Miksi miehestään eronneen lapset ovat isättömiä?

Mä en asu likan isän kanssa yhdessä ja jotkut pahvipäät täällä sitten kirjoittaa likan olevan isätön. No exä on likan elämässä ja näkevät useamman kerran viikossa. Miten likka voi muka silloin olla isätön? :eek: :headwall:

Likka perhana kehtaa kutsua exää isäkseen. :xmas: :whistle:
 
beebe
Nythän oli kyse siitä että "hauskasti" huijasit olevasi raskaana. Ja kyse oli siitä että "olet tekemässä" lasta jolla ei ole täysipainoisesti isää elämässään. Minusta lapset kannattaa tehdä vakaaseen parisuhteeseen kuten on tarkoitettu.
 
Itse käsittäisin isälliseksi lapseksi sellaisen jolla no isähahmo 24/7 arjessa. Siis totta kai TERMILLISESTI ( joo ei oo oikea sana ) lapsella on isä.. vaikka isä näkisi vain 1 krt viikossa. Mutta ei se ole yhtään sama asia. Siksi varmaan monet sanoo ettei sellaisella lapsella ole isää. Sillä tarkoitetaan muuta kuin sanatarkkaa termiä. Sillä tarkoitetaan käytäntöä.
 
vieras
No mielikuva kuitenkin on että on isätön, kun ei asu isän kanssa. Näin se vaan on käytännössä.. kuuluu yleiskieleen ja näin asia mainitaan kouluissa, päiväkodeissa ym. missä asiaa puidaan. Vrt, lapsi kasvaa ilman isää, kun ei asu isän kanssa.
 
beebe
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Itse käsittäisin isälliseksi lapseksi sellaisen jolla no isähahmo 24/7 arjessa. Siis totta kai TERMILLISESTI ( joo ei oo oikea sana ) lapsella on isä.. vaikka isä näkisi vain 1 krt viikossa. Mutta ei se ole yhtään sama asia. Siksi varmaan monet sanoo ettei sellaisella lapsella ole isää. Sillä tarkoitetaan muuta kuin sanatarkkaa termiä. Sillä tarkoitetaan käytäntöä.
Näin juuri.
 
Mikä on äiti ja mikä on isä? Mä olen luovuttanut munasoluja joten olenko jonkun mielestä äiti niille lapsille jotka toinen nainen on kantanut soluistani? Entä isä sitten? Isä antaa myös solunsa toisen kannettavaksi ja onko isä "isä"? Ymmärrättekö mun pointin? Tän takia mun mielestä pelkkä siittiöiden luovutus ei tee "isää". Tai se että näkee harvoin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja beebe:
Nythän oli kyse siitä että "hauskasti" huijasit olevasi raskaana. Ja kyse oli siitä että "olet tekemässä" lasta jolla ei ole täysipainoisesti isää elämässään. Minusta lapset kannattaa tehdä vakaaseen parisuhteeseen kuten on tarkoitettu.
Tuota asiaa on kuule täällä huudeltu aiemminkin. Ja sä muuten kirjoitit, että TAAS teen isättömän lapsen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mielikuva kuitenkin on että on isätön, kun ei asu isän kanssa. Näin se vaan on käytännössä.. kuuluu yleiskieleen ja näin asia mainitaan kouluissa, päiväkodeissa ym. missä asiaa puidaan. Vrt, lapsi kasvaa ilman isää, kun ei asu isän kanssa.
No mun lapsi on varmaan sitten äiditönkin, koska likka on oikiastaan kummankin vanhemman kanssa yhtä paljon. Likka elää ihan sitä arkea kummankin kanssa.
 
beebe
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mielikuva kuitenkin on että on isätön, kun ei asu isän kanssa. Näin se vaan on käytännössä.. kuuluu yleiskieleen ja näin asia mainitaan kouluissa, päiväkodeissa ym. missä asiaa puidaan. Vrt, lapsi kasvaa ilman isää, kun ei asu isän kanssa.
No mun lapsi on varmaan sitten äiditönkin, koska likka on oikiastaan kummankin vanhemman kanssa yhtä paljon. Likka elää ihan sitä arkea kummankin kanssa.
No sehän on hyvin käynyt. Mutta vielä parempi olisi jos lapsi asuisi perheensä kanssa, jossa olisi sekä isä ja äiti saman katon alla. Siksi en ymmärrä sitä että jotkut tekee yksin niitä lapsia, isä on vain muodollisesti olemassa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mielikuva kuitenkin on että on isätön, kun ei asu isän kanssa. Näin se vaan on käytännössä.. kuuluu yleiskieleen ja näin asia mainitaan kouluissa, päiväkodeissa ym. missä asiaa puidaan. Vrt, lapsi kasvaa ilman isää, kun ei asu isän kanssa.
No mun lapsi on varmaan sitten äiditönkin, koska likka on oikiastaan kummankin vanhemman kanssa yhtä paljon. Likka elää ihan sitä arkea kummankin kanssa.
No vaikea tilanne tuo on varmasti ja kun itse tiedät miten asia on, niin älä välitä. Mutta kyllä sitä vaan puhutaan isättömästä tai äidittömästä lapsesta.
 
heli taas
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mielikuva kuitenkin on että on isätön, kun ei asu isän kanssa. Näin se vaan on käytännössä.. kuuluu yleiskieleen ja näin asia mainitaan kouluissa, päiväkodeissa ym. missä asiaa puidaan. Vrt, lapsi kasvaa ilman isää, kun ei asu isän kanssa.
No mun lapsi on varmaan sitten äiditönkin, koska likka on oikiastaan kummankin vanhemman kanssa yhtä paljon. Likka elää ihan sitä arkea kummankin kanssa.
ei kun se sun lapsi on se orpo!! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mielikuva kuitenkin on että on isätön, kun ei asu isän kanssa. Näin se vaan on käytännössä.. kuuluu yleiskieleen ja näin asia mainitaan kouluissa, päiväkodeissa ym. missä asiaa puidaan. Vrt, lapsi kasvaa ilman isää, kun ei asu isän kanssa.
No mun lapsi on varmaan sitten äiditönkin, koska likka on oikiastaan kummankin vanhemman kanssa yhtä paljon. Likka elää ihan sitä arkea kummankin kanssa.
No vaikea tilanne tuo on varmasti ja kun itse tiedät miten asia on, niin älä välitä. Mutta kyllä sitä vaan puhutaan isättömästä tai äidittömästä lapsesta.
Mikä vaikia tilanne? :eek: :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja heli taas:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mielikuva kuitenkin on että on isätön, kun ei asu isän kanssa. Näin se vaan on käytännössä.. kuuluu yleiskieleen ja näin asia mainitaan kouluissa, päiväkodeissa ym. missä asiaa puidaan. Vrt, lapsi kasvaa ilman isää, kun ei asu isän kanssa.
No mun lapsi on varmaan sitten äiditönkin, koska likka on oikiastaan kummankin vanhemman kanssa yhtä paljon. Likka elää ihan sitä arkea kummankin kanssa.
ei kun se sun lapsi on se orpo!! :D
Kiitos muistutuksesta! :D
 
isän tyttö
Kai tämä on sitten jotain ydinperhe-kuplissa kasvaneiden ja elävien sanastoa. Se että vanhemmat asuvat eri asunnossa ei kyllä tarkoita sitä, että toinen automaattisesti jäisi lapsen elämästä pois. Vaikka lapsi ei asuisi isänsä kanssa, se ei tarkoita että hän kasvaisi ilman isää. Jos on totta, että päiväkodeissa ja kouluissa kutsutaan eronneiden vanhempien lapsia isättömäksi/äidittömäksi, täytyy kyseessä olla hyvin ammattitaidottomia työntekijöitä. Sellaiseen tulisi puuttua. Suosittelen palstalaisia avaamaan silmänsä, ydinperhe ei ole ainoa oikea tapa elää.
 
Boogyman
Eipä taida maailmassa olla yhtään isätöntä lasta...mies ja nainen siihen tarvitaan...mutta taitaa olla liikaakin nitä lapsia jotka eivät jostain syystä isäänsä tunne....
 
matriarkka
Alkuperäinen kirjoittaja beebe:
Nythän oli kyse siitä että "hauskasti" huijasit olevasi raskaana. Ja kyse oli siitä että "olet tekemässä" lasta jolla ei ole täysipainoisesti isää elämässään. Minusta lapset kannattaa tehdä vakaaseen parisuhteeseen kuten on tarkoitettu.
Missäs niin on tarkoitettu? Harvat eläimet elää parisuhteessa, mutta jälkeläisiä tehdään silti.. ja jälkeläiset kulkee emon matkassa. Se on minusta luontasinta jos mikä. Mies on perheessä jotenkin ylimääränen mielestäni.
 
miksi
te välitätte siitä mitä toiset mollaa täällä? kun te provosoidutte niin helposti niin teitä pommitetaan asiasta kun asiasta. ite ohitan kaikki mollaukset en vastaa asiattomiin. tolkuton määrä sivuja jonkun typerän asian vuoksi. ja vieläpä te ite provosoidutte niin paljon että laitatte omia aloituksia niistä asioista joista teitä on mollattu jossain toisessa ketjussa. MIETTIKÄÄS nyt hetki onko mitään järkeä.
 
koko
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Eipä taida maailmassa olla yhtään isätöntä lasta...mies ja nainen siihen tarvitaan...mutta taitaa olla liikaakin nitä lapsia jotka eivät jostain syystä isäänsä tunne....
Spermanluovuttajia ei voi kyllä isiksi sanoa, varsinkaan jos eivät anna tietojaan lapsen käyttöön. Mun mielestä sikamaista, linnaan sellasesta toiminnasta pitäs laittaa.
 
hahhaa
Alkuperäinen kirjoittaja matriarkka:
Alkuperäinen kirjoittaja beebe:
Nythän oli kyse siitä että "hauskasti" huijasit olevasi raskaana. Ja kyse oli siitä että "olet tekemässä" lasta jolla ei ole täysipainoisesti isää elämässään. Minusta lapset kannattaa tehdä vakaaseen parisuhteeseen kuten on tarkoitettu.
Missäs niin on tarkoitettu? Harvat eläimet elää parisuhteessa, mutta jälkeläisiä tehdään silti.. ja jälkeläiset kulkee emon matkassa. Se on minusta luontasinta jos mikä. Mies on perheessä jotenkin ylimääränen mielestäni.
niin leväytäppä jalkasi joka kadun kulmassa kun himottaa ja tee jokaisen kanssa lapsia kun on niin luonnollista. =) voi vitjat mitä juttua :D
 
rouvaska
Aika jännä kun eronneiden perheiden lapset on isättömiä kun eivät asu isän kanssa. Entäs meidän lapset joiden isä asuu meillä mutta ei ole työnsä takia kotona kuin 1yö/viikko. Ja välillä lapset ei näe isäänsä moneen viikkoon jos tulee myöhällä ja lähtee aikaisin.

Mutta kukin miettii mitä tahtoo, ajatukset on vapaita.
 
yksinhuoltaja
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä en asu likan isän kanssa yhdessä ja jotkut pahvipäät täällä sitten kirjoittaa likan olevan isätön. No exä on likan elämässä ja näkevät useamman kerran viikossa. Miten likka voi muka silloin olla isätön? :eek: :headwall:

Likka perhana kehtaa kutsua exää isäkseen. :xmas: :whistle:
he ovatkin pahvipäitä ! Ei pahvipäät tiedä mitään.

Jos tyttäresi on syntynyt, on hänellä siis isä. Niin yksinkertaista se on.
Ei sillä väliä mikä osoite isällä on.
 
beebe
Alkuperäinen kirjoittaja isän tyttö:
Kai tämä on sitten jotain ydinperhe-kuplissa kasvaneiden ja elävien sanastoa. Se että vanhemmat asuvat eri asunnossa ei kyllä tarkoita sitä, että toinen automaattisesti jäisi lapsen elämästä pois. Vaikka lapsi ei asuisi isänsä kanssa, se ei tarkoita että hän kasvaisi ilman isää. Jos on totta, että päiväkodeissa ja kouluissa kutsutaan eronneiden vanhempien lapsia isättömäksi/äidittömäksi, täytyy kyseessä olla hyvin ammattitaidottomia työntekijöitä. Sellaiseen tulisi puuttua. Suosittelen palstalaisia avaamaan silmänsä, ydinperhe ei ole ainoa oikea tapa elää.
Kyllä jokainen rehellinen (myös itselleen) ihminen tietää ja myöntää, että tasapainoinen ydinperhe on paras vaihtoehto lapsille. Nykyään vain tehdään suuret päätökset elämässä liian nopeasti, pukataan lapset tarkemmin ajattelematta väärien ihmisten kanssa ja erotaan pienistä vastoinkäymisistä, ja sitten silotellaan että on normaalia lapselle vekslata kahden tai useamman kodin väliä.
 

Yhteistyössä