MIksi mies on heti paskiainen ja ikävä ihminen, jos ei huoli läskiä naista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marengi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan reilua... En itse ainakaan huolisi huonosti koulutettua miestä. Jos toinen ei osaisi puhua sivistyneesti ja keskustella monista asioista, olisi meikäläisen syttyminen heikkoa. Luottotiedoton,epäsiisti, varaton ja epärehellinen luuseri ei myöskään innostaisi, lähinnä inhottaisi.

[QUOTE="mies";27242384]Monissa esim. ulkomaisissa perheissä naiset panostavat kauneuteen perherumbassakin, joten mahdotonta se ei ole jos halua on. Ei ole kyse siitä, etteikö rakkaus ulottuisi koko ihmiseen. On kyse siitä, haluaako arkeensa ja miehelleen kauneuden kokemuksia ja sulostuttaa harmautta ja kiirettä sillä tavoin. Rakkaus on toisen palvelemista. Pidän sitä hyvin kauniina.

Tulen itse hyvästä kodista jossa äidilläni oli tapana näyttää kauniilta ja nuorekkaalta samalla kuin huolehti lapsista valtavasti.[/QUOTE]

Samaa mieltä olen siinä, että on mukava näyttää hyvältä myös toisen silmissä. Tarkoitankin tekstilläni sitä, että on myös ihana huomata että jos joskus ei niin ihanalta näytäkään, niin ei se toinen silti siitä viereltä katoa :) Ja kyllä minä ylipainosta huolimatta huolehdin itsestäni, meikkaan, pukeudun nätisti jne, en minä vain makaa verkkareissa sohvalla :D

[QUOTE="vieras";27242292]Voi siinä mielessä verrata, että ulkonäkö muuttuu ja siinähän sen sitten näkee, pysyykö rakas rinnalla. Itselläni tuli raskauden myötä 30+ kiloa, joista 15 jäi jo ennestään ylipainoiseen kehooni (tosin ylipainoa oli vain vajaat 10kg kun alettiin seurustella). Tuossahan tuo mies vain vielä nököttää, nyt odottelen toista lasta ja painoa edelleen rutkasti yli normaalin. Tämän raskauden jälkeen tosin tarkoitus laihduttaa (ITSENI TÄHDEN). Mukava silti huomata, ettei mies hievahtanutkaan viereltä, vaikka ulkonäkö on kaukana siitä, mitä oli silloin kun tavattiin. Tietää senkin, ettei tule jättämään myöskään iän ruotiessa ulkonäköäni. :)[/QUOTE]

Ja taas meni ohi, että hujahti. Kun se ylipaino ei ole verrattavissa ikääntymiseen millään tavalla, eivät ole yhteismitallisia. Lue uudestaan edellinen teksti ajatuksella, niin tajuat.

no, laitan kukkahatun nyt syvälle päähäni ennen seuraavaa kommentointiani,joka kuuluu näin :

mun mielestä on jonkinkaltaista henkistä kypsymättömyyttä, jos muka oikeesti syy siihen,että ei natsaa, johtuu jostakin pinnallisesta ja ulkoisesta - esim.tennissukista tai aknesta. kun en oikein usko noihin. jos niitä tennissukkia ei olis ollut - olisko tyyppi sit ollut muka ihana ja in ? en usko.
uskon et ei vaan ollut sitä jotain et olis natsannut kemiat yhteen. itselleenhän ja kavereitaan viihdyttäkseenhän ,voi sitten keksiä jos jonkinlaisia "hauskoja" vajeita tyypistä ( "no,daa,sillä oli niin kaamee suihkuverho,et come on.." jne ). mut se on jo erijuttu.mun mielestä.

Mä taas uskon, että jos toisella on esim. ylipainoa ihan liikaa, niin se todellakin voi olla ainoa syy, jos muu natsaa. Tennissukat tuskin, mutta en epäile etteikö juuri esim. rumuus tai ylipaino voisi olla.

Minusta siinä ei ole mitään pinnallista, ja hyvin tavallistakin tuollainen ulkonäkösyistä torjuminen on.

Mulla on eräs kaveri, joka on todella viehättävä persoona, tutustuu ihmisiin helposti ja on monilta osin "täydellinen nainen". Mutta hän on, noh, ruma ja melko paljon ylipainoinen. Hänellä on monia miehiä läheisinä ystävinä, mutta kukaan ei ole ollut kiinnostunut romanttisessa mielessä. Mä voin melkein 100% varmuudella sanoa, että tilanne olisi aivan toinen, jos hän olisi kaunis ja normaalivartaloinen.

[QUOTE="nainen";27241223]Sama pätee kyllä tietynlaisiin miehiinkin. Jotkut hakevat jatkuvasti aivan oman tason yläpuolella olevia naisia kuvitellen, että itse ovat jotenkin erityisiä.[/QUOTE]

Hah! Mikä on "oma taso". Älykkyys? Komeus? Rikkaus? Akateeminen?

Mua aina vain hämmästyttää että ihmissuhteille määritellään millainen on sopivaa. Tunnen talonmiehen joka on naimisissa erään ison firman johtajan kanssa, joka on muuten aika näyttävä nainen. Onko se edes sopivaa?

[QUOTE="mies";27242384]Monissa esim. ulkomaisissa perheissä naiset panostavat kauneuteen perherumbassakin, joten mahdotonta se ei ole jos halua on. Ei ole kyse siitä, etteikö rakkaus ulottuisi koko ihmiseen. On kyse siitä, haluaako arkeensa ja miehelleen kauneuden kokemuksia ja sulostuttaa harmautta ja kiirettä sillä tavoin. Rakkaus on toisen palvelemista. Pidän sitä hyvin kauniina.

Tulen itse hyvästä kodista jossa äidilläni oli tapana näyttää kauniilta ja nuorekkaalta samalla kuin huolehti lapsista valtavasti.[/QUOTE]

Varmaan sinäkin sitten käytät joka aamu ja päivä aikaa itsesi laittamiseen? Vaatteesi, hiuksesi, kynsien pituutesi ja kaikki muu olemuksessasi vastaa naisesi makua, ei sinun. Vaikka sinulla olisi kuinka paljon muuta, tärkeämpää tekemistä, käytät aikaa naisesi arjen sulostuttamiseen ja hänen palvelemiseensa.

Kas kun yleensä miehet vaativat näitä asioita naisilta, mutta auta armias jos itse pitäisi tehdä jotain sen eteen että olisi edelleen viehättävä naisen silmissä. Ei mies, ei ikinä, ei miehen tarvitse olla nätti. Kaljamaha risupartakin vaatii yleensä naiseltaan naiseltaan hoikkaa vartaloa ja meikattuja kasvoja, mutta omaa mahakumpua ja naaman risukkoa ei saa edes arvostella.

Hah! Mikä on "oma taso". Älykkyys? Komeus? Rikkaus? Akateeminen?

Mua aina vain hämmästyttää että ihmissuhteille määritellään millainen on sopivaa. Tunnen talonmiehen joka on naimisissa erään ison firman johtajan kanssa, joka on muuten aika näyttävä nainen. Onko se edes sopivaa?

Mutta noin se vaan keskimäärin menee elämässä. Raadollisen kuuloista, mutta totta. Poikkeuksia toki on, kun puhutaan keskiarvoista. Sä että sä tunnet jonkun yksittäistapauksen, ei valitettavastu kumoa mitään.

Onhan tuosta aiheesta tehty monia, monia sosiologisia tutkimuksia ja jokainen voi varmasti elämässään sen ihan empiirisestikin havaita; ihmiset hakeutuvat tasoistensa seuraan ja pariutuvat heidän kanssaan.

Ja kyllä, se taso muodostuu mm. juurikin mainitsemistasi asioista, kuten älykkyydestä, ulkonäöstä, koulutuksesta, ylipäänsä sosioekonomisesta asemasta.

Se on sitten taas ihan eri asia, että mikä on sopivaa. Sä ehkä vähän sotkit nyt asioita keskenään?

Miespuoliselle ystävälleni kävi juuri näin. Hän on oikein ihana ja sydämellinen mies, kohtelias ja fiksu. Eräs puolituttu nainen taannoin lähestyi ystävääni iskemisen merkeissä, tuntevat tosin jo ennestään. Ystäväni ei kuitenkaan tälle naiselle lämmennyt ja antoi kohteliaat pakit.

Myöhemmin kun sitten kyselin asiasta, kun tulevat kuitenkin oikein hyvin juttuun ja viihtyvät toistensa seurassa, niin ystäväni sanoi suoraan, että ei voi kuvitella tätä naista romanttisessa mielessä, koska hän on niin lihava. Hän ei vaan sen takia viehäty naisesta eikä pysty ajattelemaan häntä kiinnostavana, hieman jopa ällöttää. Jos olisi hoikemmassa kunnossa, niin tilanne olisi varmaan toinen. Pitää persoonana naisesta kyllä.

Yhteinen ystävämme ei tätä ymmärtänyt ja haukkui tämän miespuolisen ystävämme kusipääksi ja idiootiksi. Fakta kuitenkin on, että yhtä moni nainen ei huoli läskiä miestä ja se on ihan ok.

Ehkä olis ollut fiksua antaa vain pakit, eikä perustella noin tarkasti ;)

[QUOTE="hohhoijaa";27244662]Ja taas meni ohi, että hujahti. Kun se ylipaino ei ole verrattavissa ikääntymiseen millään tavalla, eivät ole yhteismitallisia. Lue uudestaan edellinen teksti ajatuksella, niin tajuat.[/QUOTE]

No onhan se verrattavissa, ihan täysin! Ulkonäköhän se siinäkin muuttuu eikä suinkaan parempaa, kun ikää tulee lisää. Sehän se pointti on, että kestääkö se suhde, vaikka ulkonäkö muuttuu.

[QUOTE="vieras";27244888]No onhan se verrattavissa, ihan täysin! Ulkonäköhän se siinäkin muuttuu eikä suinkaan parempaa, kun ikää tulee lisää. Sehän se pointti on, että kestääkö se suhde, vaikka ulkonäkö muuttuu.[/QUOTE]

Joo, ulkonäkö muuttuu. Mutta edelleen, vanheneminen on väistämätöntä, lihominen ei. Jokainen vanhenee, mutta ei välttämättä liho. Ymmärrätkö? Ei ole verrattavissa olevia asioita. Ottamatta nyt kantaa suhteen kestämiseen millään tavalla.

Ja jos parinvalintaa ajatellaan, niin pidän ihan normaalina syynä olla kiinnostumatta ihmisestä, jos hän on lihava. Olisi taas varsin outo syy olla kiinnostumatta, koska hän vanhenee kuitenkin jossain vaiheessa.

Onhan noilla asioilla nyt ihan selkeä ero. Lihominen on periaatteessa looginen ja oikea syy hylkäämiselle, vanheneminen ei, koska sille ei voi mitään.

[QUOTE="vieras";27244888]No onhan se verrattavissa, ihan täysin! Ulkonäköhän se siinäkin muuttuu eikä suinkaan parempaa, kun ikää tulee lisää. Sehän se pointti on, että kestääkö se suhde, vaikka ulkonäkö muuttuu.[/QUOTE]

Nii mutta ikääntymiselle ei voi itse nmitään, sille läskille voi. Aika vissi ero.

[QUOTE="...";27244882]Ehkä olis ollut fiksua antaa vain pakit, eikä perustella noin tarkasti ;)[/QUOTE]
Mâ luulen, ettei fiksu ihminen muutenkaan kommentoi jotain ulkonäköseikkoja pakkien syyksi, kun voi diplomaattisesti sanoa, ettei vaan synkannut, ei ole mun typpiäni.

Tuskin ap tykkäisi, jos joku mies antaisi pakit sen perusteella, että sulla on niin pirun ruma nenä tai että olet niin yksinkertainen ja tyhmä, että ei sellaista jaksa kuunnella. Henkilökohtaisuuksiin menevät syyt yksinkertaisesti ei ole sellaisia, joita sanotaan ääneen. Sellaisesta ei kukaan tykkää ja on tosi paskiainen ja ikävä se ihminen, joka tuollaista laukoo kenellekään.

[QUOTE="vieras";27245013]Mâ luulen, ettei fiksu ihminen muutenkaan kommentoi jotain ulkonäköseikkoja pakkien syyksi, kun voi diplomaattisesti sanoa, ettei vaan synkannut, ei ole mun typpiäni.

Tuskin ap tykkäisi, jos joku mies antaisi pakit sen perusteella, että sulla on niin pirun ruma nenä tai että olet niin yksinkertainen ja tyhmä, että ei sellaista jaksa kuunnella. Henkilökohtaisuuksiin menevät syyt yksinkertaisesti ei ole sellaisia, joita sanotaan ääneen. Sellaisesta ei kukaan tykkää ja on tosi paskiainen ja ikävä se ihminen, joka tuollaista laukoo kenellekään.[/QUOTE]

Kuka tässä nyt on laukonut pakit saaneelle yhtään mitään? Ystävien keskenhän tuosta oli puhuttu jälkeen päin. Niin kuin monesti tulee tehtyä.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Alkuperäinen kirjoittaja mies isä ja poika;27244704:
Aika idiootti täytyy olla, että vaikka noin ajattelisikin niin sanoisi sen ääneen. Varmasti sille naiselle parempi ilman tuota!
Miksei ystävien kesken voi olla rehellinen?

Pitääkö teeskennellä jotain Hyvää Pyhää Ihmistä, ja sanoa ympäripyöreää diipadaapaa siitä, että "elämäntilanteeni ei nyt ollut sovelias parisuhteelle", sen sijaan että sanoisi ystävälleen suoraan että "se nainen oli muuten jees, mutta liian lihava, en vaan pystynyt aloittamaan suhdetta hänen kanssaan"?

[QUOTE="vieras";27245013]Mâ luulen, ettei fiksu ihminen muutenkaan kommentoi jotain ulkonäköseikkoja pakkien syyksi, kun voi diplomaattisesti sanoa, ettei vaan synkannut, ei ole mun typpiäni.

Tuskin ap tykkäisi, jos joku mies antaisi pakit sen perusteella, että sulla on niin pirun ruma nenä tai että olet niin yksinkertainen ja tyhmä, että ei sellaista jaksa kuunnella. Henkilökohtaisuuksiin menevät syyt yksinkertaisesti ei ole sellaisia, joita sanotaan ääneen. Sellaisesta ei kukaan tykkää ja on tosi paskiainen ja ikävä se ihminen, joka tuollaista laukoo kenellekään.[/QUOTE]

Jaa. minusta on aika yleistä, että hyvien ystävien kesken asioita ruoditaan aika suoraan. En näkisi millään tavalla tavattomana tai outona, että tuollainen asiakin tulee sanottua ystävälle suoraan. Aik harva nyt lähtee ystävälleen mitään ympäripyöreää selittelemään.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Mun mielestäni suoraan voi ruotia, mutta ei silloin, jos joukossa on joku, jolle se voi olla arka paikka. Oliko tää nainen, joka kilahti miehen sanomisista ylipainoinen? Tai tosi hyvä ystävä se pakit saaneen naisen kanssa? Silloin voi tulla tuollainen reaktio. Ja jotku (esim. minä) ei tykkää lainkaan siitä, että ihmisiä arvostellaan ulkonäon perusteella. Mun mielestäni se on rumaa. Mä en tykkää yleensäkään ihmisistä, jotka haukkuu toista läskiksi, koukkunokaksi, hevosennaamaksi tai väkäleuaksi. Jokaisesta löytää taatusti jotain rumaa sanottavaa ulkonäköön liittyen, jos sille tielle lähtee.

Enkä mä nyt oikein käsitä... Jos sillä miehellä on oikeus olla omaa mieltään ja sanoa sen mielipiteensä ääneen, niin miksi tää nainen ei saa sanoa omaa mielipidettään? Jospa sillä naisella oksettaa miehet, jotka pinnallisten seikkojen perusteella rankkaa naisia :).

Mun mielestäni mies sanoi rumasti, enkä mä tuollaista miestä pitäisi kovin fiksuna ja hyväkäytöksisenä. Pitäisin pinnallisena ja huonokäytöksisenä. Enkä mä ole edes ylipainoinen, että tuo sen takia kuulostaisi rumalta.

[QUOTE="vieras";27245689]

Enkä mä nyt oikein käsitä... Jos sillä miehellä on oikeus olla omaa mieltään ja sanoa sen mielipiteensä ääneen, niin miksi tää nainen ei saa sanoa omaa mielipidettään? Jospa sillä naisella oksettaa miehet, jotka pinnallisten seikkojen perusteella rankkaa naisia :).

Mun mielestäni mies sanoi rumasti, enkä mä tuollaista miestä pitäisi kovin fiksuna ja hyväkäytöksisenä. Pitäisin pinnallisena ja huonokäytöksisenä. Enkä mä ole edes ylipainoinen, että tuo sen takia kuulostaisi rumalta.[/QUOTE]

No sä et sitten käsitä. Mä taas käsitän varsin hyvin, että jos ulkonäkö ei miellytä, niin silloin ei välttämättä voi kiinnostua, ihan normaalia parinvalintaa. Näin tekee suurin osa ihmisistä, usko tai älä.

On aivan täyttä paskaa jauhaa, että vain sisäisellä kauneudella on merkitystä, tai arvostella ihmistä sen perusteella, että hän haluaa silmää miellyttävän kumppanin. Enkä tarkoita, että se miellyttävyys tarkoittaisi sitä, että pitää näyttää missiltä tai misteriltä, mutta jos toisessa on jotain epäviehättävää ihan liikaa (kuten läskiä tai rumia kasvonpiirteitä), niin se vaan laittaa rajoittimet valitettavasti päälle. Sitä voi olla jonkin verran, mutta liika on liikaa.

Sä et voi myöskään tietää, miten se mies on asian ilmaissut, vai olitko paikalla? Palstallahan oletus tietysti on, että tottakai se sika on sanonut sen törkeästi arvostellen;)

Onhan sillä naisellakin oikeus sanoa mielipiteensä, mutta minusta on naurettavaa lapsellisen feministin vaahtoamista vihastua tuollaisesta asiasta. Antaa jokaisen tehdä, kuten parhaaksi näkee.

No sä et sitten käsitä. Mä taas käsitän varsin hyvin, että jos ulkonäkö ei miellytä, niin silloin ei välttämättä voi kiinnostua, ihan normaalia parinvalintaa. Näin tekee suurin osa ihmisistä, usko tai älä.

On aivan täyttä paskaa jauhaa, että vain sisäisellä kauneudella on merkitystä, tai arvostella ihmistä sen perusteella, että hän haluaa silmää miellyttävän kumppanin. Enkä tarkoita, että se miellyttävyys tarkoittaisi sitä, että pitää näyttää missiltä tai misteriltä, mutta jos toisessa on jotain epäviehättävää ihan liikaa (kuten läskiä tai rumia kasvonpiirteitä), niin se vaan laittaa rajoittimet valitettavasti päälle. Sitä voi olla jonkin verran, mutta liika on liikaa.

Sä et voi myöskään tietää, miten se mies on asian ilmaissut, vai olitko paikalla? Palstallahan oletus tietysti on, että tottakai se sika on sanonut sen törkeästi arvostellen;)

Onhan sillä naisellakin oikeus sanoa mielipiteensä, mutta minusta on naurettavaa lapsellisen feministin vaahtoamista vihastua tuollaisesta asiasta. Antaa jokaisen tehdä, kuten parhaaksi näkee.

Juu. Totta kai ulkonäköseikat vaikuttavat, eihän sitä ole kukaan sanonut niin, etteivät vaikuttaisi, mutta asiat voi esittää monella tavalla. Ap:n viestistä saa kyllä käsityksen, että mies on sanonut aikasen rumasti. Onneksi ei kuitenkaan sille naiselle itselleen. Toki tuo ilmaisun rumuus voi olla ap:n oma ruma tapa ja mies on ilmaissut sen diplomaattisemmin.

Mikä siinä on parempaa, että haukkuu toista ulkonäön perusteella, kuin että se nainen haukkuu sitä miestä sen miehen mielipiteen perusteella? Sä olet pihalla, jos sä tuomitset toisen ja hyväksyt toisen. Mun mielestäni molemmilla on oikeus siihen mielipiteeseensä ja sanomisiinsa tai sitten ei kummallakaan eli molemmat tekee väärin. Miksi sitä naista saa haukkua, mutta miestä ei? Se mulla ihmetyttää. Sinäkin sitä jatkat eli tuomitset naisen "lapselliseksi feministi vaahtoajaksi". Miksi?

Mutta tietty osa miestä on kapeakatseisia ja hyväksyvät vain ne, jotka ajattelevat ja toimivat samoin, kuin itse.

Kyllähän se ulkonäkö yleensä viestii myös ihmisen sisintä. Ei niitä minusta voi pitää aivan erillisinä asioina. Esim. liikalihavuus (kun ei johdu sairaudesta) kertoo minusta että ihmisellä on jotain ongelmia esim. tunne-elämän aliueella, masennusta tms. Ihan kun katsoo nuita painonpudotusohjelmiakin niin jossain vaiheessahan ne pudottajat yleensä tajuaa, että ne esim. pakenee jotain elämänsä murheita yms ja siksi ovat syöneet itsensä sellaisiksi.
Mutta joo, jokainen ihminen on arvokas ja tärkeä, enkä tykkää että jos on ylipainoa niin nimitellään läskiksi.

Ei mitään muuta ongelmaa kuin se miten asian esittää. Käytöstapoja pitää olla vaikka ei pitäisikään lihavista naisista.

Mikä se oikea tapa sitten ois ollut kertoa mikä mätti? Valehtelu? "Oikein kiva ja hyvännäköinen nainen, mutta... ei oikein kemiat kohdannut".

Itse ehkä pyörin sit tosi kylmien ja epäkohteliaiden ihmisten kanssa, mutta aivan varmasti sekä miehet että naiset uskaltavat ihan suoraan sanoa miksi eivät viehäty tietynlaisista naisista.
Sitä vastoin minusta on vähän tahditonta alkaa utelemaan ihmisiltä miksi he EIVÄT kiinnostu tuosta tai tuosta ihmisestä...

BTW, onkohan tää ap:n nokkiinsa ottanut ystävä kans lihava?

Yhteistyössä