Miksi lapsia pitää tehdä jos niitä ei jaksa hoitaa?

  • Viestiketjun aloittaja sivusta seuraaja
  • Ensimmäinen viesti
sivusta seuraaja
Eronnut nainen kyseessä. Joka toinen vkonloppu lapset on isällään ja omat vkonloput lapset työnnetään oman äitinsä hoiviin, kun aina on "vähän jotain" menoa :eek: Naisen äiti ei uskalla sanoa ei hoidon suhteen, koska tämä nainen alkaa kiristää tätä äitiään.

Lapsiparat.

Arkisin tämä äiti töissä (tai jossain shoppaamassa tms) 17 asti, aamulla lapset hoitoon seiska-puol kasi viimeistään.
Ettei vaan tarvii olla OMIEN LAPSIENSA kanssa.

Pistää kyllä vihaksi - anteeksi.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrystä:
ehkä ahdistaa olla lasten kanssa, ei halua kohdata omia tunteitaan...
Lapsien kustannuksella - niinpä. Kunhan itse ei tarvii kohdata mitään ongelmia niin ei sillä muulla niin väliä.
Sitten vielä tähän kaiken päälle lapset käyttäytyy kuin alkuasukkaat. Riehuu ja käyttäytyy miten sattuu...
 
Ihminen ei koskaan voi tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan, vastoinkäymisiä, sairautta, köyhyyttä, masennusta jne. Eikä ihminen koskaan voi tietää voimavaroistaan erilaisten elämäntilanteiden edessä.

Enemmän säälisin sellaista ihmistä joka jaksaa tuollaistakin asiaa päivitellä. Mene ihmeessä kysymään ko. äidiltä, ehkä sinusta voisi olla ihan oikeasti apuakin. Mitä ilmeisemmin äidillä ei kaikki ole kunnossa.
 
ap
Jestas mitä jeesustelua! Kyllä taas sädekehät hohtaa...
Tuollaista käytöstä ei selitä yhtään mikään - se on tosi. Apua saa jos sitä haluaa eikä siihen tarvita 60 vuotiaan mummon kiristystä!! Haloo!!
Onpa tosi RASKASTA olla lasten kanssa arkisin se 4 tuntia mitä ne on hereillä?? Pe-iltana ne lähtee hoitoon ja tulee su-illalla tai vasta ma illalla hoitopäivän jälkeen.

Itse en todellaKAAN voi auttaa, koska olet itsekin lähes aina yksin lasten kanssa (en siis raahaa niitä mihinkään hoitoon tms vaan hoidan itse) ja näiden lasten käytös on niin kamalaa, että en edes uskalla. Voin vaan kuvitella miten tämä 60 vuotias mummo jaksaa näitä hoitaa.

Jos lapsia tehdään niistä kannetaan vastuu. Ei niitä voi niin vaan heittää johonkin pois silmistä!
Aikuisen ihmisen pitää osata ottaa vastuu asioista joita on tehnyt ja ajatella vähän muutakin kuin omaa napaa.

 
vieras
Mutta miksi sinä ap puutut toisten asioihin? Mitä se sinulle kuuluu, missä lapset ovat, ovatko isällään, äidillään, tai mummollaan? Jos heidät kuitenkin hoidetaan asianmukaisesti.
 
vv
joo munkin kaverilla kuulemma on masennus, ettei jaksa hoitaa lastansa.
on se vaan kumma kun kaikkea kivaa sitten jaksaakin tehdä, mutta kaikesta vastuusta vetäydytään irti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jestas mitä jeesustelua! Kyllä taas sädekehät hohtaa...
Tuollaista käytöstä ei selitä yhtään mikään - se on tosi. Apua saa jos sitä haluaa eikä siihen tarvita 60 vuotiaan mummon kiristystä!! Haloo!!
Onpa tosi RASKASTA olla lasten kanssa arkisin se 4 tuntia mitä ne on hereillä?? Pe-iltana ne lähtee hoitoon ja tulee su-illalla tai vasta ma illalla hoitopäivän jälkeen.

Itse en todellaKAAN voi auttaa, koska olet itsekin lähes aina yksin lasten kanssa (en siis raahaa niitä mihinkään hoitoon tms vaan hoidan itse) ja näiden lasten käytös on niin kamalaa, että en edes uskalla. Voin vaan kuvitella miten tämä 60 vuotias mummo jaksaa näitä hoitaa.

Jos lapsia tehdään niistä kannetaan vastuu. Ei niitä voi niin vaan heittää johonkin pois silmistä!
Aikuisen ihmisen pitää osata ottaa vastuu asioista joita on tehnyt ja ajatella vähän muutakin kuin omaa napaa.
Mietihän nyt tuon naisen osaa. Lapsia on tehty, se on selvää. Mutta ottaako lasten isä osaa siihen vastuuseen? Joka toinen viikonloppu on vähän. Joten ymmärrän hyvin että äiti saattaa olla väsynyt.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Develly:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja yx vieras:
no eihän sitä kyllä etukäteen voi tietääkään miten jaksaa hoitaa, vaikka olis vaan yks. Voi tulla sairautta jne. joka vie voimat tai sekoittaa pään.
SILLOIN HAETAAN APUA!
Eikös äiti sitten ole apua hakenut, jos mummo heitä hoitaa?
Etkö osaa lukea? Nämä lapset vaan viedään mummon luokse KYSYMÄTTÄ MITÄÄN! Mummolla ei siis ole vaihtoehtoa, koska jos kieltäytyy niin tästä seuraa mykkäkoulua, kiristystä yms.
Se lukee tuossa kyllä.
Ap taisi juuri paljastaa itsensä. Miten muuten tiedät asiat noin tarkkaan? ;) Ettet vaan ruotisi jonkun "ystäväsi" asioita tässä? Miksi et sano asiasta äidille suoraan, kun se sinua niin suuresti häiritsee?

 
uusi vaimo
minun miehellä on exänsä kanssa viikko-viikko systeemi. Ja kun ovat äidillään, ovat 7-16 hoidossa, vaikka äiti uuden vauvan kanssa kotona. Eli illat vaan näkee lapsiaan kun ovat hänen luona. Meillä sitten joka toisen viikon, ja mieheni on lasten kanssa silloin koko ajan.
 
Ei ongelmaa paljastaa itseäni, jos asia on niin arka. Poistin sen yhden viestin vahingossa, kun piti sitä muokata, mutta näkyyhän se tässä ketjussa.

Mä en vaan käsitä, että 2 ja kohta 4 vuotiaita lapsia kohdellaan näin :ashamed: Tai omaa äitiään.
2 vuotias 5 päivänä vkossa 9 tuntia päiväkodissa ei ikävä kyllä mene mulle läpi.

Antaa tulla vaan pa*kaa - ei haittaa yhtään. Kantaani en muuta ja that's it.

Niin ja ikävä kyllä - kyse ei ole minusta vaan eräästä jo pitkään tuntemastani henkilöstä, joka on rikastuttanut mun elämää jo kasiluokalta lähtien. Ja todellaKIN - olen sanonut asiasta, mutta ei vaikutusta. Ei minkäänlaista.

 
-
Mun on tosi vaikea ymmärtää, miksi täällä ruoditaan julkisesti toisten ratkaisuja. Mitä sitten jos äiti on väsynyt ja haluaa vapaa-aikaa. Kyllä tuokin vaihe varmasti joskus menee ohi. Eiköhän se mummi osaa sanoa, jos ei todellakaan jaksa hoitaa ja muistakaa, että ei 60v ole mikään ikäloppu. Oma mummunikin on tuon ikäisenä hoitanut kahta ihan pientä lastenlasta, kun oma lapsi kävi töissä. Eläkää ihmiset omaa elämäänne! Monesti käy niinkin, että itse on joskus samassa tilanteessa.
 

Yhteistyössä