V
vierailija
Vieras
Hirveästi ollaan huolissaan siitä, etteivät suomalaiset tee riittästi lapsia. En tajua. Tällä hetkellä koko yhteiskunnan suurin kuluerä ovat huonot vanhemmat. Ne, jotka sössivät sen ainoan duuninsa jossa edes jotenkin pitäisi pärjätä, ja näitä jälkiä yhteiskunta sitten paikkaa kymmeniä vuosia. Ei me tarvita enää yhtään perhettä jossa lapsista ei huolehdita, ja kuitenkin nämä perheet näyttävät tekevän enemmän lapsia kuin perheet keskimäärin. Ei meillä riitä rahat näihin perheisiin vaikka tänne keksittäisiin kymmenen uutta Nokiaa. Ja kuitenkin näiden perheiden lapsilla pitäisi saada olla samat valmiudet onnelliseen elämään kuin muillakin.
Jospa lopetettaisiin puheet siitä, että meidän pitäisi tehdä enemmän lapsia, ja alettaisiin puhumaan siitä, että meidän pitäisi huolehtia lapsista paremmin. Ja että se lapsimäärä pitäisi olla sellainen, että heistä pystyy itse huolehtimaan. Suurinta rakkautta lapsiaan kohtaan on se, ettei tee tänne lisää onnettomia ihmisiä. Silloin on aina hyvä äiti lapsilleen. Ja itse onnellinen. Ja joskus tämä oikea lapsimäärä on nolla, se että ei tee lapsia ollenkaan, vaan keskittyy omaan onnellisuuteensa ja hyvinvointiinsa. Se on vastuullista aikuisuutta.
Jospa lopetettaisiin puheet siitä, että meidän pitäisi tehdä enemmän lapsia, ja alettaisiin puhumaan siitä, että meidän pitäisi huolehtia lapsista paremmin. Ja että se lapsimäärä pitäisi olla sellainen, että heistä pystyy itse huolehtimaan. Suurinta rakkautta lapsiaan kohtaan on se, ettei tee tänne lisää onnettomia ihmisiä. Silloin on aina hyvä äiti lapsilleen. Ja itse onnellinen. Ja joskus tämä oikea lapsimäärä on nolla, se että ei tee lapsia ollenkaan, vaan keskittyy omaan onnellisuuteensa ja hyvinvointiinsa. Se on vastuullista aikuisuutta.