miksi lastesi isä olisi eron sattuessa huonompi lähihuoltaja?

  • Viestiketjun aloittaja Taare-
  • Ensimmäinen viesti
Tällä hetkellä ja tämän miehen kanssa olisin parempi huoltaja koska mies tekee niin paljon töitä ettei ehdi/ehtisi juurikaan hoitamaan lapsiaan. Meidän yhteiset lapset on niin pieniäkin vielä että ovat aika lailla kiinni äidissä.

Exän kanssa erotessa lapset lähti mun mukana, mutta vuosi eron jälkeen sairastuin vakavaan masennukseen ja isä joutui ottamaan lapset luokseen niin vastahakoisesti kun sen silloin tekikin. :/
Eli silloin siinä tilanteessa ex-ukko oli parempi huoltaja kun minä.

Ja tuo on muuten totta; etä-äidit ovat yleisen käsityksen mukaan lähes aina joko alkoholisteja, narkkareita tai molempia :/
 
Meillä myös minä olisin automaattisesti lasten lähihuoltaja koska miestä ei ole koskaan kiinnostanut ottaa vastuuta lapsista.Hoitaa kyllä lapset jos mulla on joskus harvoin muuta menoa mutta ei muuten.Ja siksi koska hänestä ei olisi vaan täysipäiväiseksi lasten huoltajaksi.Eikä varmaan edes haluaisi lapsia luokseen vakituisesti asumaan.
 
August
Jos meille ero tulis niin ois aika vaikeeta päättää kumman luona lapset asuis, todennäköisesti ois yhteishuoltajuus. Mut toi arki ois aika vaikeeta, kumpikaan ei haluis olla hetkeäkään ilman lapsia!
 
Meillä kyllä mies lähinnä tekee vaan pikkujuttuja lasten kanssa kun huvittaa.On lasten kanssa yleensä yksin vain jos olen töissä.Eli kun mä hoidan lasten asioista ja huolehdin heistä n.95%, niin olisin takuuvarmasti parempi huoltaja.
 
Näitä
lukiessa ei tule mieleen muuta kuin että onpas suurimmalla osalla teistä ihan idiootit miehet! Tuollasten kanssa sit lapsia ootte liudan hankkineet (esim. jo yhden lapsen jälkeen varmasti ootte huomanneet miehen osallistumattomuuden ja sen, ettei lapsi kiinnosta, niin miksi ihmeessä olette vielä lisääkin hankkineet?)...hohhoijaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Näitä:
lukiessa ei tule mieleen muuta kuin että onpas suurimmalla osalla teistä ihan idiootit miehet! Tuollasten kanssa sit lapsia ootte liudan hankkineet (esim. jo yhden lapsen jälkeen varmasti ootte huomanneet miehen osallistumattomuuden ja sen, ettei lapsi kiinnosta, niin miksi ihmeessä olette vielä lisääkin hankkineet?)...hohhoijaa.
Kaikkea ei voi etukäteen tietää, jos olisin tiennyt, kuinka ex muuttuu, kunhan lapset ovat 1 ja 2v, en olisi heitä HÄNEN kanssaan hankkinut. Mutta harvalla on noita ennustajanlahjoja.... :whistle: :whistle:
 
PahaSilmä
No minun mies on ainoa mies (minun tuntema) joka pärjää lasten kanssa soittamatta minulle, kun olen poissa. Olen ainoa nainen tuttavapiiristäni, joka ei ole huolissaan, miten mies pärjää, kun olen poissa.
 
No mä olen siksi tuollaisessa tilanteessa heti ykkösvaihtoehto kun olen kantanut, imettänyt ja hoitanut nämä lapset. Mies käy töissä...ja minä hoidan kodin ja lapset. Mulla arjen hommat luonnistuu paremmin ja kumpikin enempi mussa kii koska ne on mun kanssa enempi. Ja onhan tuo toinen vasta 4kk ja rinnalla että siihenkään ei mies soveltuisi. Hyvä isä mutta kakkoseksi kyllä kieltämättä jäisi tuossa kilvassa. Mutta eipä se kyllä alkaiskaan lapsista taisteleen juuri noiden asioiden takia. Kotiäiti olen joten sitä jatkaisin jonkinaikaa. Hölmöä että töissä käyvä mies alkaisi koti-isäksi, eipä se kyllä alkaiskaan. Ja lapsia sekään ei halua pienenä hoitoon(siis tässä tapauksessa kuopusta).
 
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
No minun mies on ainoa mies (minun tuntema) joka pärjää lasten kanssa soittamatta minulle, kun olen poissa. Olen ainoa nainen tuttavapiiristäni, joka ei ole huolissaan, miten mies pärjää, kun olen poissa.
Ja täällä toinen, jolla on sellainen mies, joka pärjää lasten kanssa soittamatta minulle.
Hänellä on paljon pitempi pinna kuin minulla ja hän on erittäin lapsirakas ihminen. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja joopa:
Ei meillä isä ole yhtään huonompi tai toisarvoisempi vanhempi kuin minäkään. Pärjäisi heidän kanssaan tosi hyvin. Täällä kun moni puhuu siihen tyyliin, ettei isä yksin pärjäisi lapsen/lasten kanssa, niin mitäpä sitten jos itse satutte kuolemaan? Lapset sijoitetaan sitten muualle vai? Mä luulen, että näistäkin epäilyistä moni on vaan sellaista äidin itsensä korottamista jalustalle. Ja sitten on paljon (suoraan sanottuna) sellaista nipotusta, että vaikka isä toimisikin tosi hyvin, äiti ei hyväksy hänen tapaansa toimia syystä, että se on erilainen kuin hänen oma tapansa. Nykyäänkin se ikävä kyllä on niin, että monien mielestä kyseenalainen äiti on etusijalla hyvään isään verrattuna. Todella huvittavaa, sillä se on jo monesti lehtijutuissa nähty, etteivät äidit ole mitään pyhiä lehmiä...
No minä en ainakaan korota itseäni millekään jalustalle, vaan joka sana jonka tuossa aiemmin kirjoitin on totta. Monesti olen kyllä miettinyt, että jos minä tästä potkasisin tyhjää niin mitähän tapahtuis. Miehen olis pakko oppia kaikki lastenhoidosta. Saisi luultavasti vähän tukea siskoltaan ja äidiltään. En tiä oisko minun äiti niin tyhmä että menis jonneki sossuun perättömien oletustensa kanssa väittämään, että mies hakkaa lapsia ja on huono isä ja vaatisi lapsia siskolleni. Ei kyllä hyvä sekään. Toivoisin kyllä, että lapsille pysyisi jonkinlaiset välit minunkin sukulaisiini, vaikka mies ei tulekaan niiden kanssa toimeen...
Menipäs synkäksi... :whistle:
 

Yhteistyössä