Miksi lasta pitaa kuunnella koko ajan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria Mundi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gloria Mundi

Aktiivinen jäsen
25.10.2004
3 333
17
38
Tapasin yhden tutun lounaan merkeissa muutama paiva sitten. Han toi mukanaan 5v tyttonsa mika tietty on aivan OK. Mutta koko lounas meni siihen etta tytto monopolisoi koko keskustelun - tai keskustelun josta ei tullut mitaan. Nainen ja mina koitimme jutella, mutta tytolla oli koko ajan asiaa aidilleen ja kuiskaili ja suputti taman korvaan. Nama kaksi sitten juttelivat keskenaan tyton asioita silla aikaa kun mina istuin ja odotin. Suputtelu loppui ja koitimme taas hetken aikaa jutella jostain, kun tytolla oli taas tuiki tarkeaa asiaa aidilleen ja sita kuiskailtiin sitten taas. Koko lounas meni siihen etta typy monopolisoi aitinsa niin ettei meidan kahden juttelusta tullut yhtikas mitaan. Suurimman osan ajasta mina istuin hiljaa ja katselin kun tytto ja aiti suputtivat keskenaan. Otti paahan kun olis ollut kiva jutella pitkasta aikaa.

Pitaako lasta kuunnella koko ajan vai voiko kylmasti sanoa etta ei nyt, nyt ei ole hyva aika - jutellaanko sitten autossa tai kotona tai bussissa tai missa vaan? Vai saavatko ne raukat traumoja heti jos eivat ole keskipisteena?

Tympääntynyt olisin ollut itsekin tuossa tilanteessa. Omilleni sanon kyllä, että jutellaan kohta lisää, kun Xxx on nyt tässä ja haluan hänen kanssaan vaihtaa kuulumisia. Tuollainen supattaminen on epäkohteliastakin :/

Minun miehen vanhempi poika on just tuollainen. Aina sekaantuu aikuisten keskusteluun. En ymmärrä siihen mitään muuta syytä kuin että haluaa huomion itseensä. Välistä se on todella ärsyttävää, kun en koskaan mieheni kanssa pysty juttelemaan rauhassa aikuisten asioista. Se on mahdollista vain silloin kun tuo poika ei ole paikalla!
Mielestäni lapselle kuuluisi opettaa, että aina ei voi saada huomiota. Käytöstapoihin kuuluu sekin, että antaa välillä muitten jutella rauhassa.

minulla on eräs ystävä joka jopa itse minulle soitettuaan keskeyttää yhtenää keskustelun kysyäkseen lapseltaan mitä asiaa hänellä on! odottele siinä sitten luuri korvalla että äiti-lapsi-turinat loppuu. tottakai lapsia pitää kuunnella muttei ole pahasta lapsenkaan oppia ettei keskeyttää saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Tympääntynyt olisin ollut itsekin tuossa tilanteessa. Omilleni sanon kyllä, että jutellaan kohta lisää, kun Xxx on nyt tässä ja haluan hänen kanssaan vaihtaa kuulumisia. Tuollainen supattaminen on epäkohteliastakin :/

peesaan tätä, Näin olisin minäkin toiminut, Ei lapset puhu jos ei ole niiden vuoro!!!

No joo totta. Mutta minua ärsyttää sellainen, että lapsi hokee koko ajan jalan juuressa kun vanhempi ei reagoi mitenkään lapsen asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:

No joo totta. Mutta minua ärsyttää sellainen, että lapsi hokee koko ajan jalan juuressa kun vanhempi ei reagoi mitenkään lapsen asiaan.

Toki pitää reagoida, mutta hyvin lyhyesti.

Alkuperäinen kirjoittaja jenkka:
minulla on eräs ystävä joka jopa itse minulle soitettuaan keskeyttää yhtenää keskustelun kysyäkseen lapseltaan mitä asiaa hänellä on! odottele siinä sitten luuri korvalla että äiti-lapsi-turinat loppuu. tottakai lapsia pitää kuunnella muttei ole pahasta lapsenkaan oppia ettei keskeyttää saa.

Juu - tutulta kuulostaa. Tama samainen nainen harrastaa tata myos joka kerta.

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Alkuperäinen kirjoittaja jenkka:

Juu - tutulta kuulostaa. Tama samainen nainen harrastaa tata myos joka kerta.
ei oo kivaa eihän. pienempänä se kyseinen kersa halusi aina laulaa ja tämä äiti laittoin lapsensa puhelimeen hoilaamaan vaikka minulla olisi ollut asiaa. hurraa.

kyllä minä sanon lapselle että nyt suu kiinni,minä puhun nyt tai sitten se toinen aikuinen,,,koska lapsella ei voi olla koko ajan asiaa,ainakaan sillon kun aikuiset höpisee,,lapsi tekee kiusaa kun keskeyttää....

Yhteistyössä