E
Ei ymmärrä
Vieras
On se vähän tyhmää kun avohoito potilaalle täytyy kalliilla tavalla järjestää toimintaa esim. pari kertaa viikossa siivousta sairaalassa pari tuntia kerrallaan jottei potilas tylsisty liikaa kotona jne.
Ironista asiassa vaan on se että potilaan omassa kodissa käy siivooja/perhetyöntekijä säännöllisesti. Miksi? Miksei potilaalle voisi vaikkapa yhteisesti sopia, että maanantaina potilas itse siivoaisi asuntonsa esim. keräämällä irtoroskat, lehdet ja sun muut, tiistaina imuroidaan, keskiviikkona pestään pyykit jne. Ruuat tottakai saa itse laittaa joka päivä kunhan perhetyöntekijä laatii jonkulaisen viikkolistan jota sitten voi itse muunnella,,,
Ironista asiassa vaan on se että potilaan omassa kodissa käy siivooja/perhetyöntekijä säännöllisesti. Miksi? Miksei potilaalle voisi vaikkapa yhteisesti sopia, että maanantaina potilas itse siivoaisi asuntonsa esim. keräämällä irtoroskat, lehdet ja sun muut, tiistaina imuroidaan, keskiviikkona pestään pyykit jne. Ruuat tottakai saa itse laittaa joka päivä kunhan perhetyöntekijä laatii jonkulaisen viikkolistan jota sitten voi itse muunnella,,,