Joo, meillä sama homma. Ihan hirveät itkut tuli noista.Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Ja minäkään en suosittele rela-tippoja (ihan vaan sillä, kun niitä usein kuulen suositeltavan tämmöisissä ketjuissa) Voi toki olla, että niistä joillekin on hyötyä, mutta minä testasin niitä useamman kerran muutaman päivän jaksoissa, ja silloin vauva itki vielä tuplasti enemmän, eli lähestulkoon kaiken aikaa.
Voi hyvä luoja.... Miks mun esikoinen sitten rääkyi jatkuvalla syötöllä, vaikka en poltellut?Alkuperäinen kirjoittaja rööki:tupakoitko raskauen aikana? Jos kyllä, vauvalla on vierotusoireita vaan. helpottaa ajan kanssa.
Meillä rela-tipat sopi vasta kun vauva oli yli 2kk vanha. Mutta silloin muuttivat vihreän kakan keltaiseksi, eli hyvä. Sitä ennen vain aiheutti vatsanväänteitä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joo, meillä sama homma. Ihan hirveät itkut tuli noista.Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Ja minäkään en suosittele rela-tippoja (ihan vaan sillä, kun niitä usein kuulen suositeltavan tämmöisissä ketjuissa) Voi toki olla, että niistä joillekin on hyötyä, mutta minä testasin niitä useamman kerran muutaman päivän jaksoissa, ja silloin vauva itki vielä tuplasti enemmän, eli lähestulkoon kaiken aikaa.
Meillä kävi suurin piirtein samalla lailla. Poika oli tosi itkuinen ja "vaikea vauva" ihan alusta asti. Kolmas lapsi, niin oli jo kokemusta kahdesta perus tyytyväisestä vauvasta.Alkuperäinen kirjoittaja voimia!:meillä kanssa poika itki ekat 5-6kk. voimia, se on todella raastavaa ja pelottavaa kun ei tiedä mikä toisella on hätänä. meillä ei auttaneet cuplaton ja vyöhyketerapia eikä mikään muukaan mitä hädissämme yritettiin. ja oli todella ahdistavaa kun näki että vauvalla on hätä mutta kukaan ei osannut sanoa mikä sillä on. oli vatsanväänteitä, ilmavaivoja ja todella vahvaa pulauttelua (näytti enemmän oksentamiselta). neuvolasta sanottiin että se saattaa olla epätavallinen koliikin muoto jossa lapsi itkeskelee koko ajan, ei vain tiettyyn aikaan vuorokaudesta.
loppujen lopuksi selvisi että kyse oli ruoka-aineallergioista. äidinmaidon kautta vauva sai allergeeneja joihin reagoi. mutta tämän epäilyn selvittämisessä saimme olla tosi tiukkoina, kun meitä ei otettu ollenkaan vakavasti. itse aloin ekana epäillä allergiaa, mutta kun vauva oli silloin vielä täysimetyksellä niin nuori lääkäri väitti ettei allergisoivat aineet voi välittyä äidinmaidon kautta.
vaikutus ei ala heti samana päivänä, kun aloitat antamaan. Voi viedä jopa viikon, että vaikutus on toivotunlainen.Alkuperäinen kirjoittaja äiti88:En tupakoinut. D vitamiinia annamme, ja toissapäivänä aloitimme relat ja disflatylit.. Ei tunnu auttavan..
HehhehAlkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Voi hyvä luoja.... Miks mun esikoinen sitten rääkyi jatkuvalla syötöllä, vaikka en poltellut?Alkuperäinen kirjoittaja rööki:tupakoitko raskauen aikana? Jos kyllä, vauvalla on vierotusoireita vaan. helpottaa ajan kanssa.