Miksi mies ei kehu ulkonäköäni, vaikka tietää miten tärkeää se on mulle. Tarkoittaako etten ole hänelle kaunis?

  • Viestiketjun aloittaja "Helli"
  • Ensimmäinen viesti
"Helli"
Mä mulla on syömishäiriötausta ja syömishäiriötä esiintyy edelleen satunnaisesti. Mieheni tietää tämän. Asiasta ei sen enempää puhuta, mutta olen kertonut tästä. Olen kertonut myös, että ulkonäkö on mulle välillä vähän pakkomielle ja mulle on tärkeää olla mieheni silmissä erityisen kaunis ja seksikäs. Tässä yhteydessä mies on sanonut että "no kyllä sä kaunis oo". Mä olen kertonut, että mulle on tärkeää kuulla aina välillä, että olen kaunis.
Mies ei kuitenkaan ikinä kehu mun ulkonäköäni millään tavalla, ellen ota asiaa jollain tapaa puheeksi ja epäsuorasti kysy asiaa.
Mä kyllä kehun miestäni paljonkin. En jaksa tällä asialla miestä kovin usein piinata tietenkään.
Jos nainen olisi oikeasti "tosi hot" niin luulisi, että mies nyt sanoisi sen ääneen? Olen siis päätellyt, että en vaan ole mikään kovin kaunis miehelleni. Mulle on tärkeää olla. En voi elää miehen kanssa, jolle en ole todella kaunis.
 
"Jaa"
Jos tapaisin naisen, jolle ulkonäkö on pakkomielle ja miehen tehtävä on sitten tätä pakkomiellettä pönkitellä ja ylläpitää kehuilla niin miettisin kaksi kertaa lähtisinkö suhteeseen.
Jos kuitenkin päättäisin suhteen aloittaa, en missään nimessä kuitenkaan ruokkisi oma-aloitteisesti pakkomiellettä.
 
muuan mies
Noin 98 % suomalaisista naisista ei ole "tosi hot", todella kaunis tai mitään vastaavaa edes alle parikymppisenä ja synnyttämättömänä, myöhemmistä ikävaiheista puhumattakaan. Mahdollisuudet sille, että olet oikeasti "tosi hot" ovat siis häviävän pienet. Sen sijaan mahdollisuudet sille, että mies pitää sinua kokonaisvaltaisesti maailman viehättävimpänä naisena ovat melkoisen hyvät. Tosin, jos kyseenalaistat hänen rakkautensa siten kuin annat ymmärtää, niin ei sillä ole mitään väliä miltä näytät koska mies ennenpitkää saa tarpeekseen.

Herää tosielämään. Voin kuvitella että aloittaja on yhtä heikkoitsetuntoinen, epävarma ja todellisuudesta vieraantunut kuin ex-vaimoni joka mittaa haluttavuutensa ja ihmisarvonsa facebook-tykkäysten määrällä.
 
dddd
Ei, vaan se tarkoittaa, ettei miehelle ole kehuminen tärkeää. En minäkään kehu miestäni, enkä odota hänen kehuvan minua. Muodostan ihan itse mielipiteeni itsestäni ja pidän huolta, että olen tyytyväinen itseeni. Muiden varaan en itsetuntoani laske.
 
samis
Mä oon hyvin paljon samanlainen, kuin ap kaikin puolin. Erona on vain se, että mä en kehu miehen ulkonäköä juurikaan koskaan. Oon kehunut ehkä kaks kertaa. Mun mielestä jotenkin itsekehuiset miehetkin on vastenmielisiä. Semmoiset jotka sanoo itsestään tyyliin katso mun kiinteitä perselihaksii, uuuh. Hyi! Tiedostan kyllä, että pitäisi kehua miehenkin ulkonäköä ehkä joskus enemmän. Tämä kehujen kalastelu johtuu huonosta itsetunnosta, joka johtuu paljon juuri syömishäiriöstä. Haluaa tuntea olevansa kelvollinen. Syömishäiriöisestä kun juuri tuntuu aina siltä, ettei ole tarpeeksi kaunis ja hoikka. Itsetunto on nollissa. Mun mies on sanonut, että ei halua kehua ulkonäköäni, jos kalastelen niitä kehuja. Hän sanoo mielummin oma-aloitteisesti. Tiedän kyllä, ettei tämä toimi, jos mies ei ymmärrä sitten kehua pyydöistä huolimatta useammin oma-aloitteisestikaan. Ehkä paras tapa on koittaa vain saada se oma itsetunto kuntoon ja sitten ei tunnu niin kelvottomalta.
 
"Tuomas"
Mun mielestä naiset ovat kauneimmillaan noin keskimäärin 30-40 ikävuoden välissä. Mä en osaa nähdä kovin nuoria naisia kauniina, enkä voi tälle mitään. Itse olen 29v.

Mutta jokainen nainen ansaitsee kuulla olevansa kaunis ja ymmärrän, että aloittaja kaipaa kehuja. Jos aloittaja on tehnyt selväksi, että haluaisi kuulla olevansa kaunis miehelleen, niin kyllä on tyhmä mies, jos ei sitä ymmärrä välillä sanoa kysymättä.
 
Tuo on jokseenkin totta, että nuorena harva nainen on tosi hot. Kaunein ei toki ole iästä kiinni. Mutta kauneus ja seksikkyys kasvaa suurimmalla osalla naisista, kun ikää tulee vähän lisää. Pairikymppisistä juuri kukaan ei ole mun makuuni noin fyysisesti, mutta samat naiset voivat kolmekymppisenä ollakin mun makuuni. Toisaalta kauneus alkaa taas pikkuhiljaa kadota, kun mennään yli neljänkympin.

Kyllä omaa naista pitää kahua kauniiksi!
 
6
Noin 98 % suomalaisista naisista ei ole "tosi hot", todella kaunis tai mitään vastaavaa edes alle parikymppisenä ja synnyttämättömänä, myöhemmistä ikävaiheista puhumattakaan. Mahdollisuudet sille, että olet oikeasti "tosi hot" ovat siis häviävän pienet. Sen sijaan mahdollisuudet sille, että mies pitää sinua kokonaisvaltaisesti maailman viehättävimpänä naisena ovat melkoisen hyvät. Tosin, jos kyseenalaistat hänen rakkautensa siten kuin annat ymmärtää, niin ei sillä ole mitään väliä miltä näytät koska mies ennenpitkää saa tarpeekseen.

Herää tosielämään. Voin kuvitella että aloittaja on yhtä heikkoitsetuntoinen, epävarma ja todellisuudesta vieraantunut kuin ex-vaimoni joka mittaa haluttavuutensa ja ihmisarvonsa facebook-tykkäysten määrällä.
Se että heikkotasoinen mies tai heikkotasoinen nainen vain tyytyy siihen mitä on saatavilla ei tarkoita että se kumppani on "maailman viehättävin nainen/mies". Avioeroprosentitkin puhuvat puolestaan.

Jokainen ottaa niin tasokkaan kumppanin kuin oma pärstä ja resurssit antavat myöten. Valtaosalla ihmisiä tämä tarkoittaa rumahkoa naista tai tynnyrivatsaista tavismiestä. Toki sitä kumppania kehutaan, kun pelätään että jäädään täysin ilman, ja täytyyhän sitä kulisseja pitää yllä.

Erittäin monet naiset ja miehet pettävät, ei kukaan oikeasti pidä lihavaa maatuskaa tai kaljamahaa 'maailman viehättävimpänä' vaikka olisi miten mielin kielin. On vain pakko ottaa sitä mitä on saatavilla.
 
"Tuomas"
Se että heikkotasoinen mies tai heikkotasoinen nainen vain tyytyy siihen mitä on saatavilla ei tarkoita että se kumppani on "maailman viehättävin nainen/mies". Avioeroprosentitkin puhuvat puolestaan.

Jokainen ottaa niin tasokkaan kumppanin kuin oma pärstä ja resurssit antavat myöten. Valtaosalla ihmisiä tämä tarkoittaa rumahkoa naista tai tynnyrivatsaista tavismiestä. Toki sitä kumppania kehutaan, kun pelätään että jäädään täysin ilman, ja täytyyhän sitä kulisseja pitää yllä.

Erittäin monet naiset ja miehet pettävät, ei kukaan oikeasti pidä lihavaa maatuskaa tai kaljamahaa 'maailman viehättävimpänä' vaikka olisi miten mielin kielin. On vain pakko ottaa sitä mitä on saatavilla.
Höpö höpö
 
Mies87
Se että heikkotasoinen mies tai heikkotasoinen nainen vain tyytyy siihen mitä on saatavilla ei tarkoita että se kumppani on "maailman viehättävin nainen/mies". Avioeroprosentitkin puhuvat puolestaan.

Jokainen ottaa niin tasokkaan kumppanin kuin oma pärstä ja resurssit antavat myöten. Valtaosalla ihmisiä tämä tarkoittaa rumahkoa naista tai tynnyrivatsaista tavismiestä. Toki sitä kumppania kehutaan, kun pelätään että jäädään täysin ilman, ja täytyyhän sitä kulisseja pitää yllä.

Erittäin monet naiset ja miehet pettävät, ei kukaan oikeasti pidä lihavaa maatuskaa tai kaljamahaa 'maailman viehättävimpänä' vaikka olisi miten mielin kielin. On vain pakko ottaa sitä mitä on saatavilla.
Ei kukaan ota puolisokseen jotain, jonka nyt sattui samaan. Kyllä pitää olla ensinnäkin luonne kohdillaan, että suurin osa meistä edes miettii avioliittoa ja yhteen muuttoa. Panoksi toki voi kelvata kuka vaan. Sen toisen ulkonäön on pakko miellyttää ainakin jossain määrin.
 
Supermodel
Se että heikkotasoinen mies tai heikkotasoinen nainen vain tyytyy siihen mitä on saatavilla ei tarkoita että se kumppani on "maailman viehättävin nainen/mies". Avioeroprosentitkin puhuvat puolestaan.

Jokainen ottaa niin tasokkaan kumppanin kuin oma pärstä ja resurssit antavat myöten. Valtaosalla ihmisiä tämä tarkoittaa rumahkoa naista tai tynnyrivatsaista tavismiestä. Toki sitä kumppania kehutaan, kun pelätään että jäädään täysin ilman, ja täytyyhän sitä kulisseja pitää yllä.

Erittäin monet naiset ja miehet pettävät, ei kukaan oikeasti pidä lihavaa maatuskaa tai kaljamahaa 'maailman viehättävimpänä' vaikka olisi miten mielin kielin. On vain pakko ottaa sitä mitä on saatavilla.
Niin totta. Jo se että nainen käy jossain vauvapalstoilla ja kaksplussassa päivittäin kertoo jo tuulipuvun kahinasta ja keskivartalolihavuudesta, ja naaman yleisestä rumuudesta. Miehestä se tekee lähinnä säälittävän friikin.

Olen itsekin kyllä nainen mutta objektiivisesti arvioituna kaunis, ja käyn täällä ehkä kerran kuussa nauramassa huvittaville viestiketjuille :) Vaikka silloin tällöin mukana onkin asiallisia ketjuja. On ihana lukea miten paska elämä rumilla melkein jatkuvasti on.
 
.....
Molemminpuoliset kehut parisuhteessa ovat kyllä mielestäni tärkeä asia, mutta jos ne kehut ovat toiselle osapuolelle pakkomielle niin silloin tietysti asia on eri. Pakkomielteitä ei pidä ruokkia, vaan niistä pitäisi juuri nimenomaan pyrkiä pääsemään eroon.
 
Karpaasi
Mä sanoisin näin, että jokainen suomalainen 22-42v on kaunis, jos a. Elintavat ovat edes sinnepäin b. BMI on yli 20 ja alle 31 c. Hiukset ovat pitkät tai puolipitkät D. Tykkää korostaa naisellisuuttaan esim. mekoilla ja koruilla e. Huolehtii hygieniastaan ja käyttää hajuvettä sopivasti
 
meriturso
Ei kukaan ota puolisokseen jotain, jonka nyt sattui samaan. Kyllä pitää olla ensinnäkin luonne kohdillaan, että suurin osa meistä edes miettii avioliittoa ja yhteen muuttoa. Panoksi toki voi kelvata kuka vaan. Sen toisen ulkonäön on pakko miellyttää ainakin jossain määrin.
miksi sitten yli puolet avioliitoista päättyy eroon parissa vuodessa ja useimmiten avioeron hakija käräjäoikeudessa on nainen? siksi koska kumpikaan ei siedä toista osapuolta ja on vain otettu sitä mihin rahkeet riittää.

oletko koskaan nähnyt esim komeaa ja rikasta miestä jolla olisi persjalkainen ja rujo suomalaisvaimo? tai playboy lehteen kelpaavaa nuorta tyttöä jolla olisi tavallinen 43v duunari miehenä?

kyllä se on jämpti, jotta ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu. minä en ole eroa ottanut koska ajattelen LASTEN parasta, mutta olen kyllä oppinut halveksumaan miestäni ihan tämän oman käytöksen vuoksi.

miksikö? jatkuva juopottelu, möläyttely, junttimainen käytös, mutta sitä saa mitä tilaa kun ei onnen lahjat käynyt tasan eikä minulla ikinä olekaan ollut mahdollisuutta muuhun, mutta toivon että jälkeläisilläni (sekä poikia että tyttöjä) olisi, ja löytäisivät sekä jonkun josta pitävät ja joka osaa olla ihmisiksi.
 
Supermodelko?
Olipa jännää heti perustella omaa palstakäyttäytymistään. "En mä ainakaan käy, kun..." Käytpä kuitenkin ja se tekee sinusta yhtälailla nolon, kun mielestäsi meistä muista. :)
 
jospa onkin niin
Ehkäpä juuri ulkonäköönsä neuroottisesti suhtautuvaan ihmiseen olisi nimenomaan tervettä ja rakastavaa suhtautua niin, että ulkonäöstä ei puhuta, on se sitten sitä taikka tätä. Jospa miehesi kerta kaikkiaan rakastaa sinua itseäsi, ja toivoo sinun pääsevän lopullisesti eroon neuroosistasi; tietää että kaikenlainen ulkonäköön liittyvä kommentointi (kehuva tai muu) vie ajatuksiasi ja energiaasi vain syvemmälle ulkonäköneuroosiisi, eikä halua tukea sinua siinä. Vaan haluaa tukea sinua omaksi itseksesi kasvamisessa.
 

Yhteistyössä