnytyksen jälkeistä psykoosia siitä, että joku mies vaan ottaa lapsensa hengiltä, on mielestäni omassa päättelykyvyssä vähän jotain vikaa.

[QUOTE="vieras";22217143]-Jos mies raiskaa naisen niin raiskaajalta pitäisi ottaa munat pois ja kiduttaa kaikin tavoin, mutta naisen ei uskota voivan raiskata miestä ja jos niin tapahtuu niin koko ajatukselle vaan nauretaan.[/quote]
Jos mies raiskaa naisen niin saisi kyllä puolestani ottaakin munat pois. Seksuaalirikokset ovat suunniteltuja, sairaita ja seksuaalirikolliset kaikista todennäköisimpiä rikoksenuusijoita. On hyvin surullista, että jotkut ihmiset nauravat miehille, jotka ovat raiskauksien uhreja. Raiskauksista suurin osa kuitenkin suorittaa miehet, eikä nyt voida puhua mistään pienestä enemmistöstä. Tietenkään se ei tee naisten raiskauksia yhtään sen sallitummaksi, mutta on ymmärrettävää, että jotkut eivät osaa suhtautua niihin oikein. Uhrille nauraminen on kuitenkin aina mautonta ja kamalaa, mutta sitä usein tekevät juuri miehet, purevat omaa nilkkaansa näin.

[QUOTE="vieras";22217143]Mikä ihmisiä vaivaa? Miksi näin?! :o[/QUOTE]
Esimerkkisi ovat mielestäni aika huonoja. Se on totta, että naisen tekemästä väkivallasta vaietaan useasti, mutta sinun esimerkkisi ovat liioiteltuja ja jopa valheellisia. Naisen väkivallalla ei ole mitään yleistä hyväksyntää eikä naista aina pidetä automaattisesti uhrina. Mutta vanhat asenteet ja miesten keskimääräinen fyysinen ylivoima aiheuttavat sitä, että naista uhrina on helpompi uskoa. Samalla tavoin jotkut tahot ajavat epäreilusti naisen asemaa samalla tallaten miehiä. On ihmisiä, jotka kuvittelevat, että myöntämällä naisten osuuden väkivallasta jotenkin pyyhimme pois naisten kokeman väkivallan vakavuuden.

On ihan luonteista ihmisille, että mitä avuttomammalle tekee väkivaltaa, sitä iljettävämmältä se tuntuu, esimerkiksi juuri vauvoihin kohdistuva väkivalta. Siksi se usein fyysisesti vahvempi mies nähdään joskus pahempana, koska hänellä on selkeämpi ylivoima.

Minä tiedän, että miehet ovat väkivaltaisempia kuin naiset. Se ei tarkoita, että mielestäni kaikki miehet olisivat väkivaltaisia tai että väkivaltaisten naisten teot olisivat oikeutettuja. Minusta on suorastaan surullista, miten ihmiset vääntävät faktoja ja tulkitsevat omiaan ihan miten sattuu.

Yhteistyössä