Miksi lastenvaatteet ovat niin kalliita!?

Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Kirjoitit että vaatteet menee sen 2kk minusta silloin ostat liian pieniä.Mä en viitsi kahden kuukauden välein ostaa kuteita
No kyllähän tällainen 1v6kk ikäinen kasvaa hurahtaa jo 2kk tosi paljon.

Ei kuitenkaan niin paljon, että vaate mahtuisi vain kaksi kuukautta. Ellei se sitten jo ostettaessa ole ollut "liian sopiva", siis sellainen jossa ei ole ollenkaan kasvunvaraa.
No ehkä tuo 2kk oli liioittelua, mutta tosi pienen ajan nuo lastenvaatteet yleensä menee kun kasvaa nopeasti.

Mun mielestä taas siinä 1 v jälkeen vaatteet on menneet yllättävän kauan. Esim. paidat ja neuletakit nimenomaan. Meidän pojalle meni 86-senttiset paidat koko vuoden 1-2 ikävuoden välillä, eikä hän hukkunut niihin alussa, hihoja vaan taitoin pari senttiä. Tytöllä sama juttu. Ja täysin normaalisti nuokin on kasvaneet =)

joo pukekaa te vaan lapsenne jo heti synnäril 100cm vaatteisiin jotta ei tartte ostaa uusia toviin=)
mä kyl puen sopivat vaateet lapsilleni ni eivät näytä kerjäläisiltä:)
toisin kuin teidän pikku reppanat;)

Sovitin tänään tytölle (1v4kk) 80 cm housuja jotka ei pysynyt ylhäällä kun vyötärö oli niin löysä ja muutenkin olivat kyllä pitkät, tosin kääriä olisi voinut puntteja... Päädyin sitten kuitenkin käyttämään jo vähän pienehköjä 74 kun ne kuitenkin pysyy jalassa....

Mun mielestä vaatteet on nyt vuoden aikana kallistunut paljon, tai sitten minusta on tullut nuuka..

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
joo pukekaa te vaan lapsenne jo heti synnäril 100cm vaatteisiin jotta ei tartte ostaa uusia toviin=)
mä kyl puen sopivat vaateet lapsilleni ni eivät näytä kerjäläisiltä:)
toisin kuin teidän pikku reppanat;)

olet koska vaan tervetullut katsomaan mun "kerjäläisieni" vaatevalikoimaa :D :D :D

Munkin mielestä lastenvaatteet on kalliita. Enkä mä yleensä osta ku vaan alehyllyiltä tai kirppiksiltä...
Mut mä ostan järjestään liian isoja vaatteita, ei siis semmosia että niihin hukkuu, mutta reiluja, niin ei tarvii koko ajan ostella uusia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Osa lastenvaatteista on kalliita. Hm:llä on halpaa, mut useimmat vaatekappaleet on jotenkin hutiloiden tehty.

joo, ja sitten kun katsoo valmistusmaata, niin ei se Kamputsea paljon siellä ilahduta :( että kyllä niinku taisin jo sanoakin, niin siellä Portugalissa valmistettu vaatekin tuntuu paljon kivemmalta, vaikka kotimaista ei enää tahdo mistään löytyäkään.. mä suosin pohjoismaisia merkkejä, jotka on valmistettu lähinnä portugalissa ja turkissa =)

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Osa lastenvaatteista on kalliita. Hm:llä on halpaa, mut useimmat vaatekappaleet on jotenkin hutiloiden tehty.

joo, ja sitten kun katsoo valmistusmaata, niin ei se Kamputsea paljon siellä ilahduta :( että kyllä niinku taisin jo sanoakin, niin siellä Portugalissa valmistettu vaatekin tuntuu paljon kivemmalta, vaikka kotimaista ei enää tahdo mistään löytyäkään.. mä suosin pohjoismaisia merkkejä, jotka on valmistettu lähinnä portugalissa ja turkissa =)

joo, mäkin ostelen melkein ainoastaan tuttaa ja marimekkoa. vendiltä ja novitaltakin löytyy ihan ok vaatteita. nois hintataso on ihan kohtuullinen, etenkin tutan vaatteet menee lasten päälle pidempään kuin esim. vastaavan kokoinen hm kude.

no tutta on meillä täysboikotissa, koska laatu on niiiin surkeaa, että saumat repeilee ekassa pesussa... ja ne valmistetaan kiinassa... meillä suosikkimerkkejä ovat uusretromerkit, ovat meille mieluisia laadultaan ja ulkonäöltään =)

no tutta on meillä täysboikotissa, koska laatu on niiiin surkeaa, että saumat repeilee ekassa pesussa... ja ne valmistetaan kiinassa... meillä suosikkimerkkejä ovat uusretromerkit, ovat meille mieluisia laadultaan ja ulkonäöltään =)

ai valmistetaanko ne kiinassa? mä oon kattonut et lapus lukee made in finland. no meillä vaatteet on pysyny ehjänä ja kuosissa, etenkin ne luomu tutat on ihania.

osa valmistetaan varmaankin vielä suomessa ja vanhemmat onkin kestäviä, mutta meillä oli paaaljon retrotuttaa, kun kuopus oli vauva, eikä varmaan kymmenen vaaatetta piisaa ku lähetin aina takaisin kankaanpäähän korjattavaksi.. sitten kyllästyin ja sen jälkeen meille ei oo tullu, vaikka jotain kivannäköistä joskus onkin :D mä olen pitkävihainen :D vaikken oikeesti olekaan.. marimekot on kanssa vähän toisaikaista, kuosien takia rakastan niitä yli kaiken, ja meillä niitä paljon käytetään, mutta aika suuri osa niistäkin ommellutetaan baltian maissa... =)

No jaa,mä ostan tosi paljon HM:lta.Kalliimpia ostan lähinnä alesta.
Nyt vaan alkaa olemaan valikoima vähissä kun poika siirtyi 134cm :(
Kävin eilen Zarassa,siellä oli kyllä ihan kivoja vaatteita 130cm lähtien mutta koot oli jo melko loppu....Jep,siellä oli muutama immeinen ryysimässä,huh huh !!

osa valmistetaan varmaankin vielä suomessa ja vanhemmat onkin kestäviä, mutta meillä oli paaaljon retrotuttaa, kun kuopus oli vauva, eikä varmaan kymmenen vaaatetta piisaa ku lähetin aina takaisin kankaanpäähän korjattavaksi.. sitten kyllästyin ja sen jälkeen meille ei oo tullu, vaikka jotain kivannäköistä joskus onkin :D mä olen pitkävihainen :D vaikken oikeesti olekaan.. marimekot on kanssa vähän toisaikaista, kuosien takia rakastan niitä yli kaiken, ja meillä niitä paljon käytetään, mutta aika suuri osa niistäkin ommellutetaan baltian maissa... =)

Joo tuossa Tutassa on kyllä laatu mennyt tosi huonoksi... Esikoiselle 10 vuotta sitten ostamani Tutan vaatteet on samassa tai paremmassa kunnossa kuin kuopukselle vajaa 4 vuotta sitten ostamani. Ja esikoisen vaatteet on sentään kiertänyt neljällä eri lapsella...

Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:

Joo tuossa Tutassa on kyllä laatu mennyt tosi huonoksi... Esikoiselle 10 vuotta sitten ostamani Tutan vaatteet on samassa tai paremmassa kunnossa kuin kuopukselle vajaa 4 vuotta sitten ostamani. Ja esikoisen vaatteet on sentään kiertänyt neljällä eri lapsella...

uskon, pitää varmasti paikkansa...
:| siksi olenkin siirtynyt muihin merkkeihin :D ja mä olen ihan lastenvaatehullu, ja mielleläni laitan rahaa hauskoihin ja kunnollisiin vaatteisiin, se tekee pyykkipäivästäkin helpomman =)