Miksi mä tunnen huonoa omatuntoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mahza

Aktiivinen jäsen
19.03.2006
5 120
0
36
Elikkäs, mulla on selkä tosi kipeä. Buranan voimalla pystyy liikkumaan, mutta kumartelut, nostelut jne ei onnistu. Viimeviikolla töissä selkä jo takkuili, ja varotin jo perjantaina et jos se ei mee ohi viikonlopun levolla meen lekuriin.
No, eihän se mennyt ohi, paheni vaan. Ja nyt siis pitää mennä lekuriin. Mutta mä en haluu! Tai siis, lekuriin toki haluun ja särkylääkettä mielellään, mutta en haluu saikkua. Kauheen huono omatunto pelkästä ajatuksesta olla pois töistä.
Juu, tää on pelkkä työelämävalmennus, mutta voi poikia jatkossa töitä. Ja vasta puoltoista kuukautta oon siellä ollu. Oonko mä kauhee lusmu kun en pysty hoitaa töitäni?

Tiiän tunteen,ite kans työelämässä ollessa ( ja nyt opiskelemassa) kärsinyt samasta ettei millään jäis sairauslomalle kun tulee syylliinen olo.Mutta jossain vaiheessa elämä opetti et ihminen ei ole kone :) eli saikulle vaan jos lekuri niin määrää :) Et ole lusmu :)

Tiedätkö mitä?
Minä olin ennen kans sellainen etten millään töistä saikkua "voinut" ottaa kun tuli aina se huonon omantunnon juttu mieleen vaikka olis miten sairaana ollut niin ei kun töihin.
Sitten huomasin, että siellä ei nosteta sen korkeammalle pallille vaikka sairaana töissä käviskin, ja toisaalta työnantajan ei pitäis antaa sairaana olevien edes tulla töihin.
Sitä ei mikään vakuutusyhtiö korvaa nimittäin jos sairaana ollut työntekijä tekee jonkun töpin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hwe:
Tiedätkö mitä?
Minä olin ennen kans sellainen etten millään töistä saikkua "voinut" ottaa kun tuli aina se huonon omantunnon juttu mieleen vaikka olis miten sairaana ollut niin ei kun töihin.
Sitten huomasin, että siellä ei nosteta sen korkeammalle pallille vaikka sairaana töissä käviskin, ja toisaalta työnantajan ei pitäis antaa sairaana olevien edes tulla töihin.
Sitä ei mikään vakuutusyhtiö korvaa nimittäin jos sairaana ollut työntekijä tekee jonkun töpin.

Juu, kyllä mä luulen kanssa että ne heittää mut sieltä ulos jos meen sinne könkkäämään, kun en tosiaan nostamaan pysty ja työ on sellasta kokoaikaista koukkimista...
Kiitos teille, ehkä tää omatunto pikkasen helpottaa...

Suoraan sanottuna olet vähintään hullu, jos itsesi rikot. Ja ajattelepa myös tältä kannalta: jos olet romuna töissä, työkaveritkin joutuvat jännittämään, kuinka käy... hajoatko kokonaan kesken työpäivän.

Eli aina on tärkeintä huolehtia siitä, että edes tulevaisuudessa on toimintakykyinen.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
No jos on työelämävalmennuksessa ja heti alusta asti alkaa selkävaivat niin jatkoa tuskin siinä paikassa enää seuraa.

Niin se taitaa olla... Muutenki taitaa tämmöset työt olla mulle huonosta. Mutta, hyvähän se on että tulee tämäkin asia kokeiltua, niin ei sitten tällaisia töitä jatkossa etsi, vaan suuntaa tarmonsa muihin puuhiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
No jos on työelämävalmennuksessa ja heti alusta asti alkaa selkävaivat niin jatkoa tuskin siinä paikassa enää seuraa.

Niin se taitaa olla... Muutenki taitaa tämmöset työt olla mulle huonosta. Mutta, hyvähän se on että tulee tämäkin asia kokeiltua, niin ei sitten tällaisia töitä jatkossa etsi, vaan suuntaa tarmonsa muihin puuhiin.

Mua ne yritti 8 euron kulukorvauksella laittaa vanhusten koteja siivoomaan vaikkei mulla meinaa pysyä edes tiskirätti kädessä.
Lääkäei oli onneks asiallinen ja kirjoitti lapun että olen toistaiseksi työkyvytön kun ihan turha olis ollu mennä ja samantien jäädä saikulle.
KUn ei pysty ni ei pysty.

Mua ne yritti 8 euron kulukorvauksella laittaa vanhusten koteja siivoomaan vaikkei mulla meinaa pysyä edes tiskirätti kädessä.
Lääkäei oli onneks asiallinen ja kirjoitti lapun että olen toistaiseksi työkyvytön kun ihan turha olis ollu mennä ja samantien jäädä saikulle.

Toi on niin ärsyttävää, kun ne koittaa pakottaa töihin joihin ei pysty.

Mä tosin ihan ite hakeuduin tonne tiimariin, kun oon sinne aina halunnut. Aattelin et saan jalkaa ovenväliin tällä harjottelulla, kun tiedän et sinne on porukaa palkattu just työharjottelun päätteeksi.

Mä tosin ihan ite hakeuduin tonne tiimariin, kun oon sinne aina halunnut. Aattelin et saan jalkaa ovenväliin tällä harjottelulla, kun tiedän et sinne on porukaa palkattu just työharjottelun päätteeksi.
Joo sillainhan sinne kannattaksi aina koittaa.MUa ärsytti se että mä puhuin työkkärissä että haen koulutukseen,lähihoitajaksi,niiden mielestä mun terveys ei kestä sitä mut rankan kotisiivouksen,vanhusten nostelun ym. niiden mielestä kyllä kestää.Aika ristiriitasta.

[quote="Mahza

Joo sillainhan sinne kannattaksi aina koittaa.MUa ärsytti se että mä puhuin työkkärissä että haen koulutukseen,lähihoitajaksi,niiden mielestä mun terveys ei kestä sitä mut rankan kotisiivouksen,vanhusten nostelun ym. niiden mielestä kyllä kestää.Aika ristiriitasta.
[/quote]

Niillä ei aina nouse hissi kattokerrokseen... Vaikka toisaalta lähihoitajan työ on aika rankaa, eikä se koulutuskaan lastenleikkiä ole.
Toivottavasti kuitenkin saisit tehdä sitä mitä haluat :)

[quote="Mahza

Niillä ei aina nouse hissi kattokerrokseen... Vaikka toisaalta lähihoitajan työ on aika rankaa, eikä se koulutuskaan lastenleikkiä ole.
Toivottavasti kuitenkin saisit tehdä sitä mitä haluat :)[/quote]
Joo tiedän kyllä mihin olisin ryhtymässä,olenhan vanhainkodilla tehnyt 6 vuotta vanhustyötä.Vaihtoehtoja on kuitenkin muitakin kuin vanhustyö,ne vähän kiinnostaisi.
Lopulta löydän itseni josen eläkkeeltä niin varmaan jostain kurjasta toimistohommasta,mitä sit kroppa kestäis ehkä vielä...

Yhteistyössä