Miksi meille tuli hyvä joulumieli lahjakortti?

• Viestiketjun aloittaja saidi
  • Ensimmäinen viesti
saidi
Emme ole ongelmaperhe ... Joo tosin mies jäi nyt työttömäksi, mutta mulla on töitä ja bruttotulot melkein 3000€/kk. Kaksi lasta, kolmas tulossa. Ei ole mielenterveysongelmia tai päihdeongelmia, olen joskus käynyt kriisejä setvimässä psykologilla, mut en säännöllisesti. Miten ne näitä perheitä valitsee? Käsitin, että neuvolan kautta keksitty meidän perhe.

Mä veikkaan, että neuvola on hieman huono foorumi jakaa noita kortteja! Siellä käy vain vauvojen äidit usein eli miten ne muistais jonkun perheen joka käy kerran vuodessa tarkastuksilla? Tee luultavasti saitte koska te vaan käytte siellä usein ja on edes toinen työtön.

riof
Ei ainakaan tulot yksinään oo kriteeri, meilläkin mies jäi juuri työttömäksi (th:llekin mainitsin asiasta ohimennen). Nyt tulot N2700e ja seitsenhenkinen perhe ollaan. Meillä varmaan vaikuttaa, ettei joulua vietetä. Joo ja käyn mielestäni sen verran usein, että varmaan muistaa mut.

Jos ette tartte laita eteenpäin, mut jos et keksi ketään niin käytä vaan. Ei se sinun vika oo, jos et oo kerjäämällä kerjännyt sitä avustusta.

köyhyys
Niin, tosi epäreilua tuo. Alle tonnin "tuloilla" sinnittelyä ja lapsille joutuu sanomaan, ettei pukki muista tänäkään jouluna. Pitää olla tyytyväinen siihen, että on edes rakastavat vanhemmat. Paskaa tämä materialistinen yhteiskunta ja lapset julmia kysellessään toistensa lahjasaavutuksia.

"tinkeli"
Meillä päin nuo menevät sosiaalitoimen kautta. Neuvola tosiaan kuulostaa aika erikoiselta taholta valitsemaan saajia. Ooma kokemus ainakin on, että ovat sellaisia hyväntahtoisia niin, niin -tätejä, mutta eivät oikeista vaikeuksista tai ongelmista halua mielellään kuulla mitään...

[QUOTE="niinno";30491425]Mä veikkaan että olette ongelmaperhe, mutta ette vaan itse tiedosta sitä.[/QUOTE]

Ei niitä kortteja ongelmaperheet saa vaan ne joilla on taloudellisesti haastavaa. Eli vaikka ap:n perhe olisikin ongelmaperhe niin ei se kortti heitä mitenkään hyödytä kun heillä on kuitenkin raha-asiat hyvällä tolalla, eikä ole puutetta.

Yhteistyössä