Miksi malleissa/mainostytöissä ei saa olla eri kokoisia malleja?

  • Viestiketjun aloittaja kertokaa
  • Ensimmäinen viesti
kertokaa
Kun nykyään toivotaan pulskempia jotta laihuusihannointi lähtisi nuorilta. Ymmärrän tämän, mutta onko se oikein niitä kohtaan jotka ovat hoikkia tosiaan luonnostaan? Heidän pitäisi yhtäkkiä alkaa inhoamaan omaa vartaloaan? Sitä luonnollista ja kaunista hoikkaa vartaloaan? Miksi on ok ihannoida tukevampaa mallia?
Moni nainen on kuitenkin hoikkarakenteinen luonnostaan ja yleensä nämä ovat nimenomaan terveimpiä/terveelliset elämäntavat.

Anorektisia mallejakin löytyy, mutta yleensä nuoretkin näitä vain kauhistelevat.

Miksi malli ei saisi olla hoikka? Vaikka bmi19? Joka on normaali bmi.
 
77
[QUOTE="Maima";25793536]Ne vaatteet, joita esittelee, on pientä kokoa.[/QUOTE]

Ja lisäksi aika moni firma nettoaa rutosti rahaa sillä, että ylläpidetään liki mahdotonta kauneusihannetta. Lihoa voi helposti melkein kuka vain ilman poppakonsteja, mutta miettikääpä, mitkä markkinat on esim. laihdutusvalmisteille ja kaiken sortin hilavitkuttimille, joiden kautta luvataan käyttäjälle upea kroppa vain kolmella kapselilla tai viiden minuutin treenillä päivässä. Ja ihmiset maksavat.
 
No toivottavasti ei aleta nyt yleisesti vielä ihannoimaan pulleutta, eikun anteeksi, MUOTOJA. :xmas:
On totta, että sairaalloinen laihuuden ihannointi ei ole tervettä, mutta toisaalta tänä laihuuden aikakautena ylipaino kansan keskuudessa on vain lisääntynyt ja on muutenkin laajuudeltaan aivan eri luokkaa kuin alipainoiset syömishäiriöiset jne.

Mä oikeasti järkytyin eilen kun kävin huvikseni selailemassa huuto.netin naistenvaate-osastoa ja huomasin, että eniten tarjontaa olisi ollut pluskokoiselle!
Hirveästi kokoja 40 ja siitä eteenpäin, sekä L-XL-->...
 
  • Tykkää
Reactions: Katylina
Siksi, koska kaikki valmistettavat vaatteet ovat yhtä tiettyä kokoa.
Ja koska siinä ei esitellä mallia, vaan vaatetta. Ei siis muotoja, vaan vaatetta itseään. Mallin pitää tavallaan olla vaatteen alla näkymätön.
 
Niinhän se on, että läskejä EI SAA haukkua. He ovat vain uhkeita, kurvikkaita, muodokkaita.. Mitä näitä nyt on. Laihat on sitten taas pakkasen raiskaamia pulkannaruja, vinkuheiniä.. Mitä tahansa.
Seuraavalla kerralla kun joku ylipainoinen tulee taas päivittelemän että oletpas laiha (normaali) ja syönkö mitään iik, vastaan että juu syön, mutta sen verran kuin kulutan joten pysyn terveenä eikä liikakilot vaivaa, kuten näet. Joku sexy asento perään ja silmänvinkkaus.

Kun joku sanoo taas "syö nyt niin saat vähän sitä massaa tuohon varteesi" vastaan "No annapas tuo sinun ruokasi niin korjataan samalla kaksi kamalan näköistä ihmistä"

Ja jos joku vitsailee että sä nyt olet tollanen tikku, niin vastaan naureskellen "hehhe ja sää tuollanen turvonnut norsu"

Pulkannaruun vastaan rantapallo ja vinkuheinään vesimeloni.
 
Koko 40 ei ole plussakoko. Miksi lihavia tai ketään muutakaan pitäisi saada haukkua?
Ei pidäkään haukkua, mutta on mun mielestä huolestuttavaa JOS alettaisiin ihannoimaan pyöreyttä. Se antaisi pahimmassa tapauksessa myönteistä kuvaa lihavuudestakin (vaikka pyöreys ei aina ole lihavuutta) ja lihavuus on sairasta.
Toki jokainen saa olla just niin lihava kuin tahtoo ei se muille kuulu, mutta ei sitä tarvitse yleisesti puolustella saati ihannoida.

Vaan eipä onneksi kukaan varsinaista lihavuutta ole ihannoinutkaan, mediassa siis. :D
 
tepo
Melkoisen vääriä faktoja täällä, huhheijaa.

Noilla pluskokoisilla malleilla ajetaan sitä sanomaa että mallit saataisiin edes hiukan lähemmän NORMAALIPAINOA, ei pullukoiksi.
Esim. Kotimaisille malleille lehdissä ja suomen muotinäytöksissä kulkeville nauretaan Milanossa, ei sellaisia valaita siellä lavalle päästetä.

Mallien nykyisen kokovaatimuksen mukaisia naisia on ehkä 1-2% luonnostaan, muut joutuvat pyrkimään siihen melkoisella rääkillä ja ylläpitämään dieettejä vuosikausia. Ala ei myöskään ole helpoin ylläpitää terveellisiä elämäntapoja ja siksi laihdutetaan vippaskonsteilla.

Ja nykyajan vaatekokoja on turha kauhistella, jos vielä hiukan raapii niitä vanhoja muistilokeroitaan, muistaa miten 10v sitten koot pitivät vielä jotenkin paikkansa ja koko L oli todellakin Large. Nykyään kiinassa valmistetut vaatteet kutistuivat muutamia vuosia sitten silminnähden ja sama trendi näyttää jatkuvan.
 
Seuraavalla kerralla kun joku ylipainoinen tulee taas päivittelemän että oletpas laiha (normaali) ja syönkö mitään iik, vastaan että juu syön, mutta sen verran kuin kulutan joten pysyn terveenä eikä liikakilot vaivaa, kuten näet. Joku sexy asento perään ja silmänvinkkaus.

Kun joku sanoo taas "syö nyt niin saat vähän sitä massaa tuohon varteesi" vastaan "No annapas tuo sinun ruokasi niin korjataan samalla kaksi kamalan näköistä ihmistä"

Ja jos joku vitsailee että sä nyt olet tollanen tikku, niin vastaan naureskellen "hehhe ja sää tuollanen turvonnut norsu"

Pulkannaruun vastaan rantapallo ja vinkuheinään vesimeloni.
Mä suututin yhden kaverin raskausaikana kun hän kovin vitsikkäänä naureskeli, että "on sulleki nyt tullu vähän pyöreyttä poskiin niin ei oo enään sellaset lommot" ja mä vastasin sit siihen vaan et "niinpä, tätä menoa mulla on kohta yhtä läskit posket kuin sulla".
Itsepähän kerjäsi, meni vähän hiljaseksi ton jälkeen. :D
 
40
Se antaisi pahimmassa tapauksessa myönteistä kuvaa lihavuudestakin (vaikka pyöreys ei aina ole lihavuutta) ja lihavuus on sairasta.
Toki jokainen saa olla just niin lihava kuin tahtoo ei se muille kuulu, mutta ei sitä tarvitse yleisesti puolustella saati ihannoida.
Pätee tietysti myös alipainoisuuteen, eikö? Miksi laihuutta pitäisi saada puolustella saati ihannoida? Pyritään kaikki vaan olemaan Normaaleja ja piilotetaan kaikki poikkeavuus näkyvistä, ettei kukaan vaan ala kuvittelemaan olevansa ok vaikka onkin lihava tai laiha.
 
tepo
ehkäpä siksi, että lihava malli varastaisi huomion itse vaatteelta. Kun malli on ns. muodoton, vaate näyttää "neutraalilta" kun mallin omat muodot eivät sotke leikkauksia yms.
Siksi en nykyään enää ymmärräkään miksi niitä muutamia erittäin nälkiintyneen näköisiä naisia kävelytetään siellä?

En edes huomaa vaatteita kun huomio kiinnittyy mallin todella tikkumaisiin jalkoihin, törröttäviin solisluihin, törröttäviin olkapäihin ja lommottaviin poskiin.

Ihaile siinä nyt sitten eleganttia vaatetta kun ainoa mikä on mielessä on "että heittäkää nyt herranjumala joku tuolle naiselle possumunkki ennen kun se pyörtyy.."
 
toivon
Vaate ei näytä niin edustavalta normaalikokoisen päällä. Itse en missään nimessä toivoisi pulleita malleja, koska he eivät ole sen parempi esikuva kuin alipainoisetkaan. Sen sijaan olisi mukava nähdä malleja erilaisilla ruumiinrakenteella, mutta ilman läskiä. LIhaksikkaita, harteikkaita, atleettisia, kurvikkaita... Eli hoikkia/normaaleja eri vartalotyyppien edustajia. Ei kuitenkaan mitään normaalipainon ylärajalla olevia, silloin nainen on usein jo vähän tukeva.
 
"vieras"
Suuri osa ainakin kuuluisimmista suunnittelijoista on homoja, joten he pitävät enemmän malleista, joilla ei ole muotoja. Sieltä se sitten leviää yleisemmin ja nollakokoa aletaan pitämään ihan normaalina ja siihen pitäisi pyrkiä, vaikka noin pienikokoisia naisia on harvassa.
 
Pätee tietysti myös alipainoisuuteen, eikö? Miksi laihuutta pitäisi saada puolustella saati ihannoida? Pyritään kaikki vaan olemaan Normaaleja ja piilotetaan kaikki poikkeavuus näkyvistä, ettei kukaan vaan ala kuvittelemaan olevansa ok vaikka onkin lihava tai laiha.
Kirjoitinkin tuossa ekassa viestissäni, että sairaalloinen laihuuden ihannointi ei ole tervettä. Olen itse joutunut läheltä seuraamaan mitä se on kun 170cm painaa 44kg eikä itse tajua tilaansa, siinä ei ole mitään hienoa, ihailtavaa saati puolusteltavaa.

Silti on fakta, että ylipaino on ihan eri luokan ongelma ja aiheuttaa paljon enemmän sairauksia kuin alipaino esim. meillä täällä Suomessa.
 

Yhteistyössä