Miksi mies ei tee mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nysvö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nysvö?

Vieras
Ollaan oltu yhdessä kohta 10v, ja tämä tilanne on nyt ruvennut käymään aina vaan pahemmaksi. Meillä on runsaan vuoden ikäinen taapero, toinen tulossa syksyllä. Yhtäkkiä tajusin että mies ei tee yhtään mitään. Minä hoidan lapsen ruokailut, vaipanvaihdot, yöheräämiset, minä siivoan, laitan ruuat yms. Mies vetoaa siihen ettei osaa, kun esim pesukone on uusi etc... Juu, onhan se, mutta opinhan minäkin sitä käyttämään...!!!

Miehen äiti on aina tehnyt lastensa puolesta kaikki, miehen kaksi veljeä, 25v ja 18v asuvat edelleen kotona, no, minnekäs sitä lähtisi kun ruuat, kaljat ja tupakat kannetaan sohvalle nenän eteen eikä tartte vuokraa maksaa. Ärsyttää että mieheni kuvittelee, että olen jotenkin äidin jatke, itse huitelee ties missä mutta kyllä äitee hoitaa kodin... Nyt kun jotenkin koin tämän valaistumisen, taitaa edessä olla rakentava keskustelu...

Onko kohtalotovereita? Miten tuolle saa selitettyä etten ole hänen äitinsä, että kohta täällä on kaksi lasta, joista tosiaan olen vastuussa, toisin kuin hänestä. Uskokaa tai älkää, mies ei ole tälle esikoiselle _koskaan_ vaihtanut vaippaa, saati kylvettänyt.

Alkoi oikeasti nousta höyry päästä kun rupesin ajattelemaan asiaa. Nytkin lähti lenkille, sanoi vaan että teepäs ruoka valmiiksi ja siivoa sillä välin. Arvatkaa vaan teenkö niin.

ai, ja mies on kaiken lisäksi kotona kaiken päivää, eli ei voi vedota työhönsä tai ylitöihin tai mihinkään sellaiseen.....

Kysy siltä mieheltä, että imuroisko se, vai täyttäiskö tiskikoneen. Tai jotkin muut vaihtoehdot, joista se voi itse valita, mutta että valinta ei ole tekemättä jättäminen. Ja sitten kysyt vielä, että teetkö sen nyt vai heti ;)

Oikeastihan teillä on keskustelun paikka. Perhe on yhteinen perheyritys, jonka ylläpitoon on molemmilla vanhemmilla velvollisuus - ja oikeus.

:o Miksi vitussa olet alkanut tehdä lapsia tuollaisen vätyksen kanssa? No tehtyä ei saa tekemättömäksi ja nyt käyt ensi töiksesi vetämässä anoppia turpaan ja aloitat miehen koulutuksen. Kauheaa jos lapsenne oppivat tuollaisen miehen käytösmallin.

Hyvinkin pitkälle kuulostaa samalle...Meillä vaan mies käy töissä ja minä olen kotiäiti. Tuntuu että koska hän käy töissä niin ei tarvii tehdä kotona sit mitään??? Omiin harrastuksiin kyllä menee 7-8 tuntia viikossa aikaa!!! Mulla omaa aikaa ilman lasta n.1-2 tuntia viikossa!!!! Nytkin koitin ehdottaa et tehtäis jotain koko perheen voimin, lähdettäis jonnekin tms. niin eikö tuo sanonu lähtevänsä treeneihin keskellä päivää pariks tunniks! Tulee tosi paha mieli kun toinen ei halua viettää aikaa yhdessä vaan keksii itselleen vaan ohjelmaa...
Minä siivoan, pyykkään (niitä likaisia treenivaatteita riittää!!!) ja hoidan lapsen käytännössä yksin =( Ihan tosissaan alkaa painaa mieltä.

Tota jos olet halunnut tilanteeseen muutoksen ehkä olis kannattanut tehdä asialle jotain jo suhteen alusta alkaen.
Eihän tuollaisen mallin saanut välttämäti huomaa edes asiassa olevan vikaa.
Oletko edes miehelles puhunut asiasta?
Väännä rautalangasta,jos ei puhetta ymmärrä.Tilanteen olet kyllä aika pahaks päästänyt.
Toivottavasti saat asialle tehtyä vielä jotain.

Yhteistyössä