Miksi mies ei ilmoita jos meneekin myöhempään?

• Viestiketjun aloittaja "Vaimo"
  • Ensimmäinen viesti
"Vaimo"
Mies oli eilen juhlimassa, piti tulla yhden aikaan yöllä bussilla kotiin. Painotin sitten että ilmoittaa jos lähtevätkin jatkoille niin en turhaan odottele ja huolestu. Sanoin vielä että on ihan ok jos lähtevät, ilmoittaa vaan niin en sitten valvo ja ihmettele missä on ja tiedän että tulee sitten joskus aamuyöstä. Eikö tämä kuulosta ihan normaalilta?

Kolmelta yöllä heräsin eikä miestä näy missään. Laitoin viestiä, ei vastannut. Soitin myöhemmin ja ilmoitti olevansa hakemassa ruokaa että sitten lähtee kotiin.

Kertokaa mulle miksi se mies ei laittanut viestiä siinä vaiheessa kun päättivät lähteä jatkoille?

Mies harvoin käy missään, tämä oli sovittu jo että menee, ei siinä mitään. Olin suunnitellut jo lasten kanssa touhut, yms ei mitään ihmeellistä.

"vieras"
En ymmärrä miksi pitää kesken illan/yön alkaa ilmoitella vaimolle tai miehellekkään että menee myöhempään jos kerran kuitenkin tulee samana yönä/aamuyöstä kotiin? Siis miksi tehdä tuosta noin vaikeaa jos kerran se baariin lähtö sopii puolisolle niin eikö voisi vaan luottaa siihen että tulee sitten kun itse katsoo sopivaksi, jos kerran kuitenkin on aina osannut tulla yöksi kotiin.

En vain tajua mitä järkeä on maata huolissaan nukkumatta sängyssä ja miettiä että tuleeko se mies klo.1 vai klo.2 jne. Jos ei ole sitäkään syytä että seuraavana päivänä pitäisi olla ajoissa skarppina jossain.

"vieras"
[QUOTE="Vaimo";28580343]Miten se unohti että on olemassa vaimo jolle ilmoittaa? En mä käsitä :D[/QUOTE]

Vaimo ei ole päällimmäisenä mielessä silloin kun pippeli on toisen naisen pimpassa.

säpäle harmaana
[QUOTE="Vaimo";28580343]Miten se unohti että on olemassa vaimo jolle ilmoittaa? En mä käsitä :D[/QUOTE]

No tuolla logiikalla ei voisi unohtaa koskaan mitään muutakaan. Miten voi unohtaa, että on olemassa hampaat, joita pitää käydä lääkärillä näyttämässä? Tai miten voi unohtaa, että asuu kotonaan, jonka ovessa on lukko, johon tarvitaan avaimet?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28580368:
No tuolla logiikalla ei voisi unohtaa koskaan mitään muutakaan. Miten voi unohtaa, että on olemassa hampaat, joita pitää käydä lääkärillä näyttämässä? Tai miten voi unohtaa, että asuu kotonaan, jonka ovessa on lukko, johon tarvitaan avaimet?
Ja mieshän ei selvästikään unohtanut vaimoaan, koska tuli sinne kotiin, missä vaimo asuu, muisti avata avaimella lukon. Mutta voi olla, että hampaat jäivät pesemättä, on inhimillistä unohtaa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28580365]Heität vähän bensaa tuleen? :D[/QUOTE]

Tuo nyt ollut vasta ku vähän grillin sytytysnestettä, vähän roihahtaa ja sammuu. Kyllä ap itte hoitelee sen bensan sinne liekkeihin.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28580381]Tuo nyt ollut vasta ku vähän grillin sytytysnestettä, vähän roihahtaa ja sammuu. Kyllä ap itte hoitelee sen bensan sinne liekkeihin.[/QUOTE]

Totta:) Hän luultavasti jo pakkaa miehen vaatteita jätesäkkiin.

"Vaimo"
[QUOTE="vieras";28580357]En ymmärrä miksi pitää kesken illan/yön alkaa ilmoitella vaimolle tai miehellekkään että menee myöhempään jos kerran kuitenkin tulee samana yönä/aamuyöstä kotiin? Siis miksi tehdä tuosta noin vaikeaa jos kerran se baariin lähtö sopii puolisolle niin eikö voisi vaan luottaa siihen että tulee sitten kun itse katsoo sopivaksi, jos kerran kuitenkin on aina osannut tulla yöksi kotiin.

En vain tajua mitä järkeä on maata huolissaan nukkumatta sängyssä ja miettiä että tuleeko se mies klo.1 vai klo.2 jne. Jos ei ole sitäkään syytä että seuraavana päivänä pitäisi olla ajoissa skarppina jossain.[/QUOTE]

No sehän tässä oli kans kun mulla olisi ollut menoa aamulla klo 8.30, mutta pakkohan se oli sitten perua kun ei noita lapsia voi miehelle jättää.

"Vaimo"
[QUOTE="vieras";28580386]Totta:) Hän luultavasti jo pakkaa miehen vaatteita jätesäkkiin.[/QUOTE]

Syötin lapsille sen pekonit ja pistin lapset hyppimään sängylle, kosto on suloinen, prkl, murr.

"vieras"
[QUOTE="Vaimo";28580394]No sehän tässä oli kans kun mulla olisi ollut menoa aamulla klo 8.30, mutta pakkohan se oli sitten perua kun ei noita lapsia voi miehelle jättää.[/QUOTE]

Miten tilanne olisi muuttunut, jos hän olisi ilmoittanut, että menee myöhempään? Olisitko sitten voinut lähteä menoosi ja jättää lapset isänsä kanssa?

• Tykkää
Reactions: Hoopeli
"vieras"
Mä käännän tämän asian kyllä niin että miksi ihmeessä aikuisen ihmisen kanssa sovitaan kotiintuloaikoja?

Eikö olisi kaikille osapuolilelle helpompaa sopia että "tänään menen ulos, voi mennä myöhään"

Puolin ja toisin.

t.vaimoke joka ei varmasti kesken illan ilmoittele itsestään taikka odota miehensä ilmoittelevan. Musta se on järjenköyhyyttä aikuisilta ihmisiltä.

"vieras"
Meillä tätä opetellaan kohta 18-vee pojan kanssa: Laita viesti, jos jäät kaverille/menee pidempään. Ehkä hän muistaa asian sitten oman vaimonsa kanssa - ehkä ei... Oma mies ei osaa, muista tai älyä!

"isipappa"
[QUOTE="vieras";28580401]Miten tilanne olisi muuttunut, jos hän olisi ilmoittanut, että menee myöhempään? Olisitko sitten voinut lähteä menoosi ja jättää lapset isänsä kanssa?[/QUOTE]

Ja eikö miehen viihdeilta ollut sovittu ja vaimolla seraavan päivän touhut lasten kanssa suunniteltu? Sitten kumminkin on joku meno 8.30 jossa tarvittaisiin selväpäinen mies olemaan lasten kanssa?

Viihteellä tuo ajantaju tuppaa olemaan vähän erilainen. Se kello on kolme ennenkuin huomaakaan ja silloin on hieman hankalaa soittaa vaimolle puoliltaöin kertoakseen, että menee kolmeen.

"vieras"
Luulen, että ap on oikeasti närkästynyt siitä, että mies oli myöhempään kuin oli arvellut olevansa. Vaimo olisi mielellään nähnyt miehen tulevan kotiin aikaisemmin ja siten hän olisi päässyt aamulla omaan menoonsa. Mutta nyt eivät kohdanneet odotukset. Mies oletti, että sopii olla miten myöhään vain kunhan ilmoittaa (minkä sitten unohti), muttei ajatellut sen vaikuttavan siihen, lähteekö vaimo aamulla menoonsa. Sinänsä se ilmoittaminen ei muuta aamuista tilannetta muulta osin kuin siltä, että vaimo on kiukkuinen.

Mä olen ainakin saanut jo lapsesta saakka sellaisen kasvatuksen, että jos jotain sovitaan siitä pidetään kiinni ja jos suunnitelman muuttuvat siitä ilmoitetaan. Tiedostan, että kyseessä on pitkälti opittu juttu, mutta minulle tulee luonnostaan ilmoittaa jos myöhästyn tai jos suunnitelmat muuttuvat. Ja odotan myös muiden toimivan näin, vaikka järjellä osaan selittää, että turha huolestua, se toinen varmaan vain unohti, niin en mahda mitään sille ikävälle huolelle, joka alkaa painaa, jos toinen ei ilmota.

Miehen perheessä ei ole ollut tapana ilmoitella sen kummemmin menojaan ja mieheni muutenkin hieman hajamielistä sorttia, joten suhteen alkuaikoina usein unohti ilmoittaa ja sitten minä joudun huolehtimaan. Keskustelimme silloin paljon asiasta ja pikkuhiljaa kumpikin mukautunut. Mies ilmoittelee nykyään todella hyvin, jos myöhästyy ja jos silloin tällöin unohtaa, minä yritän olla huolehtimatta ja äksyilemättä miehelle siitä :)

Vastauksena siihen, miten mies tuollalailla voi unohtaa. Minulla oli paljon samanlaisia ajatuksia silloin aikoinaan kun AP:lla, että ei voi välittää perheestään (silloin olin tosin vasta tyttöystävä ja ei lapsia), jos ei viitsi ilmoittaa menoistaan ja myöhästymisistään. Mies selitti sen niin, että jos keskittyy kovasti johonkin, ei vaan tule ajatelleeksi sitä ilmoittamista, kun se ei tosiaan hänelle niin luonnostaan tule. Ja se jos unohtaa ei missään nimessä kerro mitään siitä, kuinka paljon puolisostaan ja tämän hyvin voinnista välittää. Ihmisiä vain on erilaisia ja toiset ovat hajamielisempiä kuin toiset.

"vieras"
Kirjoitit aluksi että olit jo suunnitellut lasten kanssa touhut eikä mitään ihmeellistä. Luulin että se tarkoitti nimenomaan tätä aamua ja päivää, tarkoitit sillä siis eilisiltaa?

Tottakai tyhmää ja itsekästä mieheltä jos sulla oli sovittu meno aamulla. Nyt alan ymmärtää vähän paremmin tuota miehen kotiin paluun kyttäämistä yöllä jos se kerran on kuin pieni lapsi joka ei osaa pitää sovituista jutuista kiinni silloin kun juo? Tai oikeastaan en silti ymmärrä, olis aika rasittavaa elää semmoisen aikuisen ihmisen kanssa jonka kotiin tuloista pitää huolehtia silloin kun se on baarissa, siis keskellä yötäkin pitää huolehtia. Voihan se olla että mies kyllä muisti hyvin tuon sun menon mutta ei pitänyt sitä niin tärkeänä kuin omia menojaan.

Vaikka aluksi kerroit kyllä senkin että olit tehnyt miehelle selväksi ettei haittaa jos menee pidempään. Niin miten se olisi auttanut tuohon aamun menoon mitenkään että olisi ilmoittanut ajoissa (silloin yhdeltä yöllä) ettei tulekkaan vielä kotiin? Koska sullahan on koko ajan ollut tiedossa se että voit joutua perumaan tämän aamuisen ja et sitä perumista olisi voinut kuitenkaan aiemmin tehdä.

Yhteistyössä