MIKSI LAPSI SAA JUOSTA JUNASSA TAI LETSIKASSA EDESTAKASIN?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselen vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Ei kai jaloittelu ja riehuminen oo sama asia?

Kyllä musta lapset voi kävellä rauhassa mieluummin käytävää ( koneessa ) vaikka edestakas kuin huutaa karjua sitä, et pakotetaan istuun paikallaan,

Riehumista ja häiriköintiä en hyväksy; oli sit kyseessä lapsi tai aikuinen.

Peesi tähän. Vuosi takaperin, kun tulin Orlandosta, koneessa oli noin 7 kk ikäinen lapsi, joka huusi lähes koko lennon ajan. Lapsi oli toki liian pieni koneen käytävälle laskettavaksi, joten meidän muiden matkustajien oli vaan pakko koittaa kestää kimeää kirkumista. Varmasti ihan jokainen matkustaja siinä koneessa olisi mieluummin suonut, että lapsi olisi liikkunut koneessa ja käynyt sitten vaikka kurkkimassa muiden matkustajien laukkuihin kuin että joutui kuuntelemaan tunnista toiseen sitä kirkumista.

Alkuperäinen kirjoittaja Dumle:
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ei kaikilla paikoilla voi selkänojaa kääntää esim. viimeisellä rivillä.

Joissain koneissa voi kääntää myös viimeisen penkkirivin mut pontsi on se että selkänojan kääntäminen on sallittua ja siitä on ihan turha vetää hernettä nenään kun sille ei voi mitään:) .

Alkuperäinen kirjoittaja kokenut lentäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Ei saa juosta. Siksipä se koneessa istui (rimpuili ja huusi) 4h mun sylissä. Kyllä mä tuolle voin selittää että muutkin ovat paikallaan, se vaan ei sitä tippaakaan rauhota. Sama juttu bussissa, junassa jne. Vain autossa hän on rauhallinen istuimessaan.

Herran tähden, olisit vaikka lapsen kanssa vähän kävellyt käsi kädessä käytävää esstaas! TÄMÄ se on kanssamatkustajan painajainen, ei mikään juoksentelu! Äkkiä lapsi olisi senkin tylsyyden huomannut ja sitten paikallaankin istuminen olisi voinut toimia taas ainakin hetken. Kaikenmaalaiset ihmiset koneissa (lennän useilla eri lentoyhtiöillä niin Korean Airista Finskiin) kuljettavat lapsiaan käsi kädessä välillä käytävillä. On epäinhimillistä odottaa, että lapsi jaksaisi istua vain noin monta tuntia putkeen.

Ei siinä päässyt kävelemään vessajonon ja jatkuvasti edestakaisin kulkevien kärryjen takia. Juomakärrit menivät edestakasin jatkuvaa tahtia. Toki pääsi välillä kun lähti mukaani vessaa, tuollaselle ikiliikkujalle se vaan ei auta mitään sellanen reissu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
olevia, nainen sieltä sanoi että pitäkää kiitos lapsenne omalla

Se selkänoja nyt ei kauheasti edes käänny mut esim. mun miehellä käy selkään jos se joutuu pitkään istumaan pystysuorassa ja selkänojan kääntäminen on ihan luvallista sen takia niihin tuoleihin on tehty sellainen säätö, käännä säkin selkänoja niin sulla on tasan yhtäpaljon tilaa kuin jos molemmat tuolit olisi pystyasennossa.

just! Mullakin käy selkään, jos joudun istumaan puoli-istuvassa asennossa monta tuntia. Eli haluan istua suorassa, en puoli-nukkuvassa asennossa... Mutta, suvaitsevaisuutta peliin. Sitä istuinta ei tarvitse pitää lepoasennossa koko lentoa, ja ota huomioon varsinkin ruokailun ajaksi takana istuva. Tarjotin on todella epämukavassa asennossa, jos edessä istuva ei voi sitä penkkiään nostaa edes ruokailun ajaksi.

Meillä ei koskaan ole selkänoja lepoasennossa ruokailun aikaan niinkuin jo aikaisemmin tuolla mainitsin, mut esim. lihavan ihmisen on varmaan pakko pitää myös ruokailun ajan lepoasennossa et mahtuu syömään. Pitäiskö sun mielestä esim. lihavilta kieltää lentäminen sen takia et susta ei ole kiva kun lepoasentoa käytetään ihan sallitusti?

Se selkänoja nyt ei kauheasti edes käänny mut esim. mun miehellä käy selkään jos se joutuu pitkään istumaan pystysuorassa ja selkänojan kääntäminen on ihan luvallista sen takia niihin tuoleihin on tehty sellainen säätö, käännä säkin selkänoja niin sulla on tasan yhtäpaljon tilaa kuin jos molemmat tuolit olisi pystyasennossa.

Kyllä ja monilla käy jalkaan jos istuu pitkään paikallaan ja käytävällä käveleminen on ihan luvallista sen takia siihen koneen keskelle on tehty sellainen käytävä. Kävele säkin niin saat jaloitella ja olo helpottaa.

Joo ihan samaa mieltä et käytävä on tehty kävelyä varten:D

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Mun mielesta on toisten ihmisten huomioonottamista, ettei anna lasten juosta lentokoneessa.

Ja myös se, ettei itketä lasta koneessa 'kasvatuksen' nimissä..

Voihan sille lapselle keksia tekemista siina istumapaikallakin.

Kun on pitkä lento, se ei aina riitä ihan koko aikaa. Ja kyllä lapsenkin on siinä kuin aikuisenkin nuostava pitkällä lennolla välillä kävelemään.. Ja lapsihan useimmin juoksee..

Olen lentanyt pitkiakin lentoja kolmen lapsen kanssa, eivatka ole juosseet pitkin konetta. Ja kylla, yksi on erittain rauhallinen, mutta kaksi muuta hyvin vilkkaita. Tietysti vaatii viitseliaisyytta keksia lapsille mielenkiintoista tekemista koko matkan ajaksi.

No meillä ei näin ole ollut vaikka on ollut mukana niin leffat kuin värityskirjatkin. 13 tuntia on meidän pisin, ja kyllä jo siinä ajassa lapsen pitää käydä vessassakin usein..

Onnistuu ehkä jos on lapsi jolle menee läpi tekeminen. Meillä oli kyllä mukana arsenaali tekemistä ja napostelua, kaikki paiskottiin pois eikä mikään auttanut siihen protestiin kun ei saanut mielimäärin mennä ja olla. En aivan vähällä lähde uudestaan lennolle tuon kanssa ennekun se oppii edes jonkin verran olemaan aloillaan.

olevia, nainen sieltä sanoi että pitäkää kiitos lapsenne omalla

just! Mullakin käy selkään, jos joudun istumaan puoli-istuvassa asennossa monta tuntia. Eli haluan istua suorassa, en puoli-nukkuvassa asennossa... Mutta, suvaitsevaisuutta peliin. Sitä istuinta ei tarvitse pitää lepoasennossa koko lentoa, ja ota huomioon varsinkin ruokailun ajaksi takana istuva. Tarjotin on todella epämukavassa asennossa, jos edessä istuva ei voi sitä penkkiään nostaa edes ruokailun ajaksi.

Meillä ei koskaan ole selkänoja lepoasennossa ruokailun aikaan niinkuin jo aikaisemmin tuolla mainitsin, mut esim. lihavan ihmisen on varmaan pakko pitää myös ruokailun ajan lepoasennossa et mahtuu syömään. Pitäiskö sun mielestä esim. lihavilta kieltää lentäminen sen takia et susta ei ole kiva kun lepoasentoa käytetään ihan sallitusti?

Ei meidän lihavien ole tarvinnu koskaan pitää lepoasennossa ruoan aikana. Ok että ajoittain lepuuttaa, mutta kyllä se takana on pirun ahdasta jos joku könöttää kokoajan kenollaan.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
[quote="Peuhu"

Ei meidän lihavien ole tarvinnu koskaan pitää lepoasennossa ruoan aikana. Ok että ajoittain lepuuttaa, mutta kyllä se takana on pirun ahdasta jos joku könöttää kokoajan kenollaan.

No mä painan 52 kg ja mulle vauva kunnolla mahdu syliin niin että saisin pöydän alas ,mun mies on kans hoikka ja hän nipin napin mahtuu syömään et jos on mahaa niin ihan varmasti on vaikeuksia saada pöytä ruokailu asentoon jos ei laita tuolia lepo asentoon.

Ahdastahan lentokoneessa aina on ,kaikki sen tietää ja siks just mun mielestä suvaitsevaisuus on erittäin tärkeää sellaisissa paikoissa joissa montasataa ihmistä ankeää pieneen tilaan moneksi tunniksi. Täytyy oppia joustamaan ja katsomaan asioita myös toisen henkilön näkökulmasta, tai mä ainakin pyrin siihen ja en vedä hernettä nenään jos esim. tukeva ihminen ihan söisikin tuoli lepoasennossa, ajattelen niin että minä pienempänä mahdun tässä kyllä syömään. Myöskään vauvan itku ei mua häirtise sillä se on ihan varmasti niille vanhemmille sressaavampi tilanne jos lapsi itkee koko matkan kuin kanssa matkustajille.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Junassa ei ole ainakaan kiellettyä ja vaikea sitä on tervettä pientä lasta saada pysymään tunteja paikallaan.

Meillä on lapsille sanottu että lentokoneessa ei juoksenella. Eikös ainakin joissain pitkänmatkan junissa ole leikkivaunu?

Yhteistyössä