miksi mä en laihdu??? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maamu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maamu

Vieras
Niin siis en ymmärrä mixei kilot karise, päinvastoin ehkä jopa kun taas tuntuu olo niin turvonneelta!!! :( Keväästä asti olen tarkkaillut syömisiäni ja herkut jätetty pois (lauantaisin voi VÄHÄN herkutella; esim saunaolut, muutama sipsi ja kourallinen karkkia). Syön perus kotiruokaa, ei eineksiä. Lenkillä käyn vähintään 4xvko ja noin 1,5-2h kerralla, päälle venyttelyt ja vatsalihakset. Muina iltoina lämmittelen crosstreinerilla ja venyttelen ja teen vatsoja sekä vähä askelkyykkyjä yms. Yksi taysin vapaa-ilta vkossa.
Painoa oli keväällä 101kg ja nyt 96kg painoindeksi 32.
Mitä hittoa mun pitää tehä et saan ainaki 10-20kg vielä pois???
Lapsia on kax 1 ja 2,5v ja käyn töissä, joten aikaa ei hirmusesti ole liikuntaa enempää lisätä.

Siis ihan perus kotiruokaa. Perunaa/täysjyväriisiä/tummaa makaronia ja kanaa/possun ja naudanlihaa/kalaa (väh.2x/vko), ruisleipää, hedelmiä (omenaa ja päärynää).
eilen aamulla:
2 ruisleipää jossa keijua ja oltermannia + kahvia
päivällä:
täysjyväpastaa ja kanaa
illalla:
Peruna, palapaistia jossa paljon porkkanaa
iltapala:
2ruisleipää jossa keijua ja tomaattia
Välipaloina söin töissä oman puun omenia.

ei sillä ole oikeastaan mitään merkitystä kuinka paljon liikut. Laihduttamisessa liikunnan osuus on n20% ja ruokavalion 80% Silläkään ei ole mitään merkitystä syötkö kotiruokaa vai syötkö eineksiä..( siis toki on terveellisemp. toi eka vaihtoehto ) Syöt varmasti liikaa. Syö lautasmallin mukaan niin laihdut. 5krt päivässä. Tee ruokapäiväkirjaa, niin huomaat mitä syöt. Kiinnitä huomio rasvankäyttöön ja ruoka-annosten kokoon.

eilenkin aamulla söit tosi vähän. Tuliko sitten lounaalla santsattua lautaselle paljon pastaa/perunaa? Jos noin syöt kun eilen niin painoindeksisi ei voi olla se minkä ilmoitat. Mitä juot ruoan kanssa? Missä on kalsium ruokavaliostasi?

Liiku kunnon sykkeillä, tehokasta liikuntaa...ei mitään kävelyä jossa tulee vähän lämmin. Tehosta liikuntaasi ja koettele rajojasi!!

Syö lautasmallin mukaan, ja syö aamulla kunnolla! Mielummin vaikka lautasellinen ruispuuroa niin ei tule sitten lounaalla niin ahmittua.

KIINNITÄ HUOMIO ANNOSKOKOIHIN!!! Salaattia voit syödä mielin määrin, kun et lisää rasvoja.

Omenat ja muut hedelmät on tosi hyviä välipaloja. Käytä vaikka täällä netissä olevaa kalorilaskuria niin huomaat paljonko syöt mitäkin. Tärkeintä on nyt kiinnittää huomiota noihin annoskokoihin.

Huomioithan sen että kun syöt esim. aamulla vain vähän ja lounaalla vedät kasan pastaa+ muuta niin sen jälkeen alkaa mieletön väsymys ja tekee mieli jotain sokerista...ihan mitä vain kun se on vain makeaa...eli pidä verensokerisi tasaisena niin ei tule niin sorruttua mielitekoihin eli syö säännöllisesti.

jep, tuohon aineenvaihduntaan vaikuttaa kovasti säännöllinen syöminen, liikkuminen ja nukkuminen yms. Hyvä vinkki tuli tinzuskselta juo paljon vettä joka aterialla ja välilläkin.

Itselläni toimi aikoinaan juurikin veden juonti, ja pienet muutokset ruokatottumuksissa. Silloin jätin esimerkiksi jopa kahvimaidonkin pois :).
Liikuntakin oli monipuolista, spinning monessa muodossaan, juoksua ja lenkkeilyä.. Intervalli-meininkiä, sykkeen kanssa leikkimistä. Ostin oikein kunnon sykemittarin, joka todella tsemppasi koska pyrki tekemään sen viikko-ohjelman mitä mittari suositteli.
Tsemppiä! Toisaalta tuollainen hidaskin tahti voi olla se paras tahti!

Ei toi mun mielestä kyllä kuulosta laihduttajan ruokavaliolta vaan terveelliseltä arkiruokavaliolta, jolla pysytään siinä painossa, jossa halutaankin olla. Kannattaa laskea kalorit, paljonko päivän mittaan oikeasti kertyy energiaa, kun pistää tarkalleen kaikki levitteet ja makaronin painot sinne.

Onko sulla nälkä päivän mittaan? Koska kyllä laihduttavalla ihmisellä pitäis keretä päivällä tulemaan nälkäkin välillä. Ja aamulla herätessä olis oltava nälkä. Mä kun laihdutin, niin kilokalorimäärä pyöri siinä 1200-1500 paikkeilla ja ei ollut ongelmia säästöliekistä ja tuloksiakin syntyi. Jos oli raskas päivä töissä tai muuten paljon liikuntaa, söin enemmän korvatakseni vajetta. Mutta sen mä siitä ajasta muistan, ettei sitä ruokaa niin kauheasti nähnyt.

Aamulla kaks leipäpalaa, ei margariinia, kaks ohutta juuston siivua, vähärasvaista kinkkuleikettä samoin kaks siivua, rehuja päälle mielen mukaan. Päivällä tavallista perusruokaa lautasmallin mukaan, pastaa tai riisiä korkeintaan 1,5 dl kypsänä, perunoita kaks. Salaatissa piti vahtia herneitten, rypäleitten yms määrää, niitähän ei voi mielin määrin mättää. Illalla sitten vielä jotain. Se oli sitten leipä tai jäätelö tai hedelmä ja muutama keksi. Mutta ei kaikkia samana päivänä. Yleensä ne kalorit, mitä oli vielä käyttämättä.

Ei ole kyllä ikävä tuota aikaa:) Sillä se lähti, millä oli tullutkin, mutta koville otti.

Tee sillä crossarilla joka ilta 40 minsaa ja lautasmalli käyttöön , eka näet nälkää pari viikkoa et mahalaukku pienenee kunnolla. lisäksi kerran pari viikossa vesijuoksua kehiin niin 25 kiloa lähtee puoles vuodes ja kroppa on hieman erilainen... itse aloitin 104 kilosta ja nyt 79 kiloa painoa... on hyvä olo kun bmi alkaa hipoa normaalipainoa.

Niin, ja siitä sykemittarista vielä (tais olla mun lempiaihe :) ), niiiin se näyttää kaloritkin mitä lenkkeilyssä kului jne. Vaikka se olisi kuinka suurpiirteinen, niin pyrin syömään about sen verran kaloreita päiväs, mitä näytin kuluttaneeni lenkillä. Jäi käyttämättä syömisestä ne normaalisti päivän aikana kuluttamat kalorit, joten kulutin enemmän kuin söin. Oih, mulle taas tuli ikävä tuota tehotreeniä, mutta ens vuonna sitten kun taapero on tullut sisuksistani pihalle :D

Alkuperäinen kirjoittaja f:
eilenkin aamulla söit tosi vähän. Tuliko sitten lounaalla santsattua lautaselle paljon pastaa/perunaa? Jos noin syöt kun eilen niin painoindeksisi ei voi olla se minkä ilmoitat. Mitä juot ruoan kanssa? Missä on kalsium ruokavaliostasi?

Siis söin vähän? Kuinka paljo pitäs sitte syyä aamusin? Puuroa en saa alas ja jugurtteja en viiti syyä ku niis niin paljo sokeria. Mulla on laktoosi-intoleranssi ja en tykkää maidosta joten kalsium on tabujen varassa. Ja pastaa ja kanaa en suinkaan syönyt ku sellasen hmm miten sen selittäs... ravintola-annoksen. illalla meni yx iso peruna ja sitte lihaa ja porkkanaa...
Sitrushedelmiä en voi allergian takia syödä, joten ananas ei sovi kuten joku tuolla ehdotti. Niitä oman puun omppuja voin kyllä syödä vaikka 8/pvä... vähän joka väliin! Pitääkö niistä luopua? Maha ei kestä kaupan omenia joten senki takia hiukka vaikeaa toi hedelmien syönti... :(
Ja tosiaan paino on 96kg ja pituutta 175cm!!!

Alkuperäinen kirjoittaja maamu:
Alkuperäinen kirjoittaja f:

Siis söin vähän? Kuinka paljo pitäs sitte syyä aamusin? Puuroa en saa alas ja jugurtteja en viiti syyä ku niis niin paljo sokeria. Mulla on laktoosi-intoleranssi ja en tykkää maidosta joten kalsium on tabujen varassa. Ja pastaa ja kanaa en suinkaan syönyt ku sellasen hmm miten sen selittäs... ravintola-annoksen. illalla meni yx iso peruna ja sitte lihaa ja porkkanaa...
Sitrushedelmiä en voi allergian takia syödä, joten ananas ei sovi kuten joku tuolla ehdotti. Niitä oman puun omppuja voin kyllä syödä vaikka 8/pvä... vähän joka väliin! Pitääkö niistä luopua? Maha ei kestä kaupan omenia joten senki takia hiukka vaikeaa toi hedelmien syönti... :(
Ja tosiaan paino on 96kg ja pituutta 175cm!!!

Jogurttia on muutakin kun sokerillista ja rasvasta. Ei se oo poissuljettu vaikka laihduttaa. Missä kasvikset? Aika vähänen kokonaismäärä tossa kertomassasi.

Voi huh huh kun jengi ei vieläkään opi! Hiilarit POIS! Pasta, peruna, leipä POIS! Tilalle kasviksia ja juureksdia joista saat "hyvää" hiilihydraattia. Tää perus ruisleipäkin on myrkkyä elimistölle.

Älä varo rasvoja. Kevyttuotteet pois. Tilalle normaalia voita, oliivi ja rypsiöljyjä. Käytä runsaasti. Muista proteiini. Liikunta on vaan TUKEMASSA.

Pliis lopettakaa jo sen lautasmallin jankuttaminen. Se on auttamattomasti vanhanaikainen!

Alkuperäinen kirjoittaja Karppi:
Voi huh huh kun jengi ei vieläkään opi! Hiilarit POIS! Pasta, peruna, leipä POIS! Tilalle kasviksia ja juureksdia joista saat "hyvää" hiilihydraattia. Tää perus ruisleipäkin on myrkkyä elimistölle.

Älä varo rasvoja. Kevyttuotteet pois. Tilalle normaalia voita, oliivi ja rypsiöljyjä. Käytä runsaasti. Muista proteiini. Liikunta on vaan TUKEMASSA.

Pliis lopettakaa jo sen lautasmallin jankuttaminen. Se on auttamattomasti vanhanaikainen!

Ja ainoa oikea on karppaus? En usko niin kauan kun näen ihmisiä jotka ovat laihtuneet syömällä kaikkea. Ei se kuule mee niin että kaikille passaa sama systeemi.

Ihan hyvinhän sä olet laihtunut! Itse olen laihtunut yhdeksän kiloa kahdeksassa kuukaudessa ja olen tyytyväinen. Kun laihduttaa hitaasti, kilot myös pysyy pois.
Muistahan että et laihdu sillä että et syö vaan noin paljon liikkuvana sinun pitää muistaa syödä reilusti.

Alkuperäinen kirjoittaja Karppi:

Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Ihan hyvinhän sä olet laihtunut! Itse olen laihtunut yhdeksän kiloa kahdeksassa kuukaudessa ja olen tyytyväinen. Kun laihduttaa hitaasti, kilot myös pysyy pois.
Muistahan että et laihdu sillä että et syö vaan noin paljon liikkuvana sinun pitää muistaa syödä reilusti.

Siis just tuo että en halua mitään pikadiettiä jossa kilot tulee yhtä nopsaan takas ku lähtiki! Elämäntapamuutosta haen!!! Mutta mulla tuota ylipainoa on niin paljo että luulin et enemmän tippuis suht nopeesti :( Vissiinki sitte se on niin et hiljaa hyvä tulee :)
Tohon karppaukseen EN ALA!!! Oon sen verran vanhanaikanen että haluan syödä perunaa ja ruisleipää, sori vaan! Ja sit viel et koittakaapa ettiä kaupasta TÄYSIN LAKTOOSITTOMIA jugurtteja... kyllä ne on vaan niitä sokerimössöjä sitte, ainaki meiän prismassa.

Yhteistyössä