miksi mie en nää koskaan mitään jännää

vierailija


tai näinhän mä toissa talvena sen suden
Jos aina tuijottaa is:a, täytyy lepuuttaa silmiä. Äsken näkyi käärme tuomiokirkon katossa
 
vierailija
No, sepäs olikin jännää! Nähdä nyt elukka, joka kuulu suomen luontoon. Kyllähän sellasesta ihmeestä nyt tarvii heti ilmottaa iltasanomille. Enemmän mä olisin ihmeissäni ja jännän äärellä, jos tiellä tulis vastaan vaikka alligaattori. Silloin voisin jopa soittaa jo lehteenkin.
Minäkin olen nähnyt ilveksen ja ihan täällä pääkaupunkiseudulla. Mutta tässä tapauksessa kyse oli saalistaan vaanivasta ja sen jälkeen jahtaavasta ilveksestä. Se on kyllä jo ihan luontodokumenttien kamaa. Tulee mieleen se toinen video jonkin ajan takaa parittelevista ilveksistä. Ei ihan jokapäiväinen juttu edes korvessa.
 
vierailija
Katselin tänään ikkunasta, kun takapihalla rusakot tappeli. Oli jännän näköistä. Joo, kaikkea jännää näkee helpommin, jos vähentää ruutujen tuijottelua ja lähtee ulos.
 
vierailija
Minäkin olen nähnyt ilveksen ja ihan täällä pääkaupunkiseudulla. Mutta tässä tapauksessa kyse oli saalistaan vaanivasta ja sen jälkeen jahtaavasta ilveksestä. Se on kyllä jo ihan luontodokumenttien kamaa. Tulee mieleen se toinen video jonkin ajan takaa parittelevista ilveksistä. Ei ihan jokapäiväinen juttu edes korvessa.
Kai sä sentään puskaradioon siitä pätkän laitoit? Tai suoraan iltikseen? Tää on jännä miten ihmiset on niin vieraantuneita luonnosta, että jostain luonnollisesta tapahtumasta pitää olla heti raportoimasta lehteen. En ole minäkään nähnyt elävänä esim. sutta tai ilvestä, en edes seutuvilla pörrääviä villisikoja (mikä on hiton hyvä koirien kannalta), mutta vaikka sellasen näkisin, niin ei mulle tulis mieleenkään siitä lehteen soittaa, koska pidän sitä ihan luonnollisena, että täällä "maaseudulla" nyt saattaa tulla mitä vaan elukoita vastaan, missä vaan ja millon vaan. No ehkä jonnekin paikalliseen puskaradion voisin ilmoittaa, että kannattaa välttää koirien kanssa ulkoilua siellä missä jonkun petoeläimen olen nähnyt, mutta että lehteen... En.
 

Yhteistyössä