miksi miehet pettää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämillään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämillään

Vieras
Tiedän nytkin kaksi miestä mitkä pettää kumppaneitaan. Toinen ollut vasta 3kk yhdessä. Ei voi sanoa että on kyllästynyt häneen. Eikö nykypäivänä riitä yksi seksikumppani.

Miksi joku pettää?
mä' sanoisin että joko ei kunnoita ja rakasta sitä ihmistä kenen kanssa on. tai hetki vie mukanaan.
ihmiset on heikkoja ja kun siihen vierelle tulee joku ketä suhun ihastunut ja teidän välillä on se jännitys niin helposti se vie ,ennen kuin huomaakaan mitä on tehnyt. usein alkoholi mukana koska silloin vielä helpommin menee mukaan kun ei järki oikein kulje

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmisestä ei ole tehty yksiavioista. Ihminen on eläin.

No mä en oikein usko että kukaan on tehnyt ihmisestä yhtään mitään. Mutta kaikki miehet eivät petä, eivätkä kaikki naiset petä ja suurin osa pettäjistä tekee sen pettämisen kyllä ihan tietoisesti ja motiivit sille pettämiselle on useimmiten omasta navasta lähteviä ja melkoisen itsekkäitä.

evoluution tulosta ollaan.[/quote]

Olen ihan samaa mieltä. Uskon biologian säätelevän elämää ja valintoja, ja niissä lisääntyminen on keskeisellä sijalla. Kuka ehtii joka paikkaan ja hedelmöittää mahdollisimman monta tai saada alfauroksen jälkeläisensä isäksi? Pettämistähän tästä toiminnasta tekee vain ihmisen määrittelemät parisuhteen reunaehdot. (Olen itsekin luonnollisesti ne omaksunut ja yritän valintojeni kanssa elää niin, että mahtuisin raameihin)

Minusta ajatus eläimellisyydestä ei ole loukkaava - ihan kuin luonto olisi lainalaisuuksissaan vähemmän arvokasta kuin sivistys. Elämä on paikoin ihan mukavaa, vaikka sillä ei mun filosofiassa ole mitään muuta merkitystä kuin ihmisen itselleen asettamat tavoitteet.

Alkuperäinen kirjoittaja Naksneppari:
evoluution tulosta ollaan.

Olen ihan samaa mieltä. Uskon biologian säätelevän elämää ja valintoja, ja niissä lisääntyminen on keskeisellä sijalla. Kuka ehtii joka paikkaan ja hedelmöittää mahdollisimman monta tai saada alfauroksen jälkeläisensä isäksi? Pettämistähän tästä toiminnasta tekee vain ihmisen määrittelemät parisuhteen reunaehdot. (Olen itsekin luonnollisesti ne omaksunut ja yritän valintojeni kanssa elää niin, että mahtuisin raameihin)

Minusta ajatus eläimellisyydestä ei ole loukkaava - ihan kuin luonto olisi lainalaisuuksissaan vähemmän arvokasta kuin sivistys. Elämä on paikoin ihan mukavaa, vaikka sillä ei mun filosofiassa ole mitään muuta merkitystä kuin ihmisen itselleen asettamat tavoitteet. [/quote]

Juuri näin!

Kyllä kai niitä lehtolapsia aika paljon syntyi ennen ja syntyisi edelleenkin, jos ehkäisynä olisi solmupäinen lampaansuolenpätkä, eikä jälkiehkäisyä myytäisi joka maitolaiturissa. Eiköhän niitten himojen alkukantaisin juuri johda sinne lisääntymiseen kaikkinensa. Uskokoon kukanenkin, mitä tahtoo. Tämä on mielipiteeni ja yhdyn siihen :)

Kyllä kai niitä lehtolapsia aika paljon syntyi ennen ja syntyisi edelleenkin, jos ehkäisynä olisi solmupäinen lampaansuolenpätkä, eikä jälkiehkäisyä myytäisi joka maitolaiturissa. Eiköhän niitten himojen alkukantaisin juuri johda sinne lisääntymiseen kaikkinensa. Uskokoon kukanenkin, mitä tahtoo. Tämä on mielipiteeni ja yhdyn siihen :)

Nii-ih, mutta ihmisellä on kyky ajatella ehkäisyä.
Ja myös sitä, pitäisikö jättää väliin.

Siinä on ihmisen ja eläimen ero.

Joo, en sitä sanokaan, että ihminen olisi viettiensä orja, enkä missään vaiheessa mielestäni sanonut, että ihminen on tahdoton eläin. Ei kai meillä olisi pylväspyhimyksiä, jos vietit veisivät miten kulloinkin - onhan tahdonvoimasta lukuisia osoituksia kaikilla elämänalueilla. Olen kuitenkin vahvasti tullut siihen uskoon, että biologista puolta on turha yrittää selittää pois joillakin raamatunlauseilla, jotka tekevät ihmisestä erityislaatuisemman kuin ihminen oikeastaan on. Tulee turhia paineita :)

Esimerkiksi parinvalintaa selittävät tekijät ovat aika monien tutkimusten mukaan biologisia ennen muuta, mutta näillä palstoilla tästä asiasta tuskin kannattaa vääntää kättä. Ihmiset kuitenkin uskovat oman filosofiansa mukaisesti - käyttäytymistähän tämän elämää perustavasti selittävän mielipideavaruuden ei tarvitse määritellä. Itse en ainakaan mielestäni käyttäydy kovin eläimellisesti tai säntäile sylistä toiseen vain löytääkseni lapsilleni parasta aluperää olevan geeniperimän, vaikka uskon, että oikeasti en tietoisesti kovinkaan paljon ohjaillut sitä, kenen kanssa päädyin yksiin ja mistä syistä. Hajun takia varmaan.

Joo, en sitä sanokaan, että ihminen olisi viettiensä orja, enkä missään vaiheessa mielestäni sanonut, että ihminen on tahdoton eläin. Ei kai meillä olisi pylväspyhimyksiä, jos vietit veisivät miten kulloinkin - onhan tahdonvoimasta lukuisia osoituksia kaikilla elämänalueilla. Olen kuitenkin vahvasti tullut siihen uskoon, että biologista puolta on turha yrittää selittää pois joillakin raamatunlauseilla, jotka tekevät ihmisestä erityislaatuisemman kuin ihminen oikeastaan on. Tulee turhia paineita :)

Esimerkiksi parinvalintaa selittävät tekijät ovat aika monien tutkimusten mukaan biologisia ennen muuta, mutta näillä palstoilla tästä asiasta tuskin kannattaa vääntää kättä. Ihmiset kuitenkin uskovat oman filosofiansa mukaisesti - käyttäytymistähän tämän elämää perustavasti selittävän mielipideavaruuden ei tarvitse määritellä. Itse en ainakaan mielestäni käyttäydy kovin eläimellisesti tai säntäile sylistä toiseen vain löytääkseni lapsilleni parasta aluperää olevan geeniperimän, vaikka uskon, että oikeasti en tietoisesti kovinkaan paljon ohjaillut sitä, kenen kanssa päädyin yksiin ja mistä syistä. Hajun takia varmaan.

Raamatunlauseista piittaamatta mä nostan hattua niille, jotka mahdollisuuden hetkenä jättävät sen käyttämättä ja pysyvät uskollisina.

Siinä on selkärankaa ja moraalia ja tiettyä asketismia jonka edessä multa menevät jalat alta. :xmas:

Yhteistyössä