Miksi lapsi lyö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelyä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelyä

Vieras
Asiallisia vastauksia toivoisin aiheesta, että miksi toisen 3v lapsi lyö minun lastani?Omani on 2vuotias ja on kiltti ja rauhallinen.Kun kyläilemme tai tämä lapsi äiteineen kyläilee meidän luona, tämä lapsi lyö erinäisillä leluilla minun lastani ja muutenkin kiusaa ja härnää.Kertokaapa mistä moinen johtuu.Tätä on kestänyt jo kohta vuoden verran ja olen miettinyt, että pitäisikö minun lopettaa nämä tapailut.En siis tietenkään halua,että lastani satutetaan tai muutenkaan kiusataan.

Kyllä lasta kielletään ja pyydetään pyytämään anteeksi, mutta sama meno vaan jatkuu.....

No laittakaapa se lapsi jokaisen lyömisen tai muun kiusaamisen jälkeen hetkeksi istumaan jäähylle aikuisten viereen. Eiköhän melko pian huomaa, että kivempi leikkiä nätisti.

Meillä 3,5v osaa leikkiä tosi kivasti, mutta välillä esim. kyläpaikoissa tai vieraiden tullessa meille kylään, alkaa käymään kierroksilla. Luulen, että pieni jännitys purkautuu hänellä niin, että alkaa riehumaan ja tuntuu ettei mikään kielto mene perille. Meillä puututaan kyllä aina kiusaamis- ja riehumistilanteisiin ja joskus lapsi on istunut melkein koko vierailun ajan "jäähyllä" kun ei yhteisleikki ole sujunut. Onhan siinä meillä vanhemmilla kova homma, mutta mitäs muuta sitä voi tehdä...

meillä käy kylässä 4v poika joka omia 3v ja 5v poikiani lyö melkeen joka kerta..äitinsä kiletää tyyliin "tiedän että ketuttaa kun "niko" ja "pekka" ärsyttävät sinua tahallaan mutta ei saisi lyödä" ja lapseni eivät tosiaan ärsytä tätä poikaa,vaan lyö ihan yhtäkkiä esim. kerran kun katsoivat piirettyä ja poikani mielestä oli hauska kohta,alkoi nauramaan ja tämä toinen poika tuli ja muksautti.toinen tapaus tuli mieleen myös,kun poikani kysyi tahtoisiko tämä poika tulla leikkimään poikani uusilla legoilla,niin mitään sanomatta löi.mutta kyseinen lapsi ei käy meillä sattuneesta syystä enää..